ین در انتظار CPI ژاپن، سودهای کوچک و عصبی را در دلار آمریکا کسب کرد

تجزیه و تحلیل USD/JPY و نمودارها

  • USD/JPY در آسیا پیشرفت کرد، اما در اروپا پیشرفت کرد
  • بازنگری در نرخ بهره بازار برای بانک ژاپن و فدرال رزرو به نفع افزایش دلار است
  • ژاپنی تورم داده ها ممکن است باعث احتیاط شوند

آخرین گزارش فنی و بنیادی ژاپنی Q1 ما را دانلود کنید

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن در جلسه آسیایی روز پنج شنبه در برابر دلار آمریکا پیشرفت هایی نادر داشت. با این حال، بیشتر آنها را در بعدازظهر اروپایی دنبال کرد و زمینه اساسی تا حد زیادی به نفع دلار باقی می ماند.

در واقع USD/JPY در این هفته بالاتر از میانگین متحرک 100 روزه خود صعود کرد و به بالاترین حد خود رسید که از اواخر نوامبر مشاهده نشده بود و به طور پیوسته و چشمگیر در سال 2024 افزایش یافت. انتظارات سیاست پولی

بازار ارز در ماه گذشته کاملاً مطمئن بود که فدرال رزرو آمریکا در سه ماهه اول سال جاری، تفنگ شروع کاهش نرخ بهره را به کار خواهد گرفت. با این حال، این شانس به طور قابل توجهی قیمت گذاری شده است، با احتمال کاهش در ماه مارس در حال حاضر بهتر از 50٪ نیست. با پایان سال قدیم، برای مدت کوتاهی بالای 80 درصد بودند. اقتصاد ایالات متحده بیش از آنچه انتظار می‌رفت انعطاف‌پذیرتر شده است و در حالی که تورم مطمئناً کاهش یافته است، بسیار بالاتر از هدف باقی می‌ماند و این موضوع آخرین قیمت‌گذاری مجدد است.

برای USD/JPY بسیار مهم است، بازار ممکن است کمی جلوتر از خود در مورد بانک ژاپن نیز باشد. به طور گسترده انتظار می رفت که BoJ سرانجام امسال طولانی ترین دوره سیاست پولی بسیار سست در تاریخ خود (یا هر شخص دیگری) را پشت سر بگذارد. با این حال، با توجه به کاهش دوباره تورم ژاپن و عدم اطمینان روشن در مورد اینکه آیا تقاضای داخلی مورد نظر بانک مرکزی آمریکا شعله ور شده است یا خیر، بعید به نظر می رسد که این کاهش به این زودی ها انجام شود. زلزله ویرانگری که ژاپن در اوایل ماه جاری تجربه کرد، احتمالاً هر گونه فکر در مورد اعتبارات محدودتر را از جدول خارج کرده است.

  کاهش دلار به سمت گزارش مشاغل ایالات متحده

پس چرا ممکن است ین افزایش یافته باشد؟ خوب، بازار به دنبال داده‌های تورم دسامبر ژاپن است که مدت‌ها پس از بسته شدن اروپا رخ می‌دهد. انتظار می رود نرخ سالانه به 2.3 درصد کاهش یابد. در صورت انجام این کار، تورم به سطوحی که از اواسط سال 2022 مشاهده نشده بود، باز می گردد، که می تواند ین را تضعیف کند، اما با توجه به تمرکز فعلی بر مسیر احتمالی پولی ژاپن، احتمالاً بازار باید انتشار را متوقف کند. مهلت دادن به پول ژاپن

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY با استفاده از TradingView گردآوری شده است

دلار روز چهارشنبه زمانی که به 147.32 رسید، از میانگین متحرک 100 روزه خود در برابر ین عبور کرد و این سطح اکنون حمایت کوتاه مدتی را ارائه می دهد. در حال حاضر کانال روند صعودی گسترده ای که از زمان جهش بازار در 3 ژانویه برقرار است همچنان قابل احترام است و مقاومت کاملاً نزدیک به بازار فعلی در 148.86 ارائه می دهد.

با توجه به اینکه دلار در سطوح فعلی کمی بیش از حد خرید به نظر می رسد، شکست بیش از این بسیار مشکوک به نظر می رسد. با نزدیک شدن شاخص قدرت نسبی این جفت به سطح 70.0 که نشان دهنده خرید بیش از حد قابل توجهی است، احتمالاً هرگونه حمله کوتاه مدت بالای آن کانال را باید با احتیاط مشاهده کرد.

حرکت بنیادی احتمالاً در طول زمان به نفع دلار خواهد بود، و اوج 151.85 در سال گذشته احتمالاً در نظر گاوها بازخواهد گشت اگر تغییری قابل توجه در پایان ماه مشاهده نشود. این اوج در نوامبر به ثبت رسید.

  گفت وگوی تلفنی رهبران چین و آلمان

برگشت‌های زیر حمایت روانی 147.00 احتمالاً در کوتاه‌مدت پایین‌تر از آن در 146.60 خواهد یافت. این اولین سطح اصلاحی فیبوناچی از افزایش تا اوج ماه نوامبر از پایین‌ترین سطح مارس گذشته است.

داده‌های احساسات خود IG نشان می‌دهد که معامله‌گران به شدت از USD/JPY در سطوح فعلی کوتاه‌تر هستند، اگرچه تا حد زیادی (70%) که تغییر به نفع دلار بیشتر محتمل به نظر می‌رسد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 10% 2% 4%
هفتگی 6% 19% 15%

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/yen-scores-small-nervous-gains-on-us-dollar-in-wait-for-japan-cpi-20240118.html