قیمت نفت خام دوباره سقوط کرد زیرا چشم انداز نرخ بالاتر برای مدت طولانی تر امیدها را کاهش داد

قیمت نفت خام، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • نفت خام آمریکا قیمت یک بار دیگر سقوط کرده اند
  • نگرانی ها مبنی بر اینکه نرخ بهره ایالات متحده در نیمه دوم امسال بالا بماند، در حال افزایش است
  • باقی مانده این هفته نشانه های معاملاتی کمی را ارائه می دهد

پیش بینی رایگان نفت سه ماهه دوم ما را برای افکار تحلیلگران ما در زیر دانلود کنید:

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

قیمت نفت خام در روز پنجشنبه دوباره پایین‌تر بود، در حالی که بازار در حال حاضر بیشتر بر روی تقاضای نهایی در دنیایی متمرکز شده است که نرخ‌های بهره آنطور که بسیاری در ابتدای سال انتظار داشتند کاهش نمی‌یابد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، این هفته به عدم پیشرفت در مبارزه با تورم اشاره کرد که باعث کاهش مجدد انتظارات بازارها برای کاهش نرخ بهره شد. اکنون انتظار می رود هزینه های وام حداقل تا ماه جولای در سطح فعلی باقی بماند. زمانی که سال 2024 آغاز شد، گمان می رفت که سقوط آنها در ماه مارس آغاز شده است.

دورنمای نرخ‌های بهره بالاتر به مدت طولانی‌تر، فعالیت‌های اقتصادی را در رکود نگه می‌دارد و در نتیجه تقاضای انرژی را خفه می‌کند، یا این که بازار معتقد است. در واقع، جی پی مورگان گزارش داد روز سه‌شنبه اعلام کرد که تقاضای نفت از ابتدای آوریل به میزان قابل توجهی کمتر از پیش‌بینی‌هایش بوده است.

چنین تاریکی بر عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی قابل توجه ناشی از درگیری در اوکراین و خاورمیانه که ممکن است انتظار می رود قیمت ها را تقویت کند، غلبه کرده است. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که بازار تشدید بیشتر اقدام نظامی بین اسرائیل و ایران را کاهش می‌دهد، حتی اگر ایران حق انتقام‌جویی علیه حملات موشکی و پهپادی اخیر را برای خود محفوظ نگه داشته است. ایالات متحده همچنین تحریم‌های نفتی را مجدداً علیه تولیدکننده بزرگ ونزوئلا اعمال کرده است و معامله شرکت‌ها با شرکت نفت دولتی آن کشور را غیرقانونی می‌کند.

  تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات متحده با تمرکز، تنظیم بر روی EUR/USD، USD/JPY، GBP/USD

جلسات این هفته چیز زیادی در مورد نشانه های معاملاتی احتمالی ارائه نمی دهد، اما ما از چندین مقام فدرال رزرو خواهیم شنید و تصویری لحظه ای از فعالیت سکوهای نفتی ایالات متحده را از شرکت بزرگ خدمات نفتی Baker Hughes دریافت خواهیم کرد.

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام ایالات متحده

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

شاخص وست تگزاس اینترمدیت در پنج جلسه معاملاتی گذشته بیش از 5 دلار در هر بشکه افت کرده است که در این ماه در دو نوبت شکست خورده و مقاومت مهمی را در سطح اصلاحی 87.63 دلار شکسته است.

سقوط شدید روز چهارشنبه قیمت ها را از اواسط ژوئن 2022 به پایین تر از خط روند بازگرداند، که اکنون بار دیگر مقاومت را ارائه می دهد، این بار در 82.66 دلار.

به نظر می رسد بازار به سمت حمایت از میانگین متحرک 200 روزه خود بازگردد. قیمت آن 79.75 دلار است و در صورت آزمایش، بررسی اینکه آیا آن زنده می ماند یا خیر، آموزنده خواهد بود. بازار از 12 مارس بالاتر از این سطح بوده است. در صورت تسلیم شدن، پشتیبانی کانال روند صعودی در 77.46 دلار احتمالاً وارد عمل خواهد شد.

اولویت فوری گاوهای کتک خورده این است که قبل از هر گونه تلاشی برای خنثی کردن افت شدید چهارشنبه از 85.44 دلار، مقاومت روانی را در دسته 83 دلار پس بگیرند. برای آنها نگران کننده است، شاخص قدرت نسبی WTI نشان نمی دهد که بازار در این مرحله به هیچ وجه بیش از حد فروش است.

داده های احساسات خود IG نشان می دهد که معامله گران در سطوح فعلی کاملاً صعودی هستند، اما تا حد زیادی (72٪) که یک بازی نزولی برعکس می تواند منطقی باشد.

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 1% -16٪ -4٪
هفتگی 25% -32٪ 2%

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-prices-slip-again-as-higher-for-longer-rate-prospects-dent-supply-hopes-20240418.html