پوند/دلار آمریکا کوتاه – حرکت در برابر دانه: تجارت برتر سه ماهه اول، 2024

در سال 2024 یک مزیت رقابتی به دست آورید: به راهنمای Q1 DailyFX دسترسی پیدا کنید تا فرصت های معاملاتی بالقوه و بینش های بازار را باز کنید.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

پس زمینه بنیادی پوند بریتانیا

پس از واکنش بازارها به پیام‌های سازگارتر فدرال رزرو در آخرین اطلاعیه FOMC، پوند انگلیس با وضعیت نسبتا قوی در برابر دلار آمریکا وارد سال 2024 شد. همانطور که گفته شد، جدیدترین داده های بریتانیا نشان دهنده یک تغییر آشکار در روند تورم است که به موجب آن شاخص های تورم اصلی و اصلی به شدت کاهش یافتند. تا آن زمان، بریتانیا نسبت به همتایان خود در بازار توسعه‌یافته، یک اقتصاد دورافتاده با تورم مشخص معرفی می‌شد.

بانک انگلستان (BoE) اکنون وظیفه پیچیده تری برای زمان بندی کاهش نرخ بهره دارد تا اقتصاد را شوکه نکند یا احتمالاً فشارهای تورمی را دوباره شعله ور نسازد. در حال حاضر، بازارها انتظار دارند که اولین کاهش نرخ در ماه مه 2024 (به جدول زیر مراجعه کنید) با حدود 134 واحد در ثانیه کاهش تجمعی نرخ تا پایان سال آغاز شود. تمدید کاهش تورم می تواند این دور اول کاهش را در فوریه به جلو بیاورد.

برای یک مرور کلی از چشم انداز فنی و بنیادی پوند انگلیس در ماه های آینده، مطمئن شوید که پیش بینی معاملات سه ماهه اول خود را هم اکنون دانلود کنید!

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

احتمالات نرخ بهره بانک انگلستان

image1.png

منبع: Refinitiv، تهیه شده توسط Warren Venketas

  سفر ولیعهد سعودی به کره جنوبی

از منظر دلار آمریکا، واکنش تقریبا خودکار بازارها به جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، ممکن است خیلی زود باشد. با در نظر گرفتن عوامل خطر خارجی از جمله جنگ در اوکراین و غزه، هر گونه تشدید جزئی می تواند جذابیت امن دلار را به بازی بگیرد. قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو 150 واحد در ثانیه کاهش نرخ تا دسامبر 2024 را نشان می دهد و این پیش بینی با برخی از مقامات فدرال رزرو مخالفت کرده است. ریسک قیمت گذاری فعلی به سمت چرخه کاهش کمتری منحرف می شود که در نهایت می تواند منجر به سقوط پوند/دلار آمریکا شود.

کنجکاو هستید که بدانید چگونه موقعیت‌یابی خرده‌فروشی می‌تواند مسیر کوتاه‌مدت GBP/USD را شکل دهد؟ راهنمای احساسات ما تمام اطلاعات مرتبطی که شما نیاز دارید را در اختیار دارد. اکنون یک نسخه رایگان بگیرید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -1٪ -2٪ -1٪
هفتگی -1٪ -3٪ -2٪

GBP/USD تجزیه و تحلیل فنی

قیمت هفتگی پوند/دلار آمریکا در زیر می‌تواند به طور آزمایشی میانگین متحرک 200 هفته‌ای (آبی) را پس از شکست در شکست در اواسط ژوئیه 2023 مشاهده کند. من معتقدم که در زمان مناسب شاهد نقض بالاتر از این سطح خواهیم بود، اما ممکن است به این زودی رخ ندهد. به عنوان Q1. همانطور که گفته شد، داده های دریافتی از اهمیت بالایی برخوردار است و تایید نهایی می تواند جرقه ای برای ادامه روند صعودی اخیر باشد.

نمودار هفتگی GBP/USD

image2.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط Warren Venketas

تثبیت کابل در حول اوج نوسانی 1.2746 واگرایی نزولی/منفی را نشان می‌دهد، زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) از قلمرو بیش از حد خرید پایین‌تر می‌آید. در حالی که من انتظار حرکت های عمده در سه ماهه اول را ندارم، بازارها باید تا حدودی در اوایل سه ماهه اول پیش از استقرار در سطوح فعلی به سمت اواخر سه ماهه عقب نشینی کنند.

نمودار روزانه GBP/USD

image3.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط Warren Venketas

سطوح مقاومت کلیدی:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

  • 1.2500/200 روز MA (آبی)
  • 1.2400/50 روز MA (زرد)



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-short-gbp-usd-going-against-the-grain-top-trade-q1-2024-20231231.html