قیمت طلا به دلیل کاهش ارزش دلار در برابر پاول کاهش یافت. XAU/USD پایین تر؟

طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، پاول، FOMC، فدرال رزرو، بازدهی خزانه داری، CPI ایالات متحده – نکات صحبت

  • طلا در امتداد پایین ترین سطح اخیر با دلار آمریکا به دنبال جهت
  • قیمت بازار تورم قرائت‌ها به فکر کاهش قیمت انرژی در برابر هزینه‌های بالای خدمات هستند
  • پاول رئیس فدرال رزرو اواخر امروز سخنرانی خواهد کرد. آیا نظرات او به XAU/دلار آمریکا?

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

قیمت طلا در آستانه جلسه چهارشنبه پیش از سخنرانی جروم پاول فدرال رزرو در اواخر امروز به پایین‌ترین حد خود در 3 ماه گذشته رسیده است.

رئیس فدرال رزرو در انجمن بانک مرکزی اروپا (ECB) در مورد بانکداری مرکزی در یک پانل سیاست گذاری در سینترا، پرتغال حضور خواهد داشت.

او هفته گذشته بر تمایل شدید بانک پس از توقف افزایش نرخ بهره در نشست کمیته بازار آزاد فدرال ژوئن (FOMC) تاکید کرد. به اصطلاح “حفظ شاهین” بازارها را به امید کاهش بالقوه نرخ بهره در آینده قابل پیش بینی سوق داد.

چنین تصوراتی از بین رفته اند و بازارهای نرخ در حال حاضر به اوایل سال 2024 به عنوان اولین افق زمانی برای تسهیل در سیاست پولی نگاه می کنند.

image1.png

منبع; بلومبرگ، خوش طعم

ارزیابی مجدد درک از مسیر نرخ فدرال رزرو باعث شد که دلار آمریکا در پایان هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد، اما این هفته شاهد افزایش دامنه معاملات / قیمت جانبی در بسیاری از جفت ارزها بودیم.

این در حالی است که انتظارات تورمی با توجه به سوآپ تورمی یک ساله دلار آمریکا که اخیراً کمی بالاتر رفته است، دوباره تسریع کرده است.

  گلوبال تایمز: کره جنوبی دنباله‌روی آمریکا و غرب علیه چین نباشد

نرخ تورم سربه‌سر 2 ساله نیز پس از یک دوره کاهش در نیمه اول سال 2023 یکسان شده است.

image2.png

منبع; بلومبرگ، خوش طعم

یک منبع بالقوه استدلال برای شناخت بازار مبنی بر اینکه تورم در آینده می تواند چسبنده باشد، ممکن است در تجزیه CPI نهفته باشد.

به ویژه، با نگاهی دقیق به تاثیر قیمت انرژی در شاخص تورم کل، این جایی است که فدرال رزرو و همچنین بازار سوآپ ممکن است نگرانی هایی داشته باشد.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

image3.png

منبع; بلومبرگ، خوش طعم

روسیه بازارهای موجود را با صادرات نفت پر کرده است تا درگیری در اوکراین را تامین مالی کند. این هفته گزارش شد که روسیه از عربستان سعودی به عنوان تامین کننده شماره یک انرژی چین پیشی گرفت.

عنوان CPI ایالات متحده کاهش یافته است، اما زمانی که تاثیر کاهش قیمت انرژی در نظر گرفته شود، ممکن است کوتاه مدت باشد.

فدرال رزرو به فشارهای شدید قیمتی اشاره کرده است که در بخش خدمات باقی مانده است و به نظر می رسد این بخش از اقتصاد با وجود بازار کار انعطاف پذیر در مواجهه با سیاست های سختگیرانه همچنان محدود باقی می ماند.

داده های CPI ایالات متحده در 12 ژوئیه برای سرنخ هایی در مورد وضعیت فدرال رزرو در گردهمایی FOMC در 26 ژوئیه به دقت بررسی خواهد شد.

برای قیمت طلا، یکی از مولفه‌های کلیدی چشم‌انداز تورم می‌تواند پیامدهایی برای بازدهی واقعی آمریکا باشد. بازده واقعی، بازده اسمی منهای نرخ تورم قیمت بازار است که از اوراق بهادار محافظت شده با تورم خزانه داری (TIPS) برای مدت زمان مشابه بدست می آید.

  داو، نزدک 100 و CAC40 به رالی ادامه می‌دهند

این پتانسیل یک شمشیر دو لبه برای فلز گرانبها است. اگر CPI دوباره بالاتر رود، می‌تواند فدرال رزرو را مجبور به اتخاذ یک موضع انقباض‌تر کند که ممکن است در ابتدا برای دلار آمریکا حمایت کند.

با این حال، ممکن است منجر به انتظارات تورمی بالاتر شود، که ممکن است شاهد کاهش بازده واقعی باشد و فلز زرد را به یک دارایی بالقوه جذاب تبدیل کند.

کلید چنین نتیجه ای واکنش در بازدهی خزانه داری خواهد بود. اگر آنها از افزایش تورم قیمتی در بازار بالاتر بروند، بازدهی واقعی می تواند اینچ بالاتر رود و احتمالاً قیمت طلا را تضعیف کند.

GC1 (قرارداد آتی طلایی) در برابر بازده واقعی 10 ساله آمریکا و شاخص DXY (USD)

image4.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-leaks-lower-as-us-dollar-dithers-ahead-of-powell-lower-xau-usd-20230628.html