داده‌های ضعیف‌تر فعالیت ایالات متحده به یورو کمک می‌کند تا زمین‌های گمشده را پس بگیرد

اخبار و تحلیل یورو (EUR/USD، EUR/CHF).

  • کاهش نرخ تورم منطقه یورو به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن اشاره دارد
  • پس از صحبت های فدرال رزرو و کاهش داده های فعالیت ایالات متحده، EUR/USD افزایش یافت
  • EUR/CHF به سطح قابل توجهی از مقاومت افزایش می یابد
  • برای … بیشتر یورو بینش در طول سه ماهه دوم، پیش بینی جامع یورو سه ماهه دوم ما را بخوانید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

کاهش نرخ تورم منطقه یورو تا ژوئن کاهش نرخ بانک مرکزی اروپا

بسیاری از مقامات بانک مرکزی اروپا ترجیح داده اند اولین کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن سال جاری انجام شود، چیزی که تنها با داده های دیروز کمتر از نرخ تورم مورد انتظار برای این بلوک تقویت شده است.

پس از اینکه اقتصاددانان پیش‌بینی کردند هیچ تغییری نسبت به نرخ 2.6 درصدی ماه گذشته نداشته باشد، داده‌های تورم سالانه ماخ به 2.4 درصد کاهش یافت. بانک مرکزی اروپا (ECB) هفته آینده پنجشنبه مجدداً تشکیل جلسه خواهد داد و احتمالاً نشان می دهد که ژوئن زمان مناسبی برای شروع کاهش نرخ بهره است.

اواخر امروز صبح، داده های نهایی PMI خدمات برای ماه مارس قرار است، با انتظار می رود که داده های اتحادیه اروپا بیشتر گسترش یابد. پس از آن بانک مرکزی اروپا صورتجلسه جلسه مارس را منتشر می کند. سپس در اواخر بعد از ظهر، سخنرانان فدرال رزرو بیشتری برای بیان نظرات خود در مورد شرایط فعلی بازار وجود دارد.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

  بهترین و دقیق ترین استراتژی فارکس | persianforexacademy

EUR/USD پس از صحبت های Dovish Fed و داده های فعالیت تحت فشار ایالات متحده افزایش می یابد

داده‌های PMI مربوط به بخش خدمات دیروز نشان داد که هم قیمت‌ها و هم سفارش‌های جدید کاهش یافته است که به کاهش سرفصل‌ها کمک می‌کند که فعلاً در قلمرو توسعه‌یافته باقی مانده است.

شایان ذکر است، در آستانه NFP فردا، زیرشاخص اشتغال بسیار اندک افزایش یافت، اما همچنان در انقباض باقی می ماند (زیر 50). این نظرسنجی با این روایت مطابقت دارد که فدرال رزرو در اواخر سال جاری نرخ های بهره را کاهش خواهد داد، زیرا به نظر می رسد اقتصاد در حال تعدیل است، اما در مقایسه با اروپا یا بریتانیا به طور نسبی قوی باقی می ماند.

از این رو، EUR/USD توانسته است مقداری از زمین های از دست رفته را بازیابی کند و اکنون بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) معامله می شود. اختلاف نرخ بهره همچنان به شدت به نفع دلار آمریکا است، اما یورو از این دوره موقت قدرت در برابر دلار آمریکا لذت می برد. بنابراین، یک حرکت صعودی طولانی ممکن است در آستانه منطقه 1.0950 با مقاومت روبرو شود. NFP فردا مهمترین ریسک رویداد هفته است و معمولاً جفت‌های FX تمایل به کاهش در گزارش دارند.

نمودار روزانه EUR/USD

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

از طریق راهنمای جامع ما در زیر، نحوه نزدیک شدن به جفت ارزهای پرمعامله جهان و سایر جفت ارزهای با نقدینگی بالا را بیاموزید:

EUR/CHF به سطح قابل توجهی از مقاومت افزایش می یابد

پس از کاهش نرخ بهره بانک ملی سوئیس (SNB)، فرانک در برابر کاهش بیشتر آسیب پذیر است و این امر از طریق EUR/CHF ظاهر می شود. حرکت صعودی پس از شتاب گرفتن در فوریه که چشم انداز کاهش نرخ شروع شد به بلوغ خود ادامه می دهد.

این جفت به خوبی بالاتر از 200 SMA معامله می شود و پس از یافتن حمایت در 0.9694 به بالاترین سطح خود ادامه می دهد. مقاومت در حال حاضر در مرحله آزمایش است، در دسته 0.9842 که آخرین بار در جولای 2023 مشاهده شد، در زمانی که RSI بازگشت به قلمرو بیش از حد خرید را پس از خروج موقت در پایان مارس نشان می دهد.

نمودار روزانه EUR/CHF

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

به دنبال ایده های معاملاتی عملی هستید؟ راهنمای فرصت های معاملاتی برتر ما را با نکات روشنگرانه برای سه ماهه دوم دانلود کنید!

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-update-weaker-us-activity-data-helps-the-euro-reclaim-lost-ground-20240404.html