تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات متحده با کاهش شاخص دلار، طلا افزایش یافت

GDP ایالات متحده Q3 ’23 (نهایی) نکات کلیدی:

بیشتر بخوانید: بیت کوین (BTC) در چند ماه اخیر به بالاترین سطح خود رسیده است، سولانا (SOL) همچنان به عملکرد بهتر خود ادامه می دهد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات متحده به 4.9% کاهش یافته است، کمی کمتر از 5.2% در برآورد دوم، اما مطابق با 4.9% که در ابتدا در برآورد اولیه گزارش شده بود، مطابقت دارد. برآوردی که امروز منتشر شد بر اساس داده های منبع کامل تری نسبت به برآورد “دوم” صادر شده در ماه گذشته است. کاهش رتبه در درجه اول بازتاب یک بازنگری رو به پایین در هزینه های مصرف کننده بود. واردات نیز که در محاسبات تولید ناخالص داخلی کسر می شود، بازنگری شد.

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که افزایش تولید ناخالص داخلی واقعی (2.1٪ افزایش) منعکس کننده افزایش هزینه های مصرف کننده، سرمایه گذاری موجودی خصوصی، صادرات، واردات، هزینه های دولت ایالتی و محلی، هزینه های دولت فدرال، سرمایه گذاری ثابت مسکونی و سرمایه گذاری ثابت غیرمسکونی است.

داده های اقتصادی زنده را از طریق ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی DailyFX

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که افزایش تولید ناخالص داخلی واقعی (2.1٪ افزایش) منعکس کننده افزایش هزینه های مصرف کننده، سرمایه گذاری موجودی خصوصی، صادرات، واردات، هزینه های دولت ایالتی و محلی، هزینه های دولت فدرال، سرمایه گذاری ثابت مسکونی و سرمایه گذاری ثابت غیرمسکونی است.

در مقایسه با سه ماهه دوم، شتاب در تولید ناخالص داخلی واقعی در سه ماهه سوم عمدتاً منعکس کننده افزایش صادرات و تسریع در هزینه های مصرف کننده و سرمایه گذاری موجودی خصوصی بود که تا حدی با کاهش سرمایه گذاری ثابت غیرمسکونی جبران شد. واردات افزایش یافت

  برنامه مخفی ارتش آمریکا؛ راه انداختن جنگ‌های نیابتی در سراسر جهان

منبع: دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده

درآمد شخصی

درآمد شخصی فعلی دلار در سه ماهه سوم 196.2 میلیارد دلار افزایش یافته است که نسبت به برآورد قبلی 22.1 میلیارد دلار کاهش یافته است. افزایش در سه ماهه سوم در درجه اول منعکس کننده افزایش غرامت است که توسط دستمزدها و حقوق خصوصی رهبری می شود زیرا بازار کار ایالات متحده به انعطاف پذیری خود ادامه می دهد.

گویاترین معیار و چیزی که من در سال جاری به طور طولانی در مورد آن صحبت کردم، زیرا مصرف کنندگان آمریکایی همچنان آزادانه هزینه می کنند، کاهش درآمد قابل تصرف در سه ماهه چهارم بود. نشانه‌هایی از این آغاز وجود دارد، اما بازار کار قوی در حال حاضر و افزایش حقوق و دستمزد، هزینه‌های مصرف‌کننده و درآمد قابل تصرف را تکمیل می‌کند.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

مبانی تجارت محدوده

اقتصاد ایالات متحده در حال حرکت به جلو

اقتصاد ایالات متحده اخیراً نشانه هایی از کندی را نشان داده است و چاپ داده های امروزی فقط به روایت می افزاید. انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو احتمالاً مجدداً قیمت گذاری خواهد شد و اگر داده های اصلی PCE ایالات متحده فردا تحت فشار قرار گیرند، ممکن است دلار آمریکا در سال 2024 تحت فشار قرار گیرد.

البته، چنین قیمت‌گذاری مجدد بر اساس انتشار داده‌ها ادامه خواهد داشت، اما نشانه‌های کاهش سرعت قطعا در حال افزایش است. این همچنین ترس های رکود اقتصادی را دوباره زنده می کند، اما ادعاهای اولیه بیکاری بار دیگر بر برآوردها غلبه کرد. در این مرحله، فدرال رزرو به نظر می رسد که در راه پیروزی در مبارزه با تورم است، اما تهدیدهای خارجی همچنان وجود دارد که می تواند آخرین ذره پیشرفت مورد نیاز برای عبور فدرال رزرو از خط و تورم زیر 2 درصد را مختل کند.

  ارزدیجیتال تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال | persianforexacademy

واکنش بازار

واکنش اولیه بازار پس از انتشار این خبر، باعث شد که DXY همچنان با آخرین نوسانات پایین در حول دسته 101.75 حرکت کند. یک شکست کمتر از آن، منطقه حمایت را در حدود 100.84 متمرکز می‌کند و داده‌های PCE ایالات متحده فردا منتشر می‌شود، این می‌تواند DXY را آسیب‌پذیر کند و ممکن است علامت روانی 100.00 را دوباره آزمایش کند.

نمودار روزانه DXY، 26 اکتبر 2023

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

واکنش طلا

طلا همچنان به حمایت خود ادامه می‌دهد و در اکثریت هفته بالاترین سطح خود را حفظ کرده است. با این حال، همانطور که در اوایل هفته در مقاله طلایی خود اشاره کردم، قیمت صعودی فراتر از 2050 دلار در این مرحله غیرقابل دسترس است. فعالان بازار ممکن است به داده های PCE ایالات متحده در روز جمعه نگاه کنند تا نوسانی را ایجاد کنند که ممکن است حرکت بزرگتری را تحریک کند. در حال حاضر، اگرچه به نظر می رسد محدوده بین 2020 تا 2050 دلار باقی بماند.

XAU/دلار آمریکا نمودار روزانه، 21 دسامبر 2023

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -4٪ 5% -1٪
هفتگی 6% 6% 6%

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-q3-gdp-revised-lower-dragging-the-dollar-index-along-gold-rises-20231221.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار