تیک ین ژاپن کاهش می یابد، دقیقه FOMC، تجارت ژاپنی متمرکز است

تجزیه و تحلیل USD/JPY و نمودارها

  • USD/JPY با احتیاط بالای 150.00 معامله می شود.
  • ریسک گریزی حمایت گسترده ای را به دلار ارائه کرده است.
  • انتظار می رود با نزدیک شدن به اوج های اخیر، روی امکان مداخله در بازار تمرکز بیشتری شود.

Q1 را دانلود کنید ین ژاپن گزارش رایگان

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا در روز سه شنبه بالاتر بود اما به سختی. هفته به لطف تعطیلات روز رئیس جمهور در ایالات متحده، معاملات نازکی را آغاز کرد و مملو از داده های سطح اولی نیست که احتمالاً نشانه های معاملاتی بزرگی را ارائه می دهد.

به نظر می رسد که دلار از کمی ریسک گریزی در یک محیط تجاری که توسط داستان های ژئوپلیتیک تیره و تار از اوکراین تا غزه تحت تاثیر قرار گرفته است، سود برده است. گزارش جلسه سیاست پولی اول ژانویه در فدرال رزرو در روز چهارشنبه مورد توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، آنها به احتمال زیاد برای بازارها کمی تاریخی خواهند بود. ارقام تورم قوی ایالات متحده که از آن زمان منتشر شد، پیش از این شاهد بودیم که شرط‌بندی‌ها در مورد زمان کاهش نرخ‌ها به عقب رانده شده‌اند، و بازار اکنون به ژوئن یا جولای نگاه می‌کند تا ماه می.

برای «سمت ین» USD/JPY، اعداد تجاری ژاپن در اوایل روز چهارشنبه به وقت محلی (بسیار اواخر روز سه‌شنبه در لندن) منتشر می‌شوند و با توجه به اینکه ژاپن در پایان سال گذشته به طرز شگفت‌انگیزی وارد رکود فنی شده است، شاید نزدیک‌تر باشد. معامله گران ارز بیش از حد معمول تماشا کردند.

  استراتژی LSE چیست ؟ آموزش فارکس بریتیش ادم | persianforexacademy

با نزدیک شدن USD/JPY به بالاترین سطح ماه نوامبر، شاید قابل توجه باشد که آتسوشی میمورا، مقام وزارت دارایی ژاپن روز سه شنبه گفت که توکیو به طور مداوم با شرکای بین المللی در ارتباط با مداخله در بازار در ارتباط است. در حالی که مقامات ژاپنی مزایا و معایب یک ین ضعیف را در زمان‌های مختلف بررسی کرده‌اند، توکیو یکی از فعال‌ترین حرکت‌کنندگان در گذشته بوده است، اگر فکر می‌کند که بازار خیلی از ارزش‌گذاری‌های واقعی فاصله می‌گیرد. اگر USD/JPY به افزایش خود ادامه دهد، انتظار تمرکز بیشتری روی این موضوع داشته باشید.

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY با استفاده از TradingView گردآوری شده است

USD/JPY در میانه یک باند روند صعودی کاملاً قابل احترام قرار دارد که از 3 ژانویه برقرار بوده است. این باند اکنون پشتیبانی را در 148.564 ارائه می دهد، قبل از یک روند کاهشی مهم در 146.118. اگرچه این سطح بسیار محکم به نظر می رسد، زیرا اخیراً در اواخر ژانویه آزمایش شده است.

مقاومت در اوج 150.795 در 13 فوریه، پیش از اوج چند دهه 13 نوامبر 151.594 وارد می شود. بالاتر از آن، کانال روند صعودی مقاومتی را در 153.75 ارائه می دهد، اما این مقدار بسیار بالاتر از بازار است و به احتمال زیاد به این زودی ها وارد عمل نمی شود.

به نظر می رسد معامله گران به طور قابل درک در مورد توانایی دلار برای به دست آوردن سودهای بیشتر از اینجا نگران هستند. بیش از 70 درصد از معامله‌گران در IG در حال حاضر با قیمت USD/JPY از سمت فروش عرضه می‌شوند. این معمولاً سطحی است که ممکن است برای یک موقعیت طولانی مخالف استدلال کند، اما، با توجه به احتمال افزایش احتمالی که مقامات ژاپنی تحولات را از نزدیک تماشا می کنند، ممکن است از منظر ریسک / پاداش چندان منطقی نباشد.

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 2% 1% 1%
هفتگی 15% 4% 7%

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-ticks-lower-fomc-minutes-japanese-trade-in-focus-20240220.html