نشست سه جانبه به تلاش های مداخله هماهنگ اشاره می کند

اخبار و تحلیل USD/JPY

  • با افزایش گمانه زنی ها برای مداخله، جانت یلن با مقامات مالی آسیایی دیدار می کند
  • دلار/ین پس از نشست سه جانبه اندکی کاهش یافت
  • اثربخشی تلاش‌های مداخله FX بر اتحاد چند حزبی افزایش می‌یابد
  • دستت را بگیر ین ژاپن چشم انداز سه ماهه دوم امروز برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

با افزایش گمانه زنی های مداخله ای، جانت یلن با مقامات مالی آسیا دیدار می کند

مداخله FX همچنان موضوع داغ بحث است، به ویژه پس از دیدار وزرای دارایی ژاپن و کره جنوبی با وزیر خزانه داری آمریکا، جانت یلن. ژاپن و کره جنوبی پس از اینکه ارزهای مربوطه شاهد کاهش شدید در نتیجه به تأخیر انداختن اولین نرخ بهره توسط فدرال رزرو بود و بر ارزهای آسیایی مربوطه تاثیر گذاشت، ژاپن و کره جنوبی توافق کردند که در مورد بازارهای FX از نزدیک “مشاوره کنند”.

بر اساس توافق G7، اقتصادهای پیشرفته موافقت کردند که اجازه دهند نرخ ارز خارجی آنها توسط بازار تعیین شود مگر اینکه حرکت های بیش از حد و بی نظمی تجربه شود. این آخرین تحولی است که نشان می‌دهد حرکت برای دفاع از ین نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود. پیش از این، در 27 مارس، وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی اعلام کرد که مقامات “گام های قاطعی” را در برابر ضعف ین برخواهند داشت. همین کلمات قبل از اولین حمله مداخله در سال 2022 ذکر شد و هشداری را به بازار فرستاد. با این وجود، آخرین اخطارها تأثیر کمی بر این جفت نداشته است که دیروز فقط اندکی کاهش یافت.

  طلا (XAU/USD) در تلاش برای افزایش بالاتر، گزارش بعدی مشاغل ایالات متحده

این جفت به طور خطرناکی نزدیک به خط 155.00 معامله می شود که تصور می شود به احتمال زیاد قبل از خرید گسترده ین، سه سیم است. مسئله تلاش های مداخله ای این است که می تواند پرهزینه باشد و اثربخشی آن هنوز مورد بحث است. اقتصاد قدرتمند ایالات متحده، برنامه‌های فدرال رزرو برای کاهش نرخ‌های بهره را به تعویق انداخته است، به این معنی که اگر بانک ژاپن نرخ‌های بهره را به سرعت افزایش ندهد (بسیار بعید است)، تفاوت شدید نرخ بهره بین این دو تنها تجارت حمل و نقل را احیا خواهد کرد. با این حال، یک تلاش هماهنگ مستلزم تلاشی گسترده تر و طولانی تر برای تقویت ین است.

دلار آمریکا/JPY نمودار هفتگی

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

لبه های USD/JPY پس از نشست سه جانبه اندکی کاهش می یابد

USD/JPY در مناطقی که بیش از حد خرید هستند ادامه می‌یابد، اما قبل از سطح 155.00 خویشتنداری نشان داده است. اگر داده‌های رشد و تورم PCE در هفته آینده همچنان انعطاف‌پذیری را نشان دهد، این سطح به احتمال زیاد مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

در غیاب فک بیشتر از سوی مقامات ژاپنی، به نظر می رسد که بازار به هشدارهای قبلی توجه نمی کند. 152.00 در صورتی که یک عقب نشینی ظاهر شود یا بازارها تهدید قریب الوقوع مداخله FX را پیش بینی کنند، سطح علاقه باقی می ماند.

در روند صعودی، 155.00 می تواند با کاتالیزور مناسب شکسته شود (به PCE و رشد ایالات متحده ضربه بزند)، به همان روشی که CPI ایالات متحده این جفت را به بالای سقف قبلی 152.00 رساند.

  رموز معاملات معکوس + 3 قانون اساسی معامله معکوس در بازار ارز دیجیتال دکتر سیگنال | persianforexacademy

نمودار روزانه USD/JPY

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

به دنبال ایده های معاملاتی عملی هستید؟ راهنمای فرصت های معاملاتی برتر ما را با نکات روشنگرانه برای سه ماهه دوم دانلود کنید!

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

رویدادهای مخاطره آمیز در افق

فردا، تورم ژاپن در تفکر BoJ در مورد چشم انداز تورمی آن نقش خواهد داشت. سپس در هفته آینده، پتانسیل رشد قوی ایالات متحده در سه ماهه اول می‌تواند ین را پیش از تصمیم آوریل بانک مرکزی آمریکا که انتظار افزایش دیگری برای نرخ بهره وجود ندارد، از مسیر خود خارج کند. PCE ایالات متحده تهدید دیگری برای USD/JPY است زیرا تورم ایالات متحده در سال 2024 بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

image3.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/usd-jpy-latest-trilateral-meeting-hints-at-co-ordinated-intervention-effort-20240418.html