طلا با 2080 دلار بکون سطح بالایی را حفظ می کند

پیش بینی قیمت طلا (XAU/USD):

خوانده شده ترین: پیش‌بینی قیمت USD/JPY: BoJ محافظت‌شده ین را در پیشنهاد باقی می‌گذارد

قیمت طلا پس از تعطیلات کریسمس با ادامه افزایش نگرانی های ژئوپلیتیکی روند صعودی خود را از سر گرفت. با ادامه رشد تقاضای پناهگاه امن، فلز گرانبها حدود 0.7 درصد در روز افزایش یافت.

با نکات و ترفندهایی برای تجارت طلا، قدرت معاملاتی خود را افزایش دهید!

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله طلا

حجم کم و نقدینگی ممکن است مانع از صعود شود

تنش‌های ژئوپلیتیکی جذابیتی را برای فعالان بازار افزایش داده است، زیرا داده‌های ایالات متحده قبل از تعطیلات کریسمس کمک چندانی به حمایت از دلار آمریکا نکرده است. کمبود حجم و نقدینگی در این هفته می تواند برای خرس های طلا پس انداز باشد زیرا ممکن است حرکت صعودی را محدود کند.

کاهش مجدد دلار به دنبال انبوهی از عدم موفقیت اما داده های ایالات متحده در هفته قبل از کریسمس رخ داد. این امر باعث شده است که فعالان بازار در سال 2024 نسبت به نرخ های ایالات متحده ناامید باشند و در نتیجه بر دلار آمریکا تأثیر بگذارند.

با نگاهی به آینده و بدیهی است که کمبود کاتالیزور در این هفته وجود دارد و با کاهش حجم انتظار می رود احتمال تجارت محدود به محدوده زیاد باشد. غافلگیری پس از تعطیلات کریسمس به این صورت است که سهام ایالات متحده به رشد خود ادامه می دهد که برخلاف تقاضای پناهگاه امنی است که طلا تجربه می کند. با این حال، این نباید کاملاً غافلگیرکننده باشد زیرا سهام ایالات متحده مدتی است که از دیدگاه اجماع توسط فعالان بازار جدا شده است. این بیشتر در سال 2023 مشهود بود، جایی که با انبوهی از ریسک های نزولی، سهام ایالات متحده غافلگیر شد و به پیشرفت خود ادامه داد.

  چین بر تمامیت ارضی، استقلال و امنیت کشورهای آسیای مرکزی تاکید کرد

همانطور که در نمودار زیر می بینید، بازده خزانه داری ایالات متحده همچنان پایین تر است. 2Y و 10Y بازده به سیر نزولی خود ادامه می دهند زیرا شرط کاهش نرخ افزایش می یابد.

نمودار روزانه US2Y و 10Y

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

داده های ایالات متحده در پیش است

فقدان داده های ایالات متحده در این هفته احتمالاً دلار آمریکا را در آستانه سال 2024 نگه می دارد. DXY نزدیک به پایین ترین سطح 5 ماهه است و احتمال نزولی بیشتر نیز بیشتر و بیشتر می شود.

در حال حاضر ترس از درگیری و تشدید بیشتر در خاورمیانه و همچنین احساسات عمومی بازار احتمالاً قیمت ها را به سمت جلو سوق می دهد.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

طلا

از منظر فنی، طلا در حال حاضر صعودی به نظر می رسد، اما کمبود نقدینگی و حجم می تواند مانع از شکست سطح مقاومت 2080 دلار در هر اونس شود. با توجه به افزایش صعودی طولانی تا کنون، فکر می‌کنم یک شمع روزانه بالاتر از سطح 2074 دلار بسته می‌شود، که انگیزه بیشتری برای گاوها فراهم می‌کند.

هر گونه حرکت تند روی تنش ژئوپلیتیکی ممکن است به سرعت محو شود، همانطور که وقتی طلا به بالاترین سطح تاریخ خود رسید، دیدیم. تنش‌های ژئوپلیتیکی احتمالاً محرک اصلی تا پایان این هفته خواهد بود و به نظر من تنها چیزی است که می‌تواند قیمت را به بالای منطقه 2080 دلار در هر اونس برساند.

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

  انتقال مثبت ایالات متحده به نشست آسیا کمک کرده است

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

طلا (XAU/USD) نمودار روزانه – 27 دسامبر 2023

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

احساس مشتری IG

با نگاهی گذرا به احساسات مشتری IG، معامله‌گران خرده‌فروشی نسبت به GOLD بسیار طولانی هستند و 58 درصد از معامله‌گران خرده‌فروشی دارای موقعیت‌های طولانی هستند. با توجه به دیدگاه مخالفی که در اینجا در DailyFX نسبت به احساسات جمعیت پذیرفته شده است، آیا این نشانه‌ای از این است که طلا ممکن است برای شکستن از سطح مقاومت 2080 دلار در هر اونس تلاش کند؟

برای نگاهی عمیق تر به احساسات مشتری Gold و نکات و ترفندهای استفاده از آن، راهنمای رایگان زیر را دانلود کنید.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 0% 3% 1%
هفتگی -6٪ 16% 2%

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-forecast-gold-holds-the-high-ground-as-2080-beckons-20231227.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار