دلار نیوزیلند پس از داده‌های تورم سقوط کرد، اما NZD/USD بالاتر از حمایت کلیدی باقی می‌ماند

دلار نیوزیلند، NZD/USD، CPI – به روز رسانی بازار:

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

دلار نیوزیلند پس از انتشار آمار تورم محلی، محتاطانه تضعیف شد. در سه ماهه سوم، شاخص قیمت مصرف کننده نیوزلند (CPI) نسبت به سال گذشته 5.6 درصد رشد کرد. این کندتر از 5.9٪ نتیجه پیش بینی شده بود. در همین حال، نسبت به سه ماهه قبل، تورم کل محلی 1.8 درصد افزایش یافته است. این مقدار کمی کمتر از 1.9٪ نتیجه مورد انتظار بود.

این داده ها منجر به یک گزارش تورم نرم تر از حد انتظار شد که پیامدهای کلیدی برای بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) دارد. RBNZ سیاست های پولی را با تعدیل نرخ های بهره تعیین می کند تا به تأثیرگذاری بر سرعت تورم و رشد اقتصادی کمک کند. داده‌های CPI می‌تواند به این معنا باشد که بانک مرکزی با کمی احتیاط بیشتر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، به سیاست‌گذاری می‌پردازد.

در نتیجه، داده‌ها انتظارات برای انقباض بیشتر را کاهش داده است و شاید درها را برای دوره کوتاه‌تری برای نرخ‌های محدود باز کند. این به نوبه خود ممکن است تقاضا برای دلار نیوزیلند را کاهش دهد، بنابراین NZD/USD پس از گزارش CPI کاهش پیدا می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، دلار کیوی ممکن است در کوتاه مدت آسیب‌پذیر شود، اجازه دهید نگاهی به چگونگی شکل‌گیری قیمت‌ها داشته باشیم.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 3% 20% 7%
هفتگی 31% -6٪ 18%

تحلیل فنی دلار نیوزلند

در نمودار روزانه زیر، NZD/USD درست بالای ناحیه حمایت 0.5859 – 0.5886 بیکار دیده می شود. این محدوده از ماه اوت ادامه داشته است و منجر به اقدامات قیمتی غیرقابل تصمیم شده است. در همین حال، مقاومت ترکیبی از 0.6055 و میانگین متحرک 100 روزه است. تا زمانی که قیمت ها به بالاتر/زیر این نکات برجسته نرسند، به نظر می رسد چشم انداز فنی به نفع خنثی باشد.

شکستن سطح پایین تر، سطح اصلاحی فیبوناچی 78.6% 0.5732 را نشان می دهد. در غیر این صورت، تبدیل به بالاتر و مقاومت پاکسازی، سطح 38.2% 0.6146 را در معرض دید قرار می دهد.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

مبانی تجارت برک آوت

نمودار روزانه NZD/USD

نمودار روزانه NZD/USD

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com



منبع: https://www.dailyfx.com/news/new-zealand-dollar-falls-after-inflation-data-but-nzd-usd-remains-above-key-support-20231016.html

  FTSE 100، DAX 40 و S&P 500 در وضعیت منفی