در حالی که کاهش داوطلبانه اوپک پلاس متقاعد نمی شود، WTI سقوط می کند

پیش بینی قیمت نفت:

  • روغن در کارشناسی ارشد 200 روزه شکست خورد زیرا عوامل فنی و اساسی بر قیمت تأثیر گذاشتند.
  • اوپک پلاس 2 میلیون بشکه در روز کاهش را برای سه ماهه اول 2024 اعلام کرد اما به نظر می رسد بازارها انتظار بیشتری داشتند.
  • آیا گاوها بهبود خواهند یافت یا آزمایش مجدد 70 دلار در هر بشکه روی کارت است؟
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقدام قیمت، الگوهای نمودار و میانگین های متحرک، بررسی کنید بخش آموزش DailyFX.

بیشترین خوانده شده: پیش‌بینی قیمت نفت: WTI با مشکلات فنی با شایعات اوپک پلاس روبرو می‌شود

قیمت نفت صبح امروز افزایش یافت و در حدود 80 دلار در هر بشکه بود. با این حال، نشست اوپک پلاس که قرار بود الهام بخش عقب‌نشینی از سطح 80 دلار باشد، نتیجه معکوس داشت و پس از آن فروش‌هایی به دنبال داشت.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

کاهش داوطلبانه اوپک پلاس و پیوستن برزیل

نشست اوپک پلاس امروز با انبوهی از چالش‌ها همراه است. نظرات متفاوتی از سوی منابع وجود داشت زیرا بازارها با نفس بند آمده منتظر اعلام در مورد کاهش احتمالی بودند.

سرانجام اعلام شد که توافقی برای کاهش داوطلبانه حدود 2 میلیون بشکه در روز برای سه ماهه اول سال آینده حاصل شده است. عربستان سعودی کاهش تولید داوطلبانه خود را تمدید کرد زیرا نشست مجازی امروز نتوانست راه حلی پیدا کند. در نهایت، با این حال، اعضا موافقت کردند که کاهش داوطلبانه را با عربستان، کویت، روسیه، الجزایر و قزاقستان همراهی کنند و گفتند که کاهش به تدریج پس از سه ماهه اول سال 2024 لغو خواهد شد.

  توافق ایران و عربستان، گامی بلند برای تقویت صلح و ثبات خاورمیانه

برخی از کاهش های اعلام شده توسط اعضای اوپک پلاس عبارت بودند از 42 هزار بشکه در روز از عمان، عراق 220 هزار بشکه در روز، امارات 163 هزار بشکه در روز و البته تمدید کاهش تولید توسط عربستان سعودی و روسیه که در مجموع حدود 2.19 میلیون بشکه در روز بود. آخرین غافلگیری که از نشست اوپک پلاس حاصل شد، دعوت از برزیل برای پیوستن به این گروه بود و وزیر انرژی برزیل گفت که امیدوار است تا ژانویه به این گروه بپیوندد.

نگرانی دیگر برای تولیدکننده نفت و ایالات متحده از داده های EIA امروز ناشی شد که نشان داد عرضه نفت خام و فرآورده های نفتی در ماه سپتامبر به 20.09 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که پایین ترین میزان از آوریل است. این می‌تواند نگرانی‌های مربوط به کندی رشد جهانی را با نزدیک شدن به سال 2024 افزایش دهد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه تجارت نفت

با نگاه به آینده

داده های ایالات متحده در پیش است و می تواند بر قیمت نفت تأثیر بگذارد. بخشی از کاهش امروز را می توان به تقویت دلار آمریکا و افزایش بازدهی آمریکا نسبت داد که بر ریسک پذیری تأثیر داشت.

فردا، داده های تولید PMI و همچنین سخنرانی های سیاست گذاران فدرال رزرو را داریم که روز به روز جالب تر می شوند. نظرات امروز (حداقل برای من) لحن جنگ طلبانه تری از آنچه در چند روز گذشته شنیده بودیم داشت و همچنین می تواند تا حدی افزایش ارزش دلار آمریکا را توضیح دهد.

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

  پوند توسط اقتصاد ایالات متحده دیکته می شود

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از دیدگاه فنی، WTI علیرغم معاملات بالای میانگین متحرک در بخش‌های زیادی از روز، امروز نتوانست بالاتر از MA 200 روزه بسته شود. همانطور که در مقاله دیروزم اشاره کردم (اینجا را ببینید)، WTI در یک ساختار نزولی با شکست در بالای سطح باقی ماند و شمع روزانه بالای نوسان 78.06 دلاری که برای تایید تغییر در ساختار و کنترل گاوها لازم بود بسته شد.

همانطور که اوضاع پیش می‌رود، این احتمال وجود دارد که نفت بتواند در محدوده پایین‌ترین حد اخیر در حدود ۷۳ دلار و ۷۸ دلار در هر بشکه باقی بماند. ما امروز شاهد یک الگوی متقاطع مرگ هستیم و همچنین با عبور MA 50 روزه از MA 100 روزه که می تواند خرس هایی را که به سمت آخر هفته حرکت می کنند جسارت کند.

نفت خام WTI نمودار روزانه – 30 نوامبر 2023

منبع: TradingView

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

سطوح مقاومت:

  • 76.95
  • 78.06
  • 80 (سطح روانی)

احساس مشتری IG

داده های IG Client Sentiment به ما می گوید که 86٪ از معامله گران در حال حاضر دارای موقعیت های LONG هستند، از 82٪ دیروز. با توجه به دیدگاه مخالفی که در اینجا در DailyFX نسبت به احساسات مشتری اتخاذ شده است، آیا این بدان معناست که ما قرار است دوباره به پایین‌ترین قیمت‌های اخیر نگاه کنیم؟

برای نگاهی عمیق تر به احساسات WTI/Oil Price و نحوه استفاده از آن، راهنمای رایگان زیر را دانلود کنید.

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 2% -21٪ -2٪
هفتگی 0% -24٪ -4٪

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/oil-price-forecast-wti-slips-as-opec-voluntary-cuts-fail-to-convince-20231130.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار