اصول و فنون در شانس، اکنون برای XAU/USD چیست؟

بیشترین خوانده شده: تجزیه و تحلیل و تنظیمات ین ژاپن – USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY. خرابی در پیش است؟

قیمت طلا (XAU/USD) روز پنجشنبه افزایش یافت و از آستانه 2040 دلار گذشت و در یک نقطه از معاملات به بالاترین سطح خود از اوایل فوریه رسید، اگرچه به نظر می‌رسید که رشد با تقویت دلار آمریکا محدود شده باشد.

عملکرد مثبت این فلز گرانبها تا حدی ناشی از کاهش بازدهی خزانه داری ایالات متحده بود که به گزارش اقتصادی درون خطی واکنش نشان داد. به طور خاص، کاهش تورم هسته PCE در ژانویه با سرعت 0.4% m/m و 2.8% سالانه، درست همانطور که پیش بینی شده بود، بود.

داده های PCE ایالات متحده

image1.png

منبع: DailyFX Economic Calendar

سرمایه‌گذاران که از داده‌های اخیر CPI و PPI متاثر شده بودند، برای درد بیشتر تورم آماده شدند، اما زمانی که شاخص قیمت مطلوب فدرال رزرو دقیقاً روی سطح مورد انتظار خود قرار گرفت، احساس آرامش کردند. این امر به گاوهای طلا بهانه ای داد تا دوباره در موقعیت های طولانی شرکت کنند.

با نگاهی به آینده، معامله گران نباید غافلگیر شوند اگر رالی روز پنج شنبه کوتاه مدت باشد. هنگامی که بازارها با این واقعیت کنار می‌آیند که پیشرفت کند در کاهش تورم و شرایط مالی ضعیف‌تر می‌تواند فدرال رزرو را وادار کند تا شروع چرخه کاهش خود را به تعویق بیندازد، ممکن است طلا با فشار نزولی دوباره مواجه شود.

برای تجزیه و تحلیل گسترده از چشم انداز بنیادی و فنی طلا، پیش بینی معاملات سه ماهه رایگان ما را هم اکنون دانلود کنید!

پیش بینی قیمت طلا – تحلیل فنی

تمرکز بر چشم انداز طلا، تحلیل تکنیکال و بنیادی در حال حاضر در تضاد است. با این حال، شکست صعودی روز پنجشنبه، که شاهد عبور XAU/USD از مقاومت خط روند و میانگین متحرک ساده 50 روزه در 2035 دلار بود، به وضوح نشانه مثبتی است. در صورت تداوم این حرکت، افزایش به سمت 2065 دلار ممکن است در افق باشد. در بالای این منطقه، همه نگاه ها به 2090 دلار خواهد بود.

در مقابل، اگر فروشندگان بازگردند و جرقه بازگشت نزولی به زیر 2035 دلار را ایجاد کنند، احساسات نسبت به فلز زرد می‌تواند به سرعت کاهش یابد. در این شرایط، خرس‌ها ممکن است برای حمله به میانگین متحرک ساده 100 روزه، که در حدود 2010 دلار / 2005 دلار قرار دارد، اطمینان پیدا کنند. کاهش بیشتر زیر این منطقه حمایتی می تواند راه را برای عقب نشینی به سمت 1990 دلار هموار کند.

آیا نمی دانید که چگونه موقعیت خرده فروشی می تواند قیمت طلا را شکل دهد؟ راهنمای احساسات ما پاسخ‌هایی را که به دنبال آن هستید ارائه می‌دهد – این راهنما را از دست ندهید، همین حالا راهنمای را دریافت کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -9٪ 13% 0%
هفتگی -18٪ 28% -1٪

نمودار قیمت طلا (XAU/USD).

تصویری از یک نمودار شرح به طور خودکار تولید می شود

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-outlook-fundamental-technicals-at-odds-what-now-for-xau-usd-20240301.html