از نتایج Q4 چه انتظاری باید داشت

مقاله توسط مونت صفی الدین، تحلیلگر بازار IG

تجزیه و تحلیل، نمودارها و قیمت تسلا (TSLA) Q4

تاریخ نتایج تسلا چه زمانی است؟

انتظار می‌رود که قیمت سهام تسلا در روز چهارشنبه، ۲۴ ژانویه پس از بسته شدن بازار، نوسان داشته باشد، زیرا در آن زمان است که آنها نتایج سه‌ماهه چهارم خود را منتشر خواهند کرد.

قیمت سهام تسلا: پیش‌بینی‌ها از نتایج سه ماهه چهارم

دفعه قبل تصویر زیبایی نبود، زیرا نتایج سه ماهه سوم هم از نظر درآمد و هم درآمد نادیده گرفته شد و با احتیاط بیشتری در مورد پتانسیل Cybertruck (یا عدم وجود آن) برای ارائه جریان نقدی مثبت کوتاه مدت قابل توجهی همراه بود.

تفکیک تولید و تحویل

اما با نگاهی فراتر از آن و شکستن تحویل و تولید برای سه ماهه پایانی سال 2023، این یک رکورد بود. مجموع تحویل‌ها به بیش از 484 هزار با تولید نزدیک به 495 هزار رسید، و در مجموع 1.846 میلیون و کمتر از 1.81 میلیون در حالی که بالاتر از 1.37 میلیون سال 2022 و در فاصله اکتبر 1.8 میلیون بود، کمتر از هدف اولیه دو میلیون در سال 2023 بود. تفکیک سه ماهه پایانی سال 2023 نشان داد که نزدیک به 477 هزار مدل 3/Y تولید شده و بیش از 461 هزار دستگاه تحویل داده شده است، در حالی که «مدل های دیگر» به ترتیب 18.2 هزار (3.8 درصد از کل) و 23 هزار دستگاه بوده است.

محله پر حادثه تسلا

این یک ربع بود که رقیب چینی BYD و مدل‌های ارزان‌تر آن به آن کمک کردند تا تسلا را به عنوان بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان پشت سر بگذارد، حتی اگر استدلال ایلان ماسک وجود داشته باشد که شرکت او یک شرکت هوش مصنوعی/رباتیک است که به نظر بسیاری یک شرکت خودروسازی باشید» و به نوبه خود نباید تحت مقایسه سیب به سیب قرار گیرد.

  چین نظارت بر امنیت زیستی جهانی را افزایش می‌دهد

و در جبهه های دیگر نیز مشغول بوده است. (1) مشکلاتی در اسکاندیناوی وجود داشت، اگرچه به نظر نمی رسید فروش آن در منطقه را کاهش دهد، (2) اعداد مختلط برای سایر مناطق همانطور که برای آلمان و بریتانیا آزمایش شدند اما برای چین قوی بود با افزایش 69 درصدی سال به قبل- سال برای دسامبر مطابق با CPCA (انجمن خودروهای مسافری چین)، (3) نسخه Cybertruck، (4) به روز رسانی مدل 3 برای برخی از بازارها در آنچه به عنوان خط تولیدی در نظر گرفته می شود که جدا از نسخه های اخیر، کمی قدیمی شده است، (5) ) پیشرفت بیشتر در زمینه پذیرش درگاه شارژ با شبکه عظیم شارژرها، (6) یادآوری هایی که در بین خودروسازان غیرمعمول نیست و برای تسلا فقط به یک به روز رسانی نرم افزاری از طریق هوا نیاز دارد و (6) کاهش قیمت با میانگین در طول سه ماهه چهارم دوباره کاهش یافت (cargurus.com).

و سپس در ابتدای این سه ماهه با افزایش هزینه های نیروی کار، کاهش بیشتر قیمت ها و مشکلات زنجیره تامین ناشی از عوامل ژئوپلیتیکی اخیر بیشتر اتفاق افتاد. انتظار می رود سرمایه گذاران به این نکته توجه داشته باشند و هر گونه به روز رسانی بیشتر در مورد مدل کم هزینه که در حال حاضر “بسیار پیشرفته” هستند که برخلاف Cybertruck با قیمت پایین تر وارد بازار انبوه می شود، راهنمایی آن برای سال 2024 در مواجهه با یارانه و کاهش/حذف اعتبار مالیاتی و اینکه آیا در سال جاری منجر به کاهش بیشتر قیمت‌ها برای حفظ رشد می‌شود، چگونه ممکن است بر حاشیه سود تأثیر بگذارد و برنامه‌های آن برای توسعه از نظر موقعیت‌های جغرافیایی با کاهش نرخ در سال جاری که ممکن است کاهش نرخ را کاهش دهد. انتظار می رفت که یک وضعیت اقتصاد کلان “طوفانی” باشد.

