سوزوکی بر حمایت سه جانبه در آستانه هفته طلایی تاکید کرد

تجزیه و تحلیل ین ژاپن (USD/JPY).

  • اوئدا، سوزوکی در پارلمان درباره نرخ ها و وضعیت ین سخنرانی می کنند
  • USD/JPY به 155.00 احترام می‌گذارد، اما کتاب بازی احتمال نقض را نشان می‌دهد
  • موقعیت کوتاه ین به خطرات بازگشت شدید می افزاید
  • ریسک رویداد اصلی: GDP ایالات متحده، PCE، جلسه BoJ
  • مهارت های معاملاتی خود را بالا ببرید و مزیت رقابتی به دست آورید. امروز چشم انداز Q2 ین ژاپن را برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله‌گری باشد، دریافت کنید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

سخنرانی اوئدا، سوزوکی در پارلمان درباره نرخ ها و وضعیت ین

روز سه‌شنبه، کازوئو اوئدا، رئیس بانک ژاپن (BoJ) و وزیر دارایی شونیچی سوزوکی، پارلمان را در مورد تورم، نرخ‌های بهره و اقدامات برای مبارزه با تداوم ضعف ین به‌روزرسانی کردند.

Ueda، اشاره کرد که اگر روند تورم همانطور که انتظار دارد به سمت هدف 2 درصدی خود تسریع یابد، باید نرخ ها افزایش یابد. جلسه روز جمعه با چشم انداز سه ماهه به روز شده برگزار شد و در ابتدا به عنوان محتمل ترین فرصت برای بانک برای افزایش نرخ ها از محدوده منفی در نظر گرفته شد. با توجه به افزایش در ماه مارس، BoJ مجبور شد فشارهای فزاینده قیمت را به دلیل تا حدی رشد دستمزدها، افزایش قیمت نفت و کاهش ین – که منجر به تورم وارداتی می شود – در نظر بگیرد. در حال حاضر بازار با احتمال 10 درصدی افزایش BoJ در روز جمعه قیمت دارد.

  EUR/USD, GBP/USD, USD/JPY Price Setups

وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی تاکید کرد که نشست سه جانبه اخیر بین ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده زمینه را برای ژاپن فراهم کرد تا “اقدام مناسب” در بازار ارز انجام دهد. سوزوکی در یک کنفرانس خبری پس از نشست کابینه گفت که مقامات هیچ گزینه ای را در مورد حرکت های نوسان اخیر ین که نماینده اصول بنیادی نیست به میان نمی آورند.

اگر مقامات بخواهند مستقیماً در بازار ارز مداخله کنند، تعطیلات هفته طلایی هفته آینده در ژاپن می تواند محیطی با نقدینگی پایین باشد، اما نتیجه بالقوه نامشخص است.

USD/JPY به 155.00 احترام می‌گذارد، اما کتاب راهنما نقض احتمالی را پیشنهاد می‌کند

USD/JPY همچنان به سطح مقاومت در 155.00 احترام می گذارد – سطحی که معاون وزیر دارایی سابق واتانابه به عنوان سطحی که احتمالاً پاسخ مستقیم مقامات مالی را مشاهده می کند به آن اشاره می کند. با این حال، قبل از اینکه CPI ایالات متحده کاتالیزور قدرت را از طریق مانع روانی ارائه کند، بازارها به سطح 152.00 به روشی مشابه احترام گذاشتند.

این هفته، تورم دیگری را در قالب داده های PCE داریم که ممکن است دوباره به عنوان یک کاتالیزور صعودی عمل کند و به طور بالقوه جفت را بالاتر ببرد. RSI همچنان در قلمروی بیش از حد خرید باقی می‌ماند، اما دلار قوی و ین ضعیف نشان می‌دهد که این ممکن است برای مدتی طولانی ادامه یابد. تفاوت نرخ بهره بین این دو، تجارت حامل را زنده و خوب نگه می‌دارد و به فشار اخیر ین می‌افزاید زیرا بازارها اولین کاهش فدرال رزرو را حتی بیشتر از این پایین می‌آورند.

  مقام سابق آمریکایی: تعجب آور نیست اگر خبر بعدی احیای گفتگوهای برجام باشد

نمودار روزانه USD/JPY

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نکات و نکات مبادله USD/JPY را بیاموزید – یک جفت مهم برای تجارت بین المللی و یک تسهیل کننده معروف تجارت حمل و نقل

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

موقعیت یابی کوتاه ین به خطرات یک برگشت شدید می افزاید

موسسات سفته‌بازی بزرگ مانند صندوق‌های تامینی و سایر مدیران پول مجموعاً مقدار زیادی از پوزیشن‌های ین کوتاه را در اختیار دارند که می‌توانند خیلی