یورو/دلار آمریکا با افزایش GBP/USD به سمت مقاومت، رکورد چشم طلایی

EUR/USD، GBP/USD، پیش بینی قیمت طلا:

  • بازده خزانه و دلار آمریکا با تغییر انتظارات نرخ بهره در جهتی غیرعادی تر، سقوط می کنند
  • یورو/دلار آمریکا و GBP/USD رالی، پاکسازی سطوح فنی مهم در این فرآیند
  • قیمت طلا شکستن بالاتر از یک منطقه مقاومت اصلی، زمینه را برای دستاوردهای بیشتر در کوتاه مدت فراهم می کند

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: دلار آمریکا در آستانه سقوط، سطوح کلیدی برای تماشا در روزهای پایانی 2023

نرخ‌های خزانه‌داری ایالات متحده به شدت از اوج‌های چرخه‌ای که در اکتبر تعیین شده بود، به دلیل شرط‌بندی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو در سال آینده موضع خود را به شدت کاهش خواهد داد، کاهش یافته است. لغزش بی امان آنها در روز چهارشنبه در بازارهای نازک پیش از تعطیلات سال نو شتاب گرفت و بازدهی 2 و 10 ساله به پایین ترین حد چند ماهه سقوط کرد، همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود.

بازدهی خزانه داری آمریکا در مقابل دلار آمریکا

تصویری از صفحه نمایش رایانه توضیحات به طور خودکار تولید شد

منبع: TradingView

کاهش بازدهی، دلار آمریکا را به شدت کاهش داد و شاخص DXY را به ضعیف ترین نقطه خود در پنج ماه گذشته رساند. در برابر این پس‌زمینه، قیمت‌های یورو/دلار، پوند/دلار آمریکا و طلا افزایش یافت و موانع مهمی را در این فرآیند غلبه کرد. در زیر هر یک از آنها را به طور جداگانه از نقطه نظر فنی تجزیه و تحلیل می کنیم.

مهارت های معاملاتی خود را دقیق تنظیم کنید و در رویکرد خود فعال بمانید. پیش بینی EUR/USD را برای تجزیه و تحلیل عمیق از چشم انداز اساسی و فنی یورو درخواست کنید!

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

EUR/USD روز چهارشنبه به سمت بالا افزایش یافت و از سقف کلیدی در منطقه 1.1075/1.1095 گذشت. اگر این شکست صعودی در کوتاه مدت حفظ شود، جفت ممکن است در کوتاه مدت به سمت مقاومت کانال در 1.1165 جذب شود. با قدرت بیشتر، یک آزمایش مجدد از اوج های 2023 می تواند در کارت باشد.

برعکس، اگر احساسات صعودی محو شود و جرقه ای برگرداند، حمایت اولیه در محدوده 1.1075/1.1095 و به دنبال آن 1.1020 وجود دارد. ممکن است قیمت ها در این منطقه در طول یک عقب نشینی تثبیت شوند، اما شکست می تواند به سرعت حرکت به سمت 1.0935 را تحریک کند.

نمودار فنی EUR/USD

نموداری از توضیحات بازار سهام به طور خودکار ایجاد شد

نمودار EUR/USD با استفاده از TradingView ایجاد شد

با دانلود راهنمای معاملاتی پوند بریتانیا، به بینش های منحصر به فرد و استراتژی های متناسب با پوند/دلار آمریکا دسترسی پیدا کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

نحوه معامله GBP/USD

GBP/USD تجزیه و تحلیل فنی

به دنبال افزایش اخیر خود، GBP/USD در قوی‌ترین موقعیت خود از ماه اوت تا کنون قرار دارد و قیمت‌ها به طور پیوسته به سقف مهمی از 1.2830 تا 1.2850 نزدیک می‌شوند. پاک کردن این مانع فنی ممکن است برای گاوها دشوار باشد، اما شکست موفقیت آمیز می تواند کابل را به سمت دسته 1.3000 حرکت دهد.

از سوی دیگر، اگر فرسودگی بازار باعث عقبگرد شود، اولین خط دفاعی در برابر یک حمله نزولی در 1.2750-1.2735 قرار دارد. در زیر این محدوده، توجه به حمایت خط روند در 1.2675 و به دنبال آن علامت روانشناختی 1.2600 معطوف می شود.

  یورو/دلار آمریکا به شدت سقوط کرد، چشم به بزرگترین زیان هفتگی در 18 ماه گذشته است

نمودار فنی GBP/USD

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار GBP/USD با استفاده از TradingView ایجاد شد

آیا نمی دانید که چگونه موقعیت خرده فروشی می تواند قیمت طلا را شکل دهد؟ راهنمای احساسات ما پاسخ‌هایی را که به دنبال آن هستید ارائه می‌دهد – این راهنما را از دست ندهید، همین حالا راهنمای را دریافت کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -4٪ 10% 2%
هفتگی -10% 22% 1%

تحلیل فنی قیمت طلا

پس از حرکت صعودی روز چهارشنبه، طلا (XAU/USD) از منطقه مقاومت حساسی که از 2070 دلار تا 2075 دلار امتداد دارد، عبور کرد. اگر این شکست صعودی ادامه پیدا کند و قیمت‌ها شروع به تثبیت به سمت صعودی کنند، گاوها می‌توانند جسارت داشته باشند تا بالاترین سطح تاریخ را نزدیک به 2150 دلار هدف قرار دهند.

از طرف دیگر، اگر فروشندگان دوباره دست بالا را بدست آورند و XAU/USD را به سمت پایین هدایت کنند، رعایت دقیق منطقه 2075/2070 دلار بسیار مهم است. اگر این حمایت شکست بخورد، آرزوهای صعودی ممکن است متوقف شود و به طور بالقوه قیمت ها را به 2050 دلار برساند. در ضعف بیشتر، تمرکز به 2010 دلار تغییر می کند.

نمودار فنی قیمت طلا

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-eur-usd-breaks-out-as-gbp-usd-surges-toward-resistance-gold-eyes-record-20231227.html