  فشار آمریکا به اروپا برای اتخاذ موضع سخت‌تر علیه چین

EPS و پیش بینی درآمد

در مجموع، انتظارات برای سه ماهه چهارم این است که سود هر سهم (EPS) برابر با 0.74 دلار به دست آوریم، رقمی پایین تر هم در سه ماهه و هم نسبت به سال قبل. درآمد باید بر اساس هر دو معیار قوی‌تر شود و به 25.5 میلیارد دلار برسد و رشد در همه بخش‌های کلیدی آن دیده شود. حاشیه ها احتمالاً آزمایش خواهند شد (نسبت به ارقام قبل از سال 2023) اما از 17.89 درصد در سه ماهه سوم به 18 درصد بهبود می یابند (منبع: Refinitiv).

در مورد توصیه های تحلیلگر، پنج توصیه در دسته «خرید قوی»، 12 «خرید»، 19 «نگهداری» و چهار مورد برای «فروش» و «فروش قوی» وجود دارد که میانگین قیمت هدف در میان آنها اخیراً بالاتر از حد مجاز است. کاهش قیمت سهام (منبع: Refinitiv).

تجارت نتایج Q4 تسلا: مرور فنی هفتگی و استراتژی های معاملاتی

نمی توان انکار کرد که سال 2023 چقدر برای «هفت باشکوه» قوی بوده است، و تسلا در بین آنها عملکرد نسبتاً بهتری داشته است (انویدیا + 233٪، متا + 188٪، تسلا + 109٪، آمازون + 78٪، آلفابت + 57٪، مایکروسافت + 55). ٪، اپل + 48٪، اما این دستاوردها در نیمه اول زمانی که به قیمت سهام آن می رسد متوجه شد و پس از اواسط جولای شروع به آزمایش کرد.

بررسی اجمالی فنی در بازه زمانی کوتاه‌مدت روزانه، زمانی که قیمت توانست در کانال صعودی خود باقی بماند، کمی افزایش یافته بود، با شکست زیر آن در ابتدای سال جاری، شاخص‌های فنی کلیدی آن را تحت تأثیر قرار داد و DMI منفی را شامل شد. (شاخص حرکت جهتی) از میانگین متحرک روزانه اصلی کوتاه مدت و بلندمدت عبور می کند و قیمت دارد. بزرگنمایی تا چارچوب زمانی هفتگی، و در حالی که همان تلاقی منفی رخ داده است، شاخص قیمت، و همچنین نزدیکی نشانگر به نشانگر، با توجه به سهولت تولید سیگنال‌ها، شفافیت کافی در بخش فنی را دشوار کرده است. در یک حرکت نه چندان مهم

  طلا با نزدیک شدن به NFP های ایالات متحده، بالاترین قیمت خود را به بالاتر از 2300 دلار رساند.

این به یک مرور کلی تبدیل شده است که در این مرحله محتاط تر است، حتی اگر از سوگیری فنی منفی رنج می برد، با اکثر هفته ها حرکت های درون هفته ای نسبتاً کنترل شده ارائه می شود. این موضوع واضح است که انتشار درآمد یک رویداد اساسی است که در آن اطلاعات فنی در قفسه گذاشته می‌شوند، به‌ویژه زمانی که شامل یک غافلگیری باشد، و به این معنی است که سطوح فنی احتمالاً پس از انتشار آخرین ارقام با مشکل مواجه می‌شوند یا حتی موفق نمی‌شوند. این بدان معناست که همنوازان باید با احتیاط بیشتری وارد عمل شوند و از محو شدن هر گونه حرکت به سمت سطوح اول اجتناب کنند و این احتیاط را حتی زمانی که به سطوح دوم نزدیک می‌شود حفظ کنند، در حالی که اگر قیمت دقیقاً قبل از رویداد به آن نزدیک شده باشد، ممکن است استراتژی‌های برک‌آوت متضاد، دنباله‌روی بیشتری داشته باشند.

نمودار هفتگی تسلا با احساسات مشتری IG



منبع: https://www.dailyfx.com/news/tesla-s-share-price-what-to-expect-from-q4-results-20240122.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار