سئو چیست کاربرد SEO چیست بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
اینکه چه افرادی از وب سایت شما دیدن میکنند، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مخاطبان هدف شما اغلب براساس عوامل و فاکتورهایی همچون جنسیت، سن، شغل، درآمد و موقعیت جغرافیایی دسته بندی میشوند. این دسته بندیها نیز متناسب با کلمات کلیدی هدف گذاری شده و یا نوع محصولات یا خدماتی که قصد ارائه آنها را دارید، شکل خواهند گرفت. برای مثال، مشتریان شرکتهای آرایشی عمدتا بانوان هستند و یا مشتریان بستههای آموزشی کنکور، دانشآموزان خواهند بود. بطور کلی، محتوای سایت شما روی مجموعهای از یک سری کلمات کلیدی سئو میشود که افراد با جستجوی آنها، میتوانند سایت شما را در میان سایتهای مشابه ببینند. حال، تعیین این که چه افرادی وارد وب سایت شما شوند امری است کاملا نسبی و وابسته به تصمیم و استراتژی خودتان.
- در این دوره شما با زیر و بم لینکها، مسیر لینکسازی، انواع لینک و نحوه اجرای آن آشنا میشوید.
- اگر شخص بازدید کننده، مادامی که در سایت شماست، چندین صفحه در وب سایت شما باز کند، همچنان یک بازدید صورت گرفته است.
- این الگوریتم بر بک لینکهایی که قرار است به سایتها داده شود توجه ویژهای دارد و بررسی میکند که این بک لینکها مرتبط با موضوع سایت باشند.
- هرچه بیشتر مخاطبان هدف خود را درک کنید (مشتریان، خوانندگان سایت و مشترکان) خلق یک استراتژی سئوی موفق برای شما راحتتر میشود.
برای بررسی و ارزیابی معیارهای مرتبط با سئو میتوانید از ابزارهای سئو کمک بگیرید. برای ارزیابی عملکرد وبسایت باید معیارهای مرتبط با سئو را به شکل مستمر ارزیابی کنید. میتوان از این ابزارها برای شناسایی رهبران فکر و لینککنندگان احتمالی بهره گرفت و متوجه شد که این افراد معمولاً چه نوع محتوایی را با مخاطبان خود بهاشتراک میگذارند. علاوه بر موارد گفته شده، معیارهای دیگری در الگوریتمهای گوگل برای رنکینگ وبسایتها در نظر گرفته میشود.
اگر محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی برای کاربران ما مفید باشد حتما باعث علاقه کاربران به برند شما خواهد شد و برندینگ تاثیر بسیار زیادی در سئو دارد. ولی اگر صرفا چند صفحه در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنیم هیچ تاثیری در سئو نخواهد دشت. مثلا در همان کسب و کار بلیط هواپیما توصیه من به یک کسب و کار جدید این است که کلمه کلیدی شما فعلا بلیط هواپیما نیست و رقبای شما اصلا صفحات بالا در نتیجه بلیط هواپیما نیستند.
۷- بک لینک (Backlink): نمایش اعتبار سایت به گوگل
البته به جز سرچ کنسول در سایر ابزار ها، اطلاعات دقیقی از وب فارسی داده نمی شود. دیوید فیلو و جری یانگ، هم بنیان گذاران یاهو سرچ وارد عرصه موتور های جستجو شدند. آنها با توسعه موتور جستجوی یاهو، امکان اضافه کردن توضیحات و شخصی سازی URL را برای صاحبان وبسایت ها فراهم کردند. معرفی وبسایت های معمولی به یاهو رایگان بود و صرفا برای وبسایت های فروشگاهی، هزینه ای معادل 300 دلار در سال دریافت می شد.
برای همینه که هر سال چندین و چند بار الگوریتم های خودش رو تغییر میده و به روز میکنه. لزوما نه، اگرچه بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به نتیجه استخدام فرد یا شرکتی برای برونسپاری سئو است. در هنگام تصمیم گیری برای صرف هزینه بر روی خدمات، همه چیز به بازگشت سرمایه ختم می شود. اگر هزینه کردن برای استخدام سئوکار می تواند از زمانی به بعد برای شما سوداوری به همراه داشته باشد، پس اقدام به انجام این کار کنید. سئو تلاشی یک باره نیست و متخصصین سئو آن را به عنوان یک استراتژی بازاریابی بلند مدت پیشنهاد می کنند. به عبارتی صاحبین وب سایت ها بایستی به طور مداوم بر روی وب سایت خود و رتبه آن نظارت کنند.
مقالات سئو سایت رو از دست ندی!
کارشناسان و مشاوران سئو دی ام روم، میتوانند در سریعترین زمان، بهترین و سودآورترین کلمات حوزه شما را برای شما پیدا و دراختیارتان قرار دهند. شما میتوانید این عبارات را جستجو نمایید (ترجیحا در موتورجستجوی گوگل)، تا بارقبای خود را در این حوزه آشنا شوید و شروع به آنالیز آنها کنید. در این میان ممکن است با عبارات دیگری نیز مواجه شوید که برای سایت شما، سودآوری به همراه خواهد داشت. همچنین درصورتی که شما سابقه فروش به صورت حضوری را داشتهاید، این تجربه کمک شایانی به شما خواهدکرد. پس بهتر است درصورتی که صفحات شما، جایگاه مناسبی را کسب کرده است، به آدرس صفحات دست نزنید و یا پس از تغییر از ریدایرکت 301 استفاده نمایید.
تا 70% تخفیف همه دورهها
مثلا فرض کنید شما تولید کننده درب و پنجره هستید، دلیلی ندارد دائما در مورد درب و پنجره محتواهای تکراری بنویسید، می توانید به سراغ حوزه مادر که در این مورد شاید دکوراسیون و موارد مرتبط با ساختمان باشد بروید. در واقع گوگل بدلیل اینکه یک سایتی وردپرس است به آن اعتبار بیشتر یا کمتری نمی دهد، و اتفاقا وردپرس بدلیل استفاده از قالبهای غیر استاندارد و افزونه های زیاد میتواند به سئو سایت ضربه بزند. همچنین بدلیل پر استفاده بود این CMS کارشناسان زیادی نیز در این حوزه فعالیت دارند.
منظور از سازگاری با موبایل یا ریسپانسیو بودن این است که سایت به خوبی در تلفنهای همراه نمایش داده شود و چیدمان و اندازه المانها برای نمایش در موبایل بهینه سازی شده باشند. با گسترش استفاده از گوشیهای هوشمند برای انجام امور روزمره، تعداد افراد بیشتری توسط تلفنهمراهشان به جستجو در گوگل میپردازند. طبق آمار ۶۳ درصد از جستجوهای گوگل در تلفنهای همراه صورت میگیرد. در سال ۲۰۱۹ گوگل اعلام کرد که برای ایندکس کردن وبسایتها، ربات گوگل نسخه موبایل سایت را مورد بررسی قرار میدهد. برای بررسی سازگاری وبسایت خود با موبایل میتوانید از ابزار «تست سازگاری با موبایل سایت» با عنوان Mobile Friendly Testing Tool ارائه شده توسط گوگل استفاده کنید.
بازارکار سئو چه در ایران و چه در خارج از کشور، وضعیت خوبی دارد و با توجه به اینکه درصد آنلاین شدن کسب و کارها رو به افزایش است، فرصتهای شغلی متعددی ایجاد شده است. شما هم به عنوان یک کارشناس یا کارشناس ارشد سئو میتوانید استخدام شوید و هم به صورت فریلنس پروژههای مختلف سئو را بر عده بگیرید. مطمئن شوید که این فایل، ایندکس شدن محتوایی که میخواهید در موتورهای جستجو یافته شوند را مسدود نکرده باشد. همچنین، میتوانید صفحههایی با محتوای کپی شده یا ضعیف که برای استفاده داخلی یا مشتریان شما اهمیت دارند را از فهرست ایندکس خارج کنید. برای انجام این کار میتوانید از تگهای متای «noindex» و «nofollow» نیز استفاده کنید، اگرچه کاربرد این تگها با حذف کردن محتوا از فهرست ایندکس در فایل robots.txt کمی متفاوت است. اگر تجربه و دانش زیادی در زمینه سئو فنی نداشته باشید، بررسی این موضوع برای شما کمی دشوار خواهد بود.
کوئری جستجو – کلماتی که کاربران در نوار جستجو تایپ می کنند را کوئری جستجو می نامند. تجربه نشان می دهد که ترافیک حاصل از موتورهای جستجوگر می تواند اندازه موفقیت یک سازمان را تعیین کند. ترافیک هدفمند به یک سایت می تواند درآمد، محبوبیت و دیده شدن یک تجارت را به همراه داشته باشد. سرمایه گذاری بر روی سئو، نرخِ بازگشتِ باورنکردنی ای در مقایسه با سایر روش های بازاریابی و تبلیغات دارد. اگر پا را فراتر گذاشته و محتوا را بدون خلق ارزش جدیدی از سایتهای دیگر کپی کنیم عملا وارد منطقه سیاه سئو شدهایم.