دلار استرالیا به ادعای بیکاری ایالات متحده نگاه می کند

AUD/USD تجزیه و تحلیل و نکات صحبت

  • قدرت استرالیایی در انتظار کاهش نرخ است.
  • داده های ادعای بیکاری در ایالات متحده در راه است.
  • آیا AUD/USD می تواند مقاومت بلندمدت خط روند را با اطمینان از بین ببرد؟

آیا می خواهید با مرتبط ترین اطلاعات معاملاتی به روز بمانید؟ برای خبرنامه دو هفته‌ای ما ثبت‌نام کنید و از آخرین رویدادهای متحرک بازار مطلع شوید!

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پیشینه اساسی دلار استرالیا

در حالی که بازارها همچنان به کاهش انتظارات سیاست پولی از سوی فدرال رزرو ادامه می دهند، دلار استرالیا به بالاترین حد در چند ماه اخیر رسیده است. بازارهای پول تقریباً ثابت مانده اند 155bps کاهش انباشته نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال 2024، بنابراین انگیزه صعودی برای دلار استرالیایی حامی رشد ایجاد می کند. پیش‌بینی می‌شود که بانک مرکزی استرالیا (RBA) کاهش نرخ‌ها را در ماه می/ژوئن 2024 آغاز کند، اما داده‌های دریافتی برای هدایت کلی و زمان‌بندی چرخش به سمت یک موضع سازگارتر بسیار مهم خواهد بود.

چین به عنوان یک شریک تجاری بزرگ با استرالیا از منظر کالاها، در حالی که ما برای گزارش PMI تولیدی و غیرتولیدی NBS به عنوان آخرین چاپ داده‌های پرتأثیر نهایی برای سال 2023 (31 دسامبر) آماده می‌کنیم، در کانون توجه قرار خواهد گرفت. این کشور در تلاش برای تقویت رشد ضعیف اقتصادی پس از لغو محدودیت‌های کووید، اقدامات محرکی را اتخاذ کرده است. اگر از این داده ها یک شگفتی صعودی وجود داشته باشد، دلار استرالیا ممکن است سال جدید را با یک پایه محکم آغاز کند.

  بمب افکن آمریکایی به رزمایش مشترک آمریکا-کره جنوبی می پیوندد

تقویم اقتصادی امروز (به زیر مراجعه کنید) بر داده های ایالات متحده متمرکز شده است، در درجه اول ادعاهای اولیه بیکاری که ثابت شده است چسبنده هستند. با توجه به اینکه تورم رو به کاهش بوده است، بازار کار قوی ایالات متحده همچنان یک نقطه اصلی اختلاف خواهد بود. با حرکت به هفته اول سال 2024، حقوق و دستمزد غیر کشاورزی (NFP) مرکزی خواهد بود.

تقویم اقتصادی AUD/USD (GMT +02:00)

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه AUD/USD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط Warren Venketas، TradingView

اقدام قیمت روزانه AUD/USD باعث می شود این جفت ارز در قلمروی بیش از حد خرید در شاخص قدرت نسبی (RSI) باقی بماند. 0.6900 سطح مقاومت روانی در نظر گرفته می شود. یکی دیگر از عواملی که باید مورد مطالعه قرار گیرد، بسته شدن هفتگی با توجه به اینکه آیا AUD/USD به زیر مقاومت خط روند بلندمدت (سیاه) بسته می‌شود یا خیر است، زیرا هفته گذشته شاهد بسته شدن غیرقابل قانع‌کننده‌ای در بالای این منطقه بودیم. این منطقه مقاومت با نفوذ از فوریه 2021 پابرجا بوده و ممکن است افشا شود 0.7000 باید با موفقیت نقض شود. با نگاهی به میانگین های متحرک مربوطه، عاقلانه است که صلیب طلایی (آبی) را که ممکن است حمایت بیشتری برای گاوها فراهم کند، زیر نظر داشته باشید.

سطوح پشتیبانی کلیدی:

  • 0.6822
  • مقاومت خط روند
  • 0.6700
  • 0.6596

داده های احساسات مشتری IG: صعودی (AUD/USD)

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر خالص هستند کوتاه در AUD/USD، با 60% از معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های SHORT دارند.

  ژاپن در تلاش برای تولید انرژی بادی در آن سوی آب‌های سرزمینی

آخرین راهنمای احساسات (در زیر) را دانلود کنید تا ببینید چگونه تغییرات موقعیتی روزانه و هفتگی بر احساسات و چشم انداز AUD/USD تأثیر می گذارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -5٪ -3٪ -4٪
هفتگی -11٪ 7% -1٪

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-aud-usd-price-forecast-aussie-dollar-eyes-us-jobless-claims-wv-20231228.html