دلار آمریکا به بالاترین حد خود در چند ماه گذشته رسید، جهش طلا تا 2400 دلار در هر اونس ادامه دارد

تجزیه و تحلیل و نمودارهای دلار و طلا

  • شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید.
  • چشم طلا 2400 دلار در هر اونس. و بالاتر.

هم اکنون می توانید پیش بینی های فنی و اساسی دلار آمریکا سه ماهه دوم ما را به صورت رایگان دانلود کنید:

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

برای همه تاریخ‌های جلسات بانک مرکزی مهم، به بخش مراجعه کنید تقویم بانک مرکزی DailyFX

قدرت دلار آمریکا در طیفی از جفت‌های FX در معاملات اولیه اروپا دیده می‌شود، زیرا شاخص دلار آمریکا به راحتی از سطوح مقاومت قدیمی عبور می‌کند. پس از نشست دیروز بانک مرکزی اروپا (ECB) که انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ژوئن را افزایش داد، به این حرکت کمک می‌کند. با توجه به اینکه ایالات متحده ظاهراً کاهش نرخ را به سمت اواخر امسال پیش می‌برد، اختلاف بازدهی بین دو ارز کاهش می‌یابد و EUR/USD را کاهش می‌دهد.

برای همه اطلاعات اقتصادی منتشر شده و رویدادها را ببینید تقویم اقتصادی DailyFX

شاخص دلار آمریکا معیاری برای سنجش ارزش دلار آمریکا نسبت به سبدی از ارزهای خارجی است. این شاخص برای ارائه یک نقطه مرجع برای قدرت یا ضعف دلار آمریکا طراحی شده است. با مقایسه ارزش دلار با شش ارز اصلی جهان: یورو (57.6٪)، ین ژاپن (13.6٪)، پوند انگلیس (11.9٪)، دلار کانادا (9.1٪)، کرون سوئد (4.2٪) و فرانک سوئیس (3.6٪). این شاخص دارای ارزش پایه 100 است که مقادیر بالای 100 نشان دهنده قوی تر بودن دلار و مقادیر زیر 100 نشان دهنده ضعیف شدن دلار در مقایسه با سبد ارزها است.

  استراتژی‌های معاملات فارکس Alpari International | persianforexacademy

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا

image1.png

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

با وجود رشد مداوم دلار، طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد. طلا معمولاً در زمان‌های تقویت دلار آمریکا ضعیف می‌شود، اما این همبستگی در هفته‌های گذشته شکسته شده است زیرا یک پیشنهاد ایمنی قوی، ناشی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، طلا را به قلمروی بی‌سابقه سوق داده است. طلا در حال آزمایش 2400 دلار در هر اونس است. و یک شکست تایید شده بالاتر 2500 دلار در هر اونس خواهد بود. به عنوان سطح بعدی مقاومت.

نمودار قیمت روزانه طلا

image2.png

همه نمودارها از طریق TradingView

داده‌های تمایل خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 46.76 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.14 به 1 است. نت-شورت معامله گران 5.47 درصد بیشتر از دیروز و 0.55 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله گران دارای نت کوتاه هستند نشان دهنده طلا است قیمت ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -7٪ 3% -2٪
هفتگی 5% 5% 5%

دیدگاه شما در مورد دلار آمریکا و طلا – صعودی یا نزولی؟؟ می‌توانید از طریق فرم انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-dollar-hits-a-fresh-multi-month-high-gold-surge-continues-towards-2-400-oz-20240412.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار