سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

در تصویر زیر نحوه ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول نمایش داده شده است. بطور کلی به وضعیت لینک‌های ورودی به یک سایت «لینک پروفایل» آن سایت می‌گویند. داشتن یک لینک پروفایل طبیعی و کسب لینک‌های ارزشمند از سایت‌های معتبر و مرتبط تاثیر بسزایی در سئوی سایت شما خواهد داشت. گوگل از آپدیت محتوا بسیار استقبال می‌کند و تمایل دارد که مقالات و محتواهای سایت بروز نگه داشته شوند. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خدمات دی ام روم، از خدمات مشاوره ما نیز در جهت یافتن اهداف خود بهره ببرید.

  • برخی محتواها در نسخه موبایل پنهان می‌شوند و چون گوگل نسخه موبایل را یک نسخه کامل می‌داند، آن محتواها از چشم گوگل مخفی می‌ماند.
  • این الگوریتم تقریبا هر روز در تعداد بسیار بالایی از رتبه های کلمات کلیدی تغییرات ایجاد می کند تا هم کاربر با وبسایت های جدید آشنا شود و هم کیفیت محتوای وبسایت ها تخمین زده شود.
  • در این شرایط احتمالا مخاطب علاوه بر اینکه به سراغ دیگر محتواهای سایت شما نخواهد رفت، حتی ممکن است محتوای باز شده خود را نیز نخواهد و استفاده خود را از سایت شما به صفر برساند.
  • همیشه سعی کنید باتوجه به حوزه فعالیت کسب و کار، از تعداد مناسبی تصویر و ویدیو در صفحه بهره ببرید.
  • هاست‌های گنجه با آپتایم و سرعت بالا می‌توانند شما را در بازاریابی موتورهای جستجو کمک کنند.

گوگل آنالیتیکس و اکثر ابزارهای ردیاب رتبه به شما امکان حاشیه‌نویسی می‌دهند تا اطلاعاتی را به داشبورد خود اضافه کنید. معیار Bounce rate درصد بازدیدکنندگانی را که وب سایت را بدون هیچ اقدامی ترک کرده اند را نشان می دهد. نرخ پرش بالا همیشه چیز بدی نیست، اما به طور کلی تقریبا میتوان گفت که نرخ پرش پایین همیشه بهتر است. می‌توانید به گزارش Source/medium بروید، دو دوره زمانی را با هم مقایسه کنید تا ترکیبی از Source/medium ای را ببینید که بیشترین افزایش کاربر را در مقایسه با دوره زمانی قبلی دارد.

  تاثیر تنش های ژئوپلیتیکی بر قیمت نفت

نظر شما چیست؟ لغو پاسخ

عناوین متا همان عناوینی هستند که به رنگ آبی در حین سرچ نشان داده می‌شوند. داشتن یک عنوان متای جذاب برای محتوای سئو شده، سبب می‌شود تا این پست‌ها بیشتر دیده شود. مخاطب با دیدن یک عنوان متای جذاب، با احتمال بیشتری بر روی آن کلیک کرده و به دنبال خواندن محتوا خواهد بود. به این ترتیب، یک عنوان متای جذاب می‌تواند سبب افزایش بازدید مخاطب از سایت شده و به بهبود رشد جایگاه سایت در موتورهای جست‌وجوگری مانند گوگل کمک کند. هرچه زمان بیشتری از شروع به کار سئو می‌گذرد و رشد بیشتری در دنیای مارکتینگ رقم می‌خورد، دیده شدن در گوگل سخت‌ و سخت‌تر می‌شود. با بیرون آمدن هر آپدیت جدید از سئوی سایت گوگل، رسیدن به برترین‌های این موتور جست‌وجوگر سخت‌تر می‌شود.

سئو کلاه خاکستری (gray hat SEO)

در این مرحله مشخص می‌گردد که در زمان جستجوی کاربر، کدام سایت در کدام صفحه و چه جایگاهی به کاربر نشان داده شود. وظیفه شما به عنوان یک سئوکار این است که مطمئن شوید موتورهای جستجو به خوبی می‌توانند سایت را بررسی و آنالیز نمایید. صفحه نتایج جستجو که به عبارت SERP (Search Engine Results Page) نیز معروف است، یک منبع عظیم برای جذب ترافیک وبسایت است.

سئو برای من یعنی تلاش مستمر برای یافتن بهترین و سریعترین ابزارها و تکنیک ها و البته در کنار آن، اشتیاقی بی پایان برای یادگیری. گوگل به صورت مداوم در حال طراحی و توسعه الگوریتم های خود برای ایجاد یک ابزار هوشمند است. هرچقدر این ابزار بیشتر یاد میگیرد توانایی فریب آن برای انسان ها کمتر میشود.

  دلار آمریکا در لبه قبل از تصمیم فدرال رزرو، تنظیمات فنی در EUR/USD و GBP/USD

اگر عنوان شما، عنوانی چشمگیر و جذاب باشد، هم از عناوین دیگر متمایز خواهد بود و هم ترافیک بیشتری را برایتان ایجاد خواهد کرد. وقتی شخصی جستجو‌یی را انجام می‌دهد، موتور‌های جستجو ایندکس خود را می‌گردند تا محتوا‌های مرتبطی پیدا کنند. سپس آن محتوا‌ها را به امید آنکه به سوال شخص جستجو‌گر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست می‌کنند. این فهرست کردن نتایج جستجو، بر اساس مربوط بودن را Ranking یا رتبه بندی می‌نامند. به طور کلی، اینطور در نظر بگیرید که هر‌چه یک وبسایت بالا‌تر رتبه بندی شود، موتور جستجو محتوا‌ی آن را مرتبط‌تر با جستجوی شخص می‌داند.