طلا، نفت خام، تنش های ژئوپلیتیک، دلار آمریکا، فدرال رزرو، تولید ناخالص داخلی چین

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

در چند جلسه معاملاتی گذشته، هفته پرنوسانی برای برخی از گوشه های بازارهای مالی بود. همه نگاه ها به قیمت طلا و نفت خام بود. XAU/USD تقریباً 5.5 درصد افزایش یافت که بهترین دوره 5 روزه از اواسط مارس را نشان می دهد. در همین حال، قیمت نفت خام تقریباً 6 درصد افزایش یافت که بهترین افزایش هفتگی از پایان ماه اوت بوده است.

آشفتگی در خاورمیانه پس از حمله حماس به اسرائیل به مشکلات ناشی از اختلال در عرضه نفت با توجه به نوسانات احتمالی ژئوپلیتیک در اطراف ایران دامن زد. در همین حال، Fedspeak محتاطانه به کاهش بازده اوراق قرضه دولتی کمک کرد. دومی از قیمت طلا حمایت کرد که نسبت به بازدهی خزانه داری و فدرال رزرو بسیار حساس است.

با تمرکز بر ارزها، دلار نیوزلند و استرالیا وابسته به احساسات در بحبوحه وخامت بازارهای سهام جهانی که تا پایان هفته گذشته پیش می رود، در برابر دلار آمریکا عملکرد ضعیفی داشتند. در حالی که S&P 500 و Nasdaq 100 هفته را با قدرت شروع کردند، بیشتر رشدها در آخر هفته معکوس شدند.

با نگاهی به هفته پیش رو، چند خطر رویداد قابل توجه وجود دارد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز پنجشنبه سخنرانی خواهد کرد و با توجه به صحبت های محتاطانه اخیر فدرال رزرو، زبان او مورد توجه قرار خواهد گرفت. در جاهای دیگر، چین آخرین ارقام تولید ناخالص داخلی را منتشر خواهد کرد. همه چشم ها معطوف به کندی رشد خواهند بود. بریتانیا آمار اشتغال را منتشر خواهد کرد در حالی که کانادا تورم را گزارش می کند. چه چیز دیگری برای بازارهای مالی در هفته پیش رو وجود دارد؟

نحوه عملکرد بازارها – هفته 9/10

نحوه عملکرد بازارها - هفته 9/10

پیش بینی ها:

پیش‌بینی پوند انگلیس (GBP): پوند/دلار آمریکا و داده‌های تورم چشمی و شغلی یورو/ پوند

جفت استرلینگ بر اساس آخرین گزارش‌های مشاغل و تورم بریتانیا در هفته آینده هدایت خواهد شد. آیا آنها نشان خواهند داد که بانک انگلستان در دست نخورده ماندن نرخ های بریتانیا درست عمل کرده است؟

پیش بینی دلار استرالیا: دلار آمریکا بر AUD/USD غالب است در حالی که محدوده AUD/JPY قرار دارد

دلار استرالیا از بالاترین سطح 2 هفته گذشته در هفته گذشته عقب نشینی کرد و دلار آمریکا دوباره صعود خود را به دلیل تورم داغ در ایالات متحده به دست آورد. کجا برای AUD/USD و AUD/JPY.

پیش بینی S&P 500 و Nasdaq 100 برای هفته پیش رو: کدام سوگیری جهتی غالب خواهد شد؟

شاخص‌های S&P 500 و Nasdaq 100 با چشم‌اندازهای متفاوتی روبرو هستند، زیرا موردی برای سوگیری صعودی گسترده‌تر و چشم‌انداز نزولی کوتاه‌مدت وجود دارد. سطوح کلیدی برای تماشای آینده چیست؟

پیش بینی نفت خام: تهدید درگیری گسترده تر، تحریم ها بازارهای نفت را نگران می کند

جمعه سیزدهم شاهد افزایش قیمت نفت در آستانه آخر هفته بود زیرا اسرائیل تهدید می کرد که جنگ را به سطح دیگری خواهد برد.

پیش بینی قیمت طلا و نقره: Geopolitics Send XAU/USD & XAG/USD Flying

این مقاله به بررسی چشم انداز طلا و نقره برای هفته های آینده می پردازد و عوامل ژئوپلیتیکی و فنی را که می تواند مسیر حرکت این فلزات گرانبها کلیدی را هدایت کند، تحلیل می کند.

  دلار آمریکا به PCE ایالات متحده برای نشانه هایی در مسیر فدرال رزرو چشم دوخته است. تنظیمات EUR/USD، USD/CAD، USD/JPY

پیش بینی دلار آمریکا: DXY در تحولات ژئوپلیتیک مرسی

شاخص دلار (DXY) به دلیل نگرانی از تشدید و گسترش در خاورمیانه باعث شده است که دلار آمریکا از جذابیت ایمن خود سود ببرد و در هفته پیش رو کلیدی باقی بماند، به حیات بازگشت.

— متن مقاله نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

— مقالات فردی که توسط اعضای تیم DailyFX تشکیل شده است



منبع: https://www.dailyfx.com/news/markets-week-ahead-gold-crude-oil-geopolitical-tensions-us-dollar-fed-china-gdp-20231015.html