سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

سلام دوست عزیز
با توجه به تحریم های گوگل برای ایران، امکان تایید مالکیت برای یک موقعیت در نقشه گوگل وجود ندارد. در نتیجه اگر به ایمیل قبلی خود دست رسی ندارید تفاوتی در پاسخ گویی ایجاد نمیشود. شما میتوانید یک ایمیل با نام برند خود ساخته و سوالات کاربران را در همین نقشه پاسخ دهید.

به صورت تئوری هر چه قدر رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، ترافیک بیشتری برای وب سایت شما ایجاد خواهد شد و این موضع موجب رونق کسب و کارتان می گردد. Rendering به عملیات تبدیل محتوا‌ی کد‌نویسی شده در زبان HTML به محتوای قابل خواندن توسط کاربران گفته می‌شود. Server-Side Rendering یا تفسیر سمت سرور، به تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل استفاده در مرورگرها، در سرور اطلاق می‌شود. هر زمان شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر شما در‌خواستی را که شامل محتوا‌ی آن وبسایت است، به سرور ارسال می‌کند. وقتی درخواست در عرض چند هزارم ثانیه مورد پردازش قرار گرفت، مرورگر شما کد‌های HTML تفسیر شده را از سرور دریافت کرده و محتویات وب‌سایت را بصورت مطالب قابل مشاهده برای شما (و نه کد) روی صفحه نمایش می‌دهد. اگر بخواهید صفحه دیگری را باز کنید، این عملیات مجددا صورت می‌گیرد و صفحه برایتان بارگذاری می‌شود.

کسب و کاری برنده است که در رتبه خوبی در گوگل داشته باشد و بتواند به نیاز و خواسته کاربر پاسخ مناسب و راضی‌کننده‌ای بدهد. در فایل «robots.txt» می‌توانید به موتورهای جستجو نشان دهید که درباره محتوای خاصی از وب‌سایت شما چه اقداماتی انجام دهند. برای مثال، در این فایل می‌توانید صفحه‌هایی را از فهرست کراول شدن خارج کنید و آن‌ها را کراول نکنید. فایل robots.txt اغلب به شکل خودکار ساخته می‌شود و در آدرسی مشابه yoursite.com/robots.txt قابل مشاهده است.

  • ولی لینک‌سازی اصولی دارد که شما باید تمام آن را یاد بگیرید و گرنه هیچ فایده‌ای ندارد.
  • به بیان دیگر، در این شرایط محتوای شما برای فریب موتورهای جستجو به منظور دریافت رتبه‌های بهتر طراحی نشده‌اند و شما فرصتی برای بهبود رتبه‌های محتوای ارزشمند خود به شکل طبیعی پیدا می‌کنید.
  • 2011- گوگل، مایکروسافت و یاهو وبسایت Schema.org را برای ساختار دهی به نمایش محتوای وب تاسیس کردند.
  • الگوریتم رنک برین کاری میکند که جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست بدهید.
  • همانطور که در فصل قبل ذکر کردیم، تگ عنوان و متا دیسکریپشن یک صفحه، مکان خوبی برای استفاده از کلمه کلیدی هدف است.
  فراز و نشیب‌های هند در سازمان همکاری شانگهای

معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی می تواند به شما در این امر کمک کند. گوگل از هزاران کارمند خود تحت عنوان ارزیابی کنندگان کیفیت نتایج جستجو تحت شرایطی خاص استفاده می کند تا آنها به ارزیابی دقیق تر نتایج جستجو و امتیازدهی به کیفیت صفحات جستجو شده بپردازند. همانند دیگر سیستم های پیچیده، الگویتم گوگل هم همواره نیاز به بروزرسانی و بهینه سازی دارد. در کنار بروزسانی های کوچک تری که هر روز در الگوریتم گوگل اتفاق می افتند، گوگل معمولا بروزرسانی های بسیار مهمی را هم هر سال پیاده سازی میکند.

Crawling چیست و چگونه عمل می‌کند؟

هنگامی که چنین کلمه کلیدی را پیدا کردید، به تب Pages بروید تا صفحه ای که برای آن رتبه کسب کرده اید را ببینید. در این گونه شرایط شاید تنها مقدار کمی بهینه سازی بتواند سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد. تکنیک‌های زیادی وجود دارند که می‌تواند به شما در دریافت بک لینک کمک کند و در عین حال برای کاربران نیز با ارزش باشد. همه تکنیک های لینک سازی مانند نوشتن نظرات اسپم در بخش کامنت ها بی ارزش محسوب نمی شوند.

در این مقاله به صورت مطلوبی به اینکه سئو چیست و چه اهمیتی دارد پرداختیم و همچنین به 5 مرحله سئو سایت اشاره کردیم. امیدواریم بکارگیری آن بتواند به رشد و موفقیت کسب و کار شما کمک کند. استفاده از لینک داخلی، هم به کاربران و هم به الگوریتم های موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت شما را راحت تر بفهمند و به درستی در وب سایت شما قدم بزنند. برای آشنایی کامل با لینک داخلی، اهمیت لینک داخلی، نحوه ی ساخت آن و همچنین نکات مهم استفاده درست از لینک داخلی مقاله لینک داخلی و تاثیر آن بر سئو سایت را مطالعه بفرمایید. ورنک یکی از معروف‌ترین ابزارهای رایگان آنالیز سایت است که تا به امروز چیزی در حدود وب‌سایت توسط آن مورد پردازش قرار گرفته‌اند.

  چشم انداز پوند/دلار، یورو/ پوند – ضعیف شدن پوند پس از تفسیر بانک انگلستان

ناوبری یا بردکرامب صفحات (Breadcrumb)

سرعت سایت نکته بسیار مهمی در سئو محسوب می‌شود، خصوصا در سال 2018 به این نکته تاکید بیشتری شده است، در کل می‌توان گفت وب‌سایتی که همیشه از دید کاربر و گوگل در دسترس باشد رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. بازاریابی سنتی با گذشت هر دقیقه بیشتر و بیشتر تاثیر خود را از دست می‌دهد. از نگاه یک بازاریاب خلاق، باید راه جایگزینی وجود داشته باشد و آن بازاریابی محتوایی است. یعنی از‌طریق تولید محتوای خوب، ارزشمند، مرتبط و مفید به جذب و حفظ مخاطب بپردازیم و اینگونه سئو‌ی سایت خود را ارتقا دهیم. به بیان دیگر، بازاریابی محتوایی فراهم آوردن محتوای کارآمد، مفید و مرتبط برای مخاطبان بمنظور حل مشکل و کمک به آن‌ها، به جای سخنرانی سر دادن پیرامون محصولات یا خدماتمان است. همان HTTP است اما به حالت Secure شده است که گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که این موضوع به بهینه سازی سایت شما کمک می‌کند.

هر‌چه سایت شما امتیاز بالا‌تری کسب کند، احتمال اسپم بودن و در‌نهایت پنالتی شدن آن بیشتر است. اما قابل توجه است که امتیاز اسپم بالا ملاکی قطعی برای اسپم بودن یک سایت نیست؛ بلکه می‌تواند نشانه این باشد که لازم است کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب آن توجه شود. دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است. اگر شما گوگل بودید، مطمئنا همین شیوه و ساز و کار را در‌پیش می‌گرفتید؛ چراکه آنچه موجب موفقیت و شهرت شما می‌شود، مردم و کاربران هستند.

  ناتو: چین دشمن ما نیست

اما بسیاری  Off Page Seo  را همان لینک سازی می‌پندارند درحالی‌که اینگونه نیست و لینک سازی فقط بخش اعظمی از این شیوه بهینه سازی را تشکیل می‌دهد. برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب می‌شود و اهمیت بسیاری دارد. به بیانی دیگر، Off Page Seo  تمام کارهایی است که خارج از یک وب سایت انجام می‌گیرد تا موتورهای جستجو آن وب سایت را قابل اعتماد و معتبر به حساب بیاورند. اگر برای بهبود جایگاه و رتبه خود در نتایج جستجو از روش‌های مطابق با الگوریتم گوگل استفاده کنید، از روش‌های سئو کلاه سفید بهره‌مند شده‌اید.