حمله اسرائیل درخواست پناهگاه امن را بالا می برد، بر دارایی های در معرض خطر سنگینی می کند

تحلیل طلا (XAU/USD).

  • طلا افزایش یافت و با فاصله کمی از بالاترین رکورد تاریخ فاصله گرفت
  • بازارهای FX در حالی که بازارهای سهام ایالات متحده بسته بودند، پرواز به سمت امن را گرفتند
  • شاخص نوسانات طلا در آستانه آخر هفته چشمگیر بود
  • امروز چشم انداز Gold Q2 را برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد، در دست بگیرید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

طلا بالاتر رفت و از بالاترین سطح تاریخ فاصله گرفت

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل به ایران، قیمت طلا در ساعات اولیه صبح جمعه افزایش یافت. رفت و آمد بین دو کشور خطر ایجاد یک درگیری گسترده‌تر بین این دو را دارد و باعث یک پرواز کوتاه مدت به سمت امن می‌شود.

ابهامات پیرامون درگیری در خاورمیانه به افزایش و افزایش قیمت طلا کمک کرده است و تقریباً بالاترین سطح تاریخ را در حدود 2431 دلار آزمایش می کند.

در نمودار روزانه، طلا همچنان در محدوده ای که بیش از حد خرید شده است به معامله می پردازد، اما درجه گرمای بیش از حد کاهش یافته است که نشان دهنده کاهش سرعت حرکت صعودی در روند صعودی گسترده تر است.

پسوند 1.618 فیبوناچی حرکت 2020-2022 به عنوان حمایت در 2360 دلار ظاهر می شود، با جیب پایین ترین سطح، منطقه مورد علاقه بیشتری را در حدود سطح 2320 دلار ایجاد می کند. دلار قوی آمریکا و افزایش بازدهی خزانه داری کمک چندانی به جلوگیری از افزایش افسارگسیخته فلز گرانبها نکرده است، زیرا خرید بانک مرکزی همچنان به باد آخر می‌افزاید.

  عناوین روزنامه‌های مطرح جهان؛ ششم سپتامبر ۲۰۲۲

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

معاملات بازار طلا شامل درک کامل عوامل اساسی تعیین کننده قیمت طلا مانند تقاضا و عرضه و همچنین تأثیر تنش های ژئوپلیتیکی و جنگ است. با مطالعه راهنمای جامع ما، نحوه معامله فلز امن را بیاموزید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله طلا

در حالی که بازارهای سهام ایالات متحده بسته بودند، بازار FX آماده بود تا به محض انتشار اخبار حمله اسرائیل به ایران، واکنش فوری را نشان دهد. ارزهای سنتی امن مانند فرانک سوئیس، ین ژاپن و دلار آمریکا رشد کردند، در حالی که دلار استرالیا با ریسک بیشتر (بتا بالا) شاهد شدیدترین کاهش بود.

AUD در روزهای اخیر به دلیل همبستگی تاریخی آن با S&P 500 که در مسیر سومین افت هفتگی متوالی است، سقوط کرده است. علاوه بر این، چشم انداز اقتصادی چین همچنان ضعیف است و به باد مخالف دلار استرالیا اضافه می کند.

پرواز فوری به سمت ایمنی یک شبه در بازار FX به نمایش گذاشته شد

image2.png

منبع: Financial Juice تهیه شده توسط ریچارد اسنو

شاخص نوسانات طلا در تمرکز

شاخص 20 روزه نوسانات ضمنی طلا (GVZ) معیاری آینده‌نگر از نوسانات بازار طلا را ارائه می‌کند و از این رو برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران مفید است. نوسانات اخیر کاهش یافته است و تمرکز بر این خواهد بود که آیا دو کشور شعله ور شدن اخیر را پایان یافته می دانند یا اینکه ایران قصد دارد بار دیگر پاسخ دهد.

نوسانات ضمنی طلا 30 روزه (GVZ)

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

  چین برای بیان اعتراض خود دیپلمات های اروپایی را فراخواند

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-update-israeli-attack-lifts-safe-haven-appeal-weighs-on-risk-assets-20240419.html