پیش‌نمایش درآمد آمازون Q4: چه انتظاری داریم؟

مقاله توسط هبه چن، تحلیلگر بازار IG

درآمد آمازون:

آمازون قرار است پس از بسته شدن بازارهای ایالات متحده، درآمد سه ماهه چهارم سال 2023 خود را در 1 فوریه 2024 منتشر کند.

انتظارات و ساعت های کلیدی آمازون Q4:

گزارش سود پیش بینی شده برای سه ماهه آینده نشان دهنده بهبود قابل توجهی در سود هر سهم (EPS) است که پیش بینی می شود 0.79 دلار باشد. این افزایش قابل توجهی را نسبت به فصل مشابه در سال 2022 نشان می دهد، جایی که EPS تنها 0.12 دلار به ازای هر سهم بود.

در رابطه با درآمد، دستورالعمل سه ماهه چهارم آمازون از گزارش درآمد قبلی نشان می دهد که انتظار می رود فروش خالص بین 160.0 تا 167.0 میلیارد دلار باشد. این نشان دهنده نرخ رشد 7 تا 12 درصدی نسبت به سه ماهه چهارم سال 2022 است که نسبت به سه ماهه قبل نیز رشدی دو رقمی دارد.

علاوه بر این، پیش‌بینی درآمد عملیاتی بین 7.0 تا 11.0 میلیارد دلار کاهش می‌یابد که نسبت به 2.7 میلیارد دلار گزارش‌شده در سه ماهه چهارم سال 2022 افزایش قابل‌توجهی دارد.

منبع: آمازون

از نظر واحدهای تجاری کلیدی، انتظار می رود سرویس ابری پیشرو آمازون، AWS، یک بار دیگر رشد قوی را به نمایش بگذارد. پیش‌بینی می‌شود فروش AWS نسبت به سه‌ماهه چهارم سال گذشته 15 درصد رشد کند که یک بهبود جزئی نسبت به 12 درصد دوره قبل است و در عین حال حاشیه عملیاتی چشمگیر بالای 30 درصد را حفظ کند. با وجود رقابت شدید Azure مایکروسافت و نرخ رشد تثبیت‌کننده و Google Cloud، جایگاه پیشرو آمازون در سرویس ابری با افزایش هوش مصنوعی تقویت شده است و مشتریان فعلی اکنون بارهای کاری هوش مصنوعی مولد را در AWS آغاز می‌کنند.

  Dollar Index (DXY) Eyes Acceptance Above 100-Day MA, USD/CHF Ticks Higher

یکی دیگر از حوزه‌های اصلی که در گزارش درآمدهای آینده باید نظارت شود، تجارت تبلیغات آنلاین آمازون خواهد بود. در سه ماهه سوم، این بخش 12.06 میلیارد دلار درآمد ثبت کرد که نشان دهنده افزایش 26 درصدی نسبت به دوره مشابه در سال قبل است. انتظار می رود سه ماهه چهارم، که شامل دوره سنتی خرید تعطیلات می شود، خریداران بیشتری را به پلتفرم تجارت الکترونیک جذب کند و به آمازون کمک بیشتری به درآمد خرده فروشی و تبلیغات خود کند.

قیمت سهام آمازون:

سهام آمازون در سال 2023 عملکرد بهتری از معیار S&P500 داشت و به سود قابل توجه 63 درصدی سالانه دست یافت و موقعیت خود را به عنوان یکی از بهترین عملکردها در کلوپ Magnificent Seven تضمین کرد. غول تجارت الکترونیک بدون شک از بحران سال 2022 بیرون آمده است و سرمایه گذاران را با رشد قوی و چشم انداز امیدوارکننده خود تحت تأثیر قرار داده است. بنابراین، خیلی جای تعجب نیست که بر اساس رتبه بندی TipRanks پلتفرم IG، امتیاز هوشمند آمازون 9 از 10 است.

در طول سه ماه گذشته، همه 37 تحلیلگر مورد بررسی، آمازون را به عنوان “خرید” ارزیابی کرده اند.

منبع: IG

از نقطه نظر فنی، همانطور که در نمودار هفتگی مشاهده می شود، قیمت سهام آمازون همچنان به سمت بالاترین سطح اوایل سال 2022 حرکت می کند، به طوری که سطح 160 دلار به نظر می رسد یک مانع مهم و نقطه آزمایش پیش از گزارش درآمد باشد.

از دیدگاه بلندمدت، روند صعودی قیمت همچنان قوی است. قابل ذکر است، الگوی سر و شانه معکوس می تواند پتانسیل صعودی بیشتری را پس از غلبه بر خط شانه این الگو، که حدود 160 دلار نیز دارد، باز کند.

  دیدار رو در روی بایدن و شی در اجلاس بالی

در کوتاه مدت، بر اساس نمودار روزانه، حمایت قریب الوقوع 155 دلار است و کاهش بیشتر ممکن است SMA 20 روزه را در معرض دید قرار دهد.

نمودار هفتگی آمازون

منبع: IG

نمودار روزانه آمازون

منبع: Tradingview



منبع: https://www.dailyfx.com/news/amazon-q4-earnings-preview-what-to-expect-20240130.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار