سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

همه می‌دانیم که سهم گوگل در بازار 90.8٪ است، پس باید به جای الگوریتم‌های موتور جستجوی مانند یاهو و بینگ، الگوریتم گوگل را درک کنیم. یعنی اگر تمام معیارهای سئوی داخلی و خارجی را هم که رعایت کنید، بدون تحلیل آمارها و بررسی وضعیت صفحات سایتتان، دقیقا نمی‌دانید که آیا درست پیش رفته‌اید یا خیر. علاوه بر آن داده‌های سرچ کنسول به شما کمک می‌کند که تصمیم‌های درستی در طی روند سئوی سایتتان بگیرید. به خاطر همین اهمیتی که این ابزار گوگل در سئو دارد، تصمیم گرفتیم که دوره گوگل سرچ کنسول را در دوره سئو بگنجانیم. در این دوره قدم به قدم کار با ابزار گوگل سرچ کنسول را یاد می‌گیرید.

  • شاید اصلی ترین دلیل ایجاد مفهومی به نام سئو و برتری گوگل نسبت به سایر موتور های جستجو، بهبود تجربه کاربری باشد.
  • پس از شکل گیری و راه اندازی این دو بعد از سئو، بخشی دیگر به نام سئوی کلاه خاکستری نیز به آن‌ها اضافه شد.
  • بهینه‌سازی تصاویر، استفاده از فشرده‌سازی مناسب، بهینه‌سازی کد‌ها و اجتناب از افزونه‌های غیرضروری از جمله راهکارهای بهبود سرعت و عملکرد وب‌سایت هستند.

سئو کلاه سفید انجام می‌دهید و نگران جریمه شدن توسط گوگل نیستید و از همه مهم‌تر نیاز نیست پنل مدیریت سایت را به دست کس دیگری بدهید. مزیت سئو سایت توسط خود شما این است که ممکن است سئوکار کارهایی را انجام دهد که برای سایت شما لازم نیست و هزینه زیادی را بابت آن از شما دریافت نماید. بسیاری از مواقع سئوکاران از عدم اطلاعات و دانش افراد استفاده می‌کنند و پروسه سئو را برای دریافت مبلغ بیشتر به تعویق می‌اندازند.

  Nasdaq، طلا، USD، Powell، PCE ایالات متحده، Ifo آلمان، PMI چین، خرده فروشی استرالیا

با سئو بهتر آشنا شوید!

ارائه محتوای سایت به همراه تصاویر مرتبط می‌تواند سبب شود تا محتوای شما بیشتر قابل فهم باشد. در بسیاری از موارد که ممکن است محتوا کمی پیچیده و سخت باشد، با استفاده از تصاویر و الگوریتم‌های تصویری، می‌توان محتوا را ساده سازی کرد. به این ترتیب، استفاده از تصاویر در کنار محتوا، به راهکاری تبدیل می‌شود که محتوای نوشتاری را نیز جذاب کرده و نظر مخاطب را به خود جلب کند. زمانی که برای اولین بار می‌خواهید یک متن را بخوانید، تنها چیزی که از آن مشاهده کنید، عنوان آن است. داشتن یک عنوان جذاب برای محتوا، می‌تواند سبب شود تا بیش از دیگر محتواهای مشابه دیده شود.

می توان گفت اولین موتور جستجویی که همانند سرچ انجین های امروزی، وبسایت ها را برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی می کرد و مقداری از عنوان هر صفحه را نشان می داد، موتور جستجو جامپ‌استیشن بود. فلسفه وجودی موتور های جستجو، مرتفع کردن نیاز افراد به بهترین نحوه و سریع ترین زمان است. در بسیاری از موارد دیده شده است یک برند نا آشنا در یک تخصص خاص، از برندی آشنا اما عرضه کننده کالای عمومی بیشتر مورد اعتماد قرار گرفته است.

سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

همیشه تلاش کنید حتی اگر سئو سایت خود را به افراد دیگر می‌سپارید، اطلاعات متوسطی در زمینه سئو داشته باشید تا از پروسه سئو سایت خود به طور کامل آگاه باشید. در این دوره ما تمرکز خود را بر آموزش سئو برای مدیران دیجیتال مارکتینگ گذاشته‌ایم. بنابراین سایت‌های بهینه سازی شده با رعایت فاکتورهای سئو شانس بیشتری برای قرارگیری در رتبه‌های بالا را نسبت به سایت‌های غیر بهینه سازی شده دارا است. در این بخش، به راهبردهای اختصاصی برای بهینه‌سازی فروشگاه‌های آنلاین می‌پردازیم.

  از تفاهم سرمایه‌گذاران‌ روسیه و ایران‌ با طالبان‌ تا واکنش‌ بی بی به سخنان گروسی

شما از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنید که می‌توانند جواب دهند و اگر بخواهیم صادق باشیم، جواب هم می‌دهند. این موارد از استفاده از تاکتیک‌هایی که برخلاف دستورالعمل‌های موتورهای جستجو هستند تا فعالیت‌های خطرناک‌تر که می‌تواند منجر به اقدامات دستی توسط گوگل شوند را شامل می‌شوند. حالا نتیجه‌ای که می‌توان گرفت این است که در دنیای کسب و کارهای آنلاین و در عصر حاضر، حضور در گوگل حرف اول را می‌زند!

به هرحال در سایت محتواهایی وجود دارند که به اندازه محتواهای امروز خوب نیستند. این راهکار خود می‌تواند سبب شود تا محتواهای قبلی شما نیز دیده شود و سئوی سایت شما نسبت به دیگر رقبا، رتبه بهتری را از آن خود کند. این الگوریتم در تلاش بود نتایج باکیفیت را متناسب با موقعیت مکانی کاربر به او نشان دهد. با بیان جمله موردنظر، موتور جست‌وجو عبارتی که لازم است را برای شما سرچ می‌کند. یاهو و ویستا موتورهای جست‌وجو بودند که توانستند از سئو برای خود استفاده کنند.

هنگامی که برای محتواهای خوب خود بک لینک دریافت کردید، می توانید از طریق لینک های داخلی در آن صفحه، «link juice» را به صفحات دیگر خود (به عنوان مثال صفحات پول ساز خود) منتقل کنید. اگر صفحات بیشتری با عبارات مرتبط به کار رفته در انکر تکست ها به شما لینک داده شده باشند، این موضوع به کسب رتبه بهتر سایت در آن عبارات، کمک زیادی می کند. اگر می‌خواهید عمیق‌تر به بهینه‌سازی سئو داخلی بپردازید، راهنمای سئو داخلی رادزاد را که برای مبتدیان ایجاد شده است، حتما مطالعه کنید. این راهنما از مسائل فنی گرفته تا بهینه سازی CTR و همینطور مسائل مرتبط با تجزیه و تحلیل پیشرفت شما را پوشش می دهد. اگر مطمئن نیستید که وب سایت شما برای استفاده در موبایل مناسب است یا نه، می توانید آن را با این ابزار گوگل تست کنید یا به گوگل سرچ کنسول بروید و ببینید آیا در بخش Mobile Usability مشکلی وجود دارد یا خیر.

  جهش دلار استرالیا بر داده های مشاغل داغ پیش از شاخص قیمت مصرف کننده. کجا برای AUD/USD؟

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی می‌تواند شما را پیدا کند یا اصلاً از وجود وبسایت شما مطلع شود. در حقیقت شما ۸ هزار مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بوده‌اند را از دست داده‌اید. یک اقدام ضروری در سئوی سایت، ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول است.