رد در سطح 2000 دلار، در را برای یک حرکت پایین باز می گذارد

پیش بینی قیمت طلا (XAU/USD):

خوانده شده ترین: USD/CAD همچنان در محدوده محدود باقی می ماند زیرا CPI کانادا بیش از حد انتظار سقوط می کند. کجا بعدی؟

قیمت طلا همچنان بالاتر از 2000 دلار در هر اونس یک پله به مراتب قابل قبول است. دیروز شاهد یک فشار تهاجمی به بالای سطح مقاومت بودیم که تنها دشمن دیلی کندل بود که به زیر سطح روانی نزدیک شد. تلاش دیگر امروز با فشار نزولی شدید روبرو شد زیرا طلا در زمان نگارش مقاله به بالاترین حد روزانه خود رسید و در حدود 1993 دلار در هر اونس معامله شد.

با تجزیه و تحلیل عمیق چشم انداز طلا، که بینش هایی از دیدگاه بنیادی و فنی ارائه می دهد، قدرت معاملات خود را افزایش دهید. اکنون راهنمای تجارت Q4 رایگان خود را درخواست کنید!

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بازیابی داده ها و شاخص دلار آمریکا (DXY).

دقایق فدرال رزرو دیروز به دلیل موجی از داده های اخیر ایالات متحده که نشانه های مثبتی را نشان می دهد، چندان برای هیجان انگیز کردن بازارها عمل نکرد. با این حال، پس از اظهارنظرهای تندروانه سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی اروپا که فعالان بازار را در حاشیه نگه می دارند، حال و هوای کلی کمی مبهم تر است.

با این حال، جهش اخیر هم در بازدهی خزانه داری آمریکا و هم شاخص دلار آمریکا برای یافتن حمایت از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است. این به خرس‌های طلا این فرصت را می‌دهد تا قیمت طلا را به بالاتر از مرز 2000 دلار در هر اونس منفجر کند.

  ارزدیجیتال چیست؟ صرافی آنلاین ارز دیجیتال پرفکت مانی دبلیو ام زرین | persianforexacademy

شاخص دلار آمریکا (DXY) نمودار روزانه – 22 نوامبر 2023

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

امروز یک روز متفاوت از نظر داده های ایالات متحده بود و سفارشات کالاهای بادوام کمتر از پیش بینی ماه نوامبر بود و اکتبر نیز به 4 درصد کاهش یافت. نشانه دیگری مبنی بر اینکه تقاضای قوی که در سال 2023 در ایالات متحده رایج بوده است ممکن است به پایان برسد. احساسات مصرف کننده میشیگان پیش بینی را شکست داد، اما بسیار پایین تر از چاپ اکتبر بود و روند نزولی مجددی را که پس از چاپ ژوئیه 71.6 آغاز شد، ادامه داد. نشانه ای مبنی بر اینکه بدبینی در مورد اقتصاد ایالات متحده هنوز وجود دارد.

در حال حاضر با تعطیلات روز شکرگزاری ایالات متحده فردا، ما هیچ تاثیر زیادی در انتشار داده های ایالات متحده برای بقیه هفته نداریم. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانیم شاهد برخی نوسانات باشیم، زیرا شرکت‌کنندگان در بازار سود می‌برند و قبل از شکستن موقعیت خود را تغییر می‌دهند. از سوی دیگر، با شروع کاهش نقدینگی، می‌توانیم شاهد افت قیمت طلا در پایان نشست آمریکا باشیم.

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

چشم انداز فنی

طلا

از دیدگاه فنی، طلا همچنان سیگنال‌های کمی مختلط را ارسال می‌کند. به نظر می‌رسید که ما دوباره به ساختار صعودی تغییر مکان داده‌ایم، اما پس از رد شدن امروز، این امر به یک بالاترین پایین‌تر جدید اشاره می‌کند که البته اقدام نزولی قیمت است. اگر رد علامت 2000 دلار در هر اونس بخار را جمع آوری کند، پشتیبانی فوری در حدود 1983 دلار ممکن است چالشی باشد همانطور که اوایل این هفته در بازه زمانی روزانه دیدیم.

  روابط ژاپن و آمریکا پس از آغاز جنگ اوکراین

دلیل دیگری که من تصویر فنی فعلی را ترکیبی می‌دانم، از میانگین‌های متحرک ناشی می‌شود، زیرا در حال حاضر یک الگوی متقاطع طلایی را می‌بینیم که MA 50 روزه تلاش می‌کند تا از MA 100 روزه عبور کند. این معمولاً به حرکت صعودی اشاره دارد و با بسته شدن شمع روزانه در تضاد است.

در مجموع، در حال حاضر از منظر فنی، آسان‌ترین شکست نیست. بازه‌های زمانی کوچک‌تر ممکن است برای کسانی که به‌دنبال فرصت‌هایی در طول هفته هستند بهترین باشد، زیرا انتظار می‌رود نقدینگی نیز به دلیل تعطیلات شکرگزاری پایین باشد.

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

طلا (XAU/USD) نمودار روزانه – 22 نوامبر 2023

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

احساس مشتری IG

با نگاهی گذرا به IG Client Sentiment، معامله گران خرده فروشی با 55 درصد از معامله گران خرده فروشی دارای موقعیت های طولانی هستند. با توجه به دیدگاه مخالفی که در DailyFX در مورد احساسات جمعیت پذیرفته شده است، آیا این نشانه ای از ادامه سقوط طلاست؟

برای نگاهی عمیق تر به احساسات مشتری GOLD و تغییرات در موقعیت طولانی و کوتاه، راهنمای رایگان زیر را دانلود کنید.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 2% -3٪ 0%
هفتگی -12% 36% 5%

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-forecast-rejection-at-2000-level-leaves-the-door-open-for-a-move-lower-20231122.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار