ین ژاپن با افزایش حدس و گمان در آستانه نشست BoJ. برای USD/JPY کجا؟

ین ژاپن، USD/JPY، دلار آمریکا، BoJ، YCC، Ueda، فدرال رزرو، اسپرد بازده – نکات صحبت

  • USD/JPY امروز پس از کشش بالاتر، تا کنون ثابت بوده است
  • BoJ برای روز جمعه مورد توجه قرار گرفته است، اما انتظار نمی رود که سیاست خود را ادامه دهد
  • پیش بینی می شود فدرال رزرو افزایش یابد. اگر این کار را انجام دهند، ارسال خواهد شد دلار آمریکا/JPY به یک اوج جدید؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن هفته گذشته با افزایش USD/JPY سقوط کرد و پس از بازدید از 137.25 در 10 روز پیش، تنها از 142.00 به اوج خود رسید.

تضعیف ین در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در این جمعه است.

BoJ در حال حاضر نرخ سیاستی 0.10-٪ دارد و با هدف قرار دادن باند +/- 0.50٪ در حدود صفر برای اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGBs) تا 10 سال، کنترل منحنی بازده (YCC) را حفظ می کند.

گمانه زنی ها مبنی بر اینکه Kazuo Ueda، فرماندار BoJ ممکن است به دنبال تغییر YCC در سال جاری باشد، وجود دارد، اما جدول زمانی چنین حرکتی، در صورت وقوع، مبهم باقی می ماند. این امر منجر به عدم اطمینان بازار در مورد سیاست های پولی و در نتیجه، حرکت های قابل توجه دلار/ین شده است.

ماسازومی واکاتابه، معاون سابق فرماندار BoJ امروز در تلویزیون بلومبرگ صحبت کرد و تاکید کرد که ارتباطات شفاف چیزی است که او فکر می‌کند فرماندار اوئدا سعی در حل آن داشته است.

آخرین آمار مربوط به تورم ژاپن که 3.3 درصد نسبت به سال قبل است، بسیار بالاتر از نرخ تورم 2 درصد است. نگرانی بانک مرکزی پایداری حفظ در چنین سطوحی است.

  کره شمالی در مقابله با کرونا اعلام پیروزی کرد

یک چرخش تندرو خیلی زود می تواند سومین اقتصاد بزرگ جهان را به سمت کاهش تورم سوق دهد، چیزی که به طور دوره ای اقتصاد را برای چندین دهه تضعیف کرده است.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله USD/JPY

پیش از گردهمایی BoJ، نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه برگزار می شود و بازارهای نرخ بهره به دنبال افزایش 25 واحدی در نرخ هدف هستند.

یک بار دیگر، زبان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در فشاردهنده پس از تصمیم گیری، برای راهنمایی مسیر نرخ فدرال رزرو به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تورم ایالات متحده در چند ماه گذشته کاهش یافته است و این منجر به گمانه زنی هایی شده است که ممکن است لفاظی های جنگ طلبانه بانک ها کاهش یابد.

پیامد بازدهی خزانه داری از کنکلاو فدرال رزرو ممکن است USD/JPY را تحت تاثیر قرار دهد. با نگاهی به اسپرد بین اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده و JGB، یک حرکت قابل توجه در بازدهی خزانه داری ممکن است شاهد نوسانات بیشتری برای USD/JPY باشد.

USD/JPY و بازدهی بین اوراق بهادار و JGBS

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-slides-as-speculation-mounts-ahead-of-boj-meeting-where-to-for-usd-jpy-20230724.html