تنظیمات اقدام قیمت دلار استرالیا: AUD/USD، GBP/AUD

AUD/USD، GBP/AUD PRICE، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

بیشترین خوانده شده: پیش بینی قیمت طلا: رد شدن در سطح 2000 دلار، در را برای حرکت پایین تر باز می کند

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پیشینه اساسی دلار استرالیا

بانک مرکزی استرالیا (RBA) صورتجلسه آخرین جلسه ای را منتشر کرد که در آن بانک مرکزی 25 واحد در ثانیه افزایش داشت. Aussie Dolla به‌طور شگفت‌انگیزی پس از افزایش قیمت، با گرانی مواجه شد که نگاه کردن به دقیقه‌ها حداقل تعجب‌آور است. این صورتجلسه نشان داد که هدف از این افزایش، کاهش ریسک “پاسخ سیاست پولی بزرگتر” با توجه به تورم سرسختانه و اقتصاد قوی است.

با وجود اظهارات اخیر بولاک فرماندار RBA مبنی بر اینکه تورم به اوج خود رسیده است، در دقایق نیز مشاهده می شود که ریسک تورم به سمت صعودی باقی می ماند. با این حال، فرماندار خاطرنشان کرد که رساندن تورم به محدوده هدف همچنان یک چالش برای اقتصاد خواهد بود و ممکن است تا 2 سال طول بکشد. این تعجب آور نیست زیرا من همیشه معتقدم که تورم واقعاً هرگز به اندازه کافی کاهش نمی یابد و برخی از اقلام در حال افزایش هستند در حالی که ممکن است برخی دیگر ارزان تر شوند. من انتظار دارم بخشی از فشارهای تورمی اخیر در سطح جهانی مستحکم شود و بنابراین چند ماه آینده برای بانک های مرکزی جالب خواهد بود.

دلار استرالیا از زمان فروش اولیه پس از افزایش نرخ، نسبتا ثابت مانده است. من انتظار دارم که همانطور که فرماندار بولاک گفته است این امر ادامه یابد و به لطف تقاضای قوی، اقتصاد بسیار قوی باقی می ماند. به گفته فرماندار بولاک، انتظار می‌رود بازار کار قوی بماند و این به نوبه خود می‌تواند سمت تقاضا را نیز حفظ کند که خطرات افزایشی برای تورم دارد.

  سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

با نگاهی به مقایسه نرخ بهره و RBA هنوز در موقعیت خوبی برای اعمال یک افزایش دیگر نرخ در صورتی که احساس کنند این امر ضروری است، هستند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، RBA همچنان از پایین ترین نرخ در مقایسه با بریتانیا، اتحادیه اروپا و ایالات متحده برخوردار است.

منبع: TradingView

چندی پیش نیز با انتشار شماره‌های فلش PMI تولید و خدمات بانک جودو، اطلاعاتی در اختیار داشتیم. تولید و خدمات هر دو نسبت به چاپ اکتبر اندکی کاهش یافتند، اما به نظر می‌رسید که تأثیر فوری کمی بر دلار استرالیا داشته باشند.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله AUD/USD

قیمت عمل و تنظیمات بالقوه

AUDUSD

AUDUSD از زمانی که بانک مرکزی نرخ‌ها را افزایش داد و ما یک فروش اولیه برای آزمایش مجدد حمایت در سطح 0.6350 داشتیم، در یک افزایش چشمگیر قرار داشت. از آن زمان، AUDUSD با چاپ یک بالاترین جدید و حفظ ساختار کلی صعودی منفجر شده است.

AUDUSD همچنین با یک کانال نزولی بلندمدت باقی می‌ماند، اما ممکن است ادامه آن از اینجا بدون نوعی اصلاح سخت باشد. مقاومت توسط MA 200 روزه در سطح 0.6600 ارائه شده است. مسئله برای فروشندگان این است که حمایت های نزولی زیادی نیز وجود دارد که می تواند مانع از حرکت پایین تر شود. همچنین به نظر می رسد که یک الگوی متقاطع طلایی ممکن است در حال توسعه باشد زیرا MA 20 روزه به تلاقی بالاتر از MA 100 روزه نگاه می کند که می تواند نشانه ای برای ادامه صعودی بالقوه باشد.

  DXY پس از FOMC و یک اوج احتمالی در نرخ ها کاهش می یابد

من شخصاً قبل از پیوستن به روند بالقوه، نوعی اصلاح را در اینجا ترجیح می‌دهم، زیرا به تازگی بالاترین سطح را چاپ کرده‌ایم. برای فرصت‌های طولانی بالقوه، حمایت 0.6484، 0.6440 و 0.6400 را به دقت زیر نظر خواهم داشت. برای تغییر ساختار به یک شکستن و بسته شدن روزانه شمع زیر علامت 0.6350 نیاز است، و این امر تنظیم صعودی را باطل می کند.

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

سطوح مقاومت:

AUD/دلار آمریکا نمودار روزانه

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

GBPAUD

GBPAUD برای بهترین بخش از دو ماه محدود به محدوده بوده است. برای بسیاری از جفت ها، محدوده 400 پیپ بسیار بزرگ است، اما در مورد عجیب و غریبی مانند GBPAUD اینطور نیست. همانطور که همه چیز وجود دارد، یک محدوده به وضوح تعریف شده و برخی از حوزه های کلیدی حمایت و مقاومت وجود دارد که ممکن است برای فرصت های بالقوه در این دوره استفاده شود، که در زیر به آنها اشاره خواهم کرد.

حمایت در سمت نزولی در دستگیره 1.9000 و درست پایین تر در علامت 1.8950 قرار دارد. حرکت به سمت پایین‌تر نیز این احتمال را به همراه دارد که ممکن است کمی پایین‌تر حرکت کنیم تا به MA 200 روزه در 1.8911 برسیم.

سطوح کلیدی که ممکن است برای شورت های بالقوه مقاومت ایجاد کنند، منطقه 1.9211 و سپس 1.9278 قبل از اینکه محدوده بالای 1.9338 مورد توجه قرار گیرد، خواهد بود. همه این سطوح ممکن است فرصتی برای شورت های بالقوه فراهم کنند، زیرا حتی یک شکست فقط به بهبود نسبت ریسک به پاداش کمک می کند.

  مردم اروپا قربانی منافع آمریکا

پوند/ نمودار روزانه AUD

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

برای نکات و ترفندهای مربوط به استفاده از داده های احساسات مشتری، راهنمای رایگان زیر را دانلود کنید.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 1% -5٪ -2٪
هفتگی -1٪ 15% 5%

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/australian-dollar-price-action-setups-aud-usd-gbp-aud-20231123.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار