همه چیز درباره سئو و انواع سئو + 5 مزیت آن گنجه هاست
در تصویر زیر نحوه ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول نمایش داده شده است. بطور کلی به وضعیت لینکهای ورودی به یک سایت «لینک پروفایل» آن سایت میگویند. داشتن یک لینک پروفایل طبیعی و کسب لینکهای ارزشمند از سایتهای معتبر و مرتبط تاثیر بسزایی در سئوی سایت شما خواهد داشت. گوگل از آپدیت محتوا بسیار استقبال میکند و تمایل دارد که مقالات و محتواهای سایت بروز نگه داشته شوند. همچنین شما میتوانید با مراجعه به صفحه خدمات دی ام روم، از خدمات مشاوره ما نیز در جهت یافتن اهداف خود بهره ببرید.
اگر عنوان شما، عنوانی چشمگیر و جذاب باشد، هم از عناوین دیگر متمایز خواهد بود و هم ترافیک بیشتری را برایتان ایجاد خواهد کرد. وقتی شخصی جستجویی را انجام میدهد، موتورهای جستجو ایندکس خود را میگردند تا محتواهای مرتبطی پیدا کنند. سپس آن محتواها را به امید آنکه به سوال شخص جستجوگر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست میکنند. این فهرست کردن نتایج جستجو، بر اساس مربوط بودن را Ranking یا رتبه بندی مینامند. به طور کلی، اینطور در نظر بگیرید که هرچه یک وبسایت بالاتر رتبه بندی شود، موتور جستجو محتوای آن را مرتبطتر با جستجوی شخص میداند.
- این یک واقعیت است و فرقی نمی کند که وب سایت شما چه نوع اطلاعات، خدمات، محصولات یا محتوایی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
- موتور های جستجویی مانند گوگل هر روز آپدیت هایی الگوریتمی را تجربه می کنند و بطور متوسط هر چند ماه یکبار آپدیت هایی در هسته الگوریتم خود ایجاد می کنند.
- زمانی که یک سایت از سئوی مناسبی برخوردار نیست، نمیتواند نظر مخاطب را نسبت به خود جلب کند.
- از حدود سال 2014 برای جستجوی محلی، رتبه بندی ها، نقشه گوگل و لینک از دایرکتوری های محلی با اهمیت شد و این الگوریتم با نام کبوتر روی کسب و کار های محلی اثر بسیار خوبی گذاشت.
عناوین متا همان عناوینی هستند که به رنگ آبی در حین سرچ نشان داده میشوند. داشتن یک عنوان متای جذاب برای محتوای سئو شده، سبب میشود تا این پستها بیشتر دیده شود. مخاطب با دیدن یک عنوان متای جذاب، با احتمال بیشتری بر روی آن کلیک کرده و به دنبال خواندن محتوا خواهد بود. به این ترتیب، یک عنوان متای جذاب میتواند سبب افزایش بازدید مخاطب از سایت شده و به بهبود رشد جایگاه سایت در موتورهای جستوجوگری مانند گوگل کمک کند. هرچه زمان بیشتری از شروع به کار سئو میگذرد و رشد بیشتری در دنیای مارکتینگ رقم میخورد، دیده شدن در گوگل سخت و سختتر میشود. با بیرون آمدن هر آپدیت جدید از سئوی سایت گوگل، رسیدن به برترینهای این موتور جستوجوگر سختتر میشود.
۱- قابلیت خزیدن (Crawlability): امکان دیده شدن صفحات توسط گوگل
در این مرحله مشخص میگردد که در زمان جستجوی کاربر، کدام سایت در کدام صفحه و چه جایگاهی به کاربر نشان داده شود. وظیفه شما به عنوان یک سئوکار این است که مطمئن شوید موتورهای جستجو به خوبی میتوانند سایت را بررسی و آنالیز نمایید. صفحه نتایج جستجو که به عبارت SERP (Search Engine Results Page) نیز معروف است، یک منبع عظیم برای جذب ترافیک وبسایت است.
آیا می توانم به تنهایی سئوی سایت خود را انجام دهم؟
پس استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، باعث کسب رتبههای بهتر شده و رتبههای بهتر نیز به دریافت ترافیک بیشتر منجر میشود. از اولین چیزهایی که باید قبل از ساخت یک وبسایت در نظر داشته باشید، طراحی ساختار کلی وبسایت است. این ساختار باید به راحتی دنبال شود و همسو با ترجیح کاربران برای چگونگی پیمایش وبسایتتان باشد. منظور از پیمایش وبسایت، حرکت از یک صفحه به صفحهای دیگر در یک وبسایت است. هرچه این جایجایی سهلتر و آسانتر باشد، گفته میشود که وبسایت پیمایش یا ناوبری خوبی دارد.
حالا هرچه افراد معتبر و شناخته شده از شما تعریف کنند، گوگل از این دوستی و ارتباط مطمئن تر می شود. فراموش نکنید اگر این تعریف و تمجیدها ساختگی باشند، ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد و اعتماد بین این دو را از بین ببرد. در ضمن بعضی از تگها نوایندکسن ، تو صفحه تگ ها رفتم و با یوست چک شون کردم ، برای ثبت تو گوگل مشکلی نداشتن. برندها رو معرفی می کنه ، اگه این برگه رو از فهرست نمایش حذف کنم تاثیر منفی داره ؟
آدرس و محتوا حذف نمی شن ، فقط از قسمت فهرستها حذف می شن و دیده نمی شن .
چک لیست سئوی تکنیکال
بطور کلی ترافیک ورودی به سایت ناشی از سئو پایدارتر است و تغییرات رتبه به آرامی صورت می پذیرد. از طرفی کسب رتبه برتر در گوگل بیانگر اعتبار بیشتر برای کسب و کار است و طبق امار بسیاری از افراد روی تبلیغات کلیک نمیکنند. با رعایت اصول سئو و سرمایهگذاری روی سئوی وبسایت، شما تلاش میکنید تا به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما بهترین نتیجه برای موضوع مورد نظر کاربر است. چون نمایش بهترین و مرتبطترین نتایج به کاربران هدف اصلی تمام موتورهای جستجو است.
بعد از ایجاد استراتژی تولید محتوا، می توانید شروع به تولید محتوا نمایید. یکی دیگر از کانالهای بازاریابی اینترنتی استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل یا گوگل ادز است. در این روش ما به گوگل پول پرداخت می کنیم تا فارغ از اینکه جایگاه سئویی سایت چگونه است، در جستجوی عبارات مورد نظر، سایت ما را در نتایج بالاتری نمایش دهد. سئو و تبلیغات گوگل هرکدام از دیدگاههای مختلفی دارای معایب و مزایایی هستند. از نظر من حتما تاثیر دارند ولی به شرطی که این موضوع را به درستی درک کرده باشیم.