روند قیمت طلا، نقره و S&P 500

تجزیه و تحلیل چند دارایی (طلا، نقره، S&P 500)

طلا بیش از حد گرم می شود، در ابتدای هفته مقداری بخار خارج می شود

این هفته به روشی مشابه هفته گذشته آغاز شد، با افزایش ریسک پذیری چون به نظر می رسد مبادلات بین اسرائیل و ایران به پایان رسیده است.

بسیاری از بازارها نفس راحتی می کشند، مانند: طلا، نقره، AUD و سهام ایالات متحده. دلار استرالیا اغلب مطابق با دارایی های ریسک حرکت می کند و از بعد از ظهر جمعه بهبودی جزئی را نشان داد که تا امروز ادامه دارد. برای تجزیه و تحلیل عمیق تر، گزارش کامل AUD را بخوانید.

تا روز جمعه، طلا حرکت صعودی را افزایش داد، که به دلیل جذابیت بیشتر به پناهگاه امن برانگیخته شد. به نظر می رسد که همین جذابیت در ابتدای این هفته کاهش یافته است و این فلز گرانبها در مسیر بزرگترین کاهش یک روزه از 9 مارس 2022 قرار گرفته است.

نوسانات ضمنی طلا نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است زیرا بازارها احتمال درگیری گسترده تر در خاورمیانه را کاهش می دهند.

نوسانات ضمنی طلا 30 روزه (GVZ)

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

معاملات بازار طلا شامل درک کامل عوامل اساسی تعیین کننده است قیمت مانند تقاضا و عرضه، و همچنین اثر تنش های ژئوپلیتیکی و جنگ. با خواندن پیش‌بینی جامع طلا در سه ماهه دوم، دریابید که چه چیزی در پیش است:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

طلا برای نزدیک شدن به بالاترین رکورد جدید تاریخ در حدود 2341 دلار تلاش کرده است، جدای از فشار روز جمعه، و در روز دوشنبه به شدت کاهش یافته است. سطح بعدی حمایت از فلز زرد در 2319.50 دلار (2320 دلار) به نظر می رسد که می تواند نشان دهنده عقب نشینی عمیق تر به سمت 2222 دلار باشد.

  آنچه قاری موفق ایرانی درباره دیپلماسی قرآنی گفت

طلا برای مدت طولانی در محدوده ای که بیش از حد خرید شده معامله می شود و در نهایت به محدوده “عادی” تر بازگشته است. ثابت شده است که طلا در برابر قویتر شدن دلار آمریکا و همچنین بازدهی خزانه داری ایالات متحده غیرقابل نفوذ است، اما اکنون که به نظر می رسد ریسک پذیری افزایش یافته است، این فلز بدون بازده شروع به احساس اثرات خواهد کرد. علاوه بر این، داده های قوی ایالات متحده باعث شده است که بازار در اواخر سال کاهش نرخ بهره را کاهش دهد، چیزی که احتمالاً دلار را حمایت می کند و بر طلا تأثیر می گذارد.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

به طور مشابه، نقره در روز دوشنبه کاهش قابل توجهی داشته است. در نتیجه، این حرکت حتی در نمودار هفتگی نیز قابل مشاهده است و تنها روز اول هفته است. قیمت نقره در اطراف منطقه مقاومت در 28.40 دلار مقاومت پیدا کرده است و اکنون زیر 78.6% اصلاح فیبوناچی در کاهش عمده 2021-2022 معامله می شود. حرکت نزولی بیشتر، سطح 26.10 دلار را برجسته می کند که قبلاً به عنوان یک سطح قوی از مقاومت عمل می کرد و به دنبال آن فیبوناچی اصلاحی 61.8 درصد در 25.30 دلار قرار گرفت.

نمودار هفتگی نقره (XAG/USD).

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

به دنبال ایده های معاملاتی عملی هستید؟ راهنمای فرصت های معاملاتی برتر ما را با نکات روشنگرانه برای سه ماهه دوم دانلود کنید!

شکاف S&P 500 بالاتر است اما به دنبال سود فنی برای یک کاتالیزور صعودی است

شاخص نوسانات (VIX)، در طرح بزرگ‌تر چیزها، زمانی که در یک بازه زمانی بزرگ (نمودار ماهانه زیر) مشاهده می‌شود، به سختی از سطوح زیرزمینی بالاتر رفته است. VIX به طور گسترده ای به عنوان یک شاخص ترس در نظر گرفته می شود که با فروش بازارهای سهام افزایش می یابد. با وجود اینکه S&P 500 عمیق ترین عقب نشینی خود را از ابتدای اکتبر سال گذشته ثبت کرده است، VIX در حال حاضر کاهش یافته است.

فصل سود در ایالات متحده به سرعت در حال افزایش است، به دلیل به‌روزرسانی‌های درآمدی در این هفته، سهام‌های بزرگ فناوری به دلیل به‌روزرسانی‌های پس از درآمد در ایالات متحده هستند. برخی از این نام‌های بزرگ عبارتند از تسلا، متا، آلفابت و مایکروسافت.

شاخص نوسان (VIX): نوسانات ضمنی 30 روزه برگرفته از S&P 500

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

S&P 500 بیش از 5 درصد از اوج خود عقب نشینی کرده است، اما در معاملات روز دوشنبه به بالاترین میزان خود رسید تا کمی کمتر از مرز روانی 5000 معامله شود. اعتراف جنگ طلبانه جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو و داده های هنوز قوی ایالات متحده، کاهش نرخ بهره را به تأخیر انداخته است. در واقع، ویلیامز با توجه به افزایش اخیر تورم از ابتدای سال، یک افزایش احتمالی را در لیست احتمالات قرار داد.

بخش بزرگی از روند صعودی ناشی از پیش‌بینی گسترده کاهش چندگانه نرخ بهره در سال 2024 بود، اما اکنون با توجه به اینکه بازارها حتی در دو کاهش کامل نرخ از سوی فدرال رزرو قیمت‌گذاری نمی‌کنند، چشم‌انداز بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. فدرال رزرو همچنین ترجیح می دهد بر استقلال خود از سیاست تاکید کند و از تعدیل نرخ ها در طول انتخابات ریاست جمهوری دوری کند – به این معنی که فرصت های واقعی برای کاهش نرخ بهره کمتر می شود. سهام متمرکز بر هوش مصنوعی مانند مایکروسافت در این فصل سود زیر ذره بین خواهند بود زیرا داستان هوش مصنوعی بخشی جدایی ناپذیر از روند صعودی بود. گزارش‌های سود مثبت همراه با راهنمایی‌های آتی خوش‌بینانه ممکن است برای تقویت مجدد سهام ایالات متحده به سمت SMA 50 روزه مورد نیاز باشد، در حالی که کاهش بیشتر، بالاترین رکورد قبلی یعنی 4818 را در کانون توجه قرار می‌دهد.

  خرید بک لینک معتبرترین وبسایتهای فارسی زبان راش وب-بک لینک گلدلینک

نمودار روزانه S&P 500

image5.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

با ثبت نام در خبرنامه هفتگی DailyFX از آخرین اخبار و موضوعات محرک بازار مطلع شوید.

هوشمندانه تر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/risk-sentiment-snapshot-gold-silver-and-s-p-500-price-action-20240422.html