افزایش در اوراق قرضه دولتی ژاپن ین را افزایش می دهد

تجزیه و تحلیل ین ژاپن (USD/JPY).

  • در حالی که بازارها نظرات Ueda را هضم می کنند، ین پیشنهاد دیرهنگام را افزایش می دهد
  • افزایش ارزش اوراق قرضه دولتی ژاپن یک روز پس از نشست BoJ باعث افزایش ین شد
  • USD/JPY از علامت 150 دور می شود زیرا 146.50 به عنوان حمایت فوری ظاهر می شود
  • برای بینش کارشناسان در مورد ملاحظات ین ژاپن در سه ماهه اول، پیش‌بینی زیر را دانلود کنید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین با هضم نظرات Ueda توسط بازارها، یک پیشنهاد دیرهنگام دریافت می کند

نکته اصلی در نشست دیروز بانک مرکزی ژاپن (BoJ) این بود که اوئدا همچنان چشمش به خروج نهایی از نرخ های منفی با وجود نشانه هایی از کاهش تورم است. Ueda احتمال دستیابی به هدف 2% را “افزایش” توصیف کرد و حتی گفت که خروج از نرخ های منفی در صورت عدم پرداختن به شکاف خروجی فعلی و کمتر از بهینه (تفاوت بین خروجی بالقوه و خروجی فعلی) امکان پذیر است.

بازارها آوریل را به عنوان یک جلسه زنده برای BoJ می بینند، اما در حال حاضر تا جلسه ژوئن 10 واحد پایه کامل (bps) قیمت دارند. BoJ اساساً به دنبال تداوم چیزی است که از آن به عنوان چرخه فضیلت مند بین تورم و دستمزد یاد می کند. روند مذاکرات دستمزد احتمالاً در ماه مارس تکمیل می شود، که باعث شده است بازارها به طور طبیعی برای هر گونه تغییر در نرخ بهره به نشست آوریل نگاه کنند.

امتیازهای پایه ضمنی قیمت گذاری شده بر اساس بازارهای نرخ

  آمریکا تاجر کره شمالی را به اتهام پولشویی محکوم کرد

image1.png

منبع: Refinitiv تهیه شده توسط ریچارد اسنو

افزایش بازده اوراق قرضه ژاپن باعث افزایش ین ژاپن شد

بازده اوراق قرضه دولتی ژاپن (10 ساله) امروز پس از نشست BoJ به افزایش خود ادامه داد. پیش از اینکه فشارهای تورمی نشانه‌هایی از کندی را نشان دهد و بازارها انتظارات بازارها را در مورد تغییرات قریب‌الوقوع نرخ کاهش دهند، هنوز با اوج ماه نوامبر فاصله زیادی دارند. بازدهی بالاتر جذابیت ین را افزایش می دهد و معمولاً شاهد افزایش ارزش پول محلی است.

بازده اوراق قرضه دولتی ژاپن (10 ساله)

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

ین به طور گسترده در برابر تعدادی از ارزهای اصلی FX (GBP، AUD، EUR، USD) افزایش یافته است، همانطور که در زیر در یک شاخص هم وزن متشکل از ارزهای ذکر شده در بالا مشاهده می شود:

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

USD/JPY از علامت 150 دور می شود و 146.50 به عنوان پشتیبانی فوری ظاهر می شود

USD/JPY مقاومتی پیش از نشانگر 150 پیدا کرد، اما پس از اشاره بانک مرکزی به خروج نهایی از نرخ های منفی با احتمال افزایش، نتوانست به سطح روانی برسد.

روند صعودی کوتاه مدت تا میان مدت هنوز شکسته نشده است، با 146.50 فوری ترین سطح حمایت، پس از آن 145.00 و پایین کانال افزایشی بلندمدت (که با رنگ آبی مشخص شده است). با این حال، دلار آمریکا ممکن است فردا و جمعه با انتشار داده های تولید ناخالص داخلی و PCE در سه ماهه چهارم ایالات متحده چالشی برای ین ایجاد کند.

  رژه شبانه ارتش کره شمالی/ رونمایی از موشک بالستیک جدید

داده‌های قوی PMI در اوایل امروز به اقتصادی اشاره می‌کند که با سرعت مناسبی در حال رشد است و اگر نگرانی‌های تورمی در چاپ داده‌های آتی ایجاد شود و چاپ CPI انعطاف‌پذیر دسامبر همچنان در ذهن معامله‌گران تازه باشد، می‌تواند دلار را حمایت کند.

نمودار روزانه USD/JPY

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

پس از نشست BoJ، داده‌های اختصاصی ژاپن نسبتاً کمیاب است، اما داده‌های GD و PCE سه‌ماهه چهارم ایالات متحده در روزهای پنج‌شنبه و جمعه باید نوسانات درون روزی را قبل از آخر هفته افزایش دهد.

داده‌های بهتر از حد انتظار PMI در ماه ژانویه نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده در حال حرکت در وضعیت مناسبی است، اما بازارها بیشتر بر روی داده‌های عقب مانده در چاپ رشد سه ماهه چهارم آینده تمرکز خواهند کرد.

USD/JPY همچنین در هفته آینده که FOMC برای بحث در مورد سیاست های پولی تشکیل جلسه می دهد، سود زیادی را حفظ خواهد کرد. پیش از آن، انتظار می‌رود که داده‌های PCE ایالات متحده برای ماه دسامبر نشان دهد که فشارهای سرسختانه باقی می‌ماند، با کاهش خوشایند دیگری در معیار اصلی تورم.

image5.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

چگونه می توان سه جفت فارکس مایع را معامله کرد

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/usd-jpy-price-update-uptick-in-japanese-government-bonds-lifts-the-yen-20240124.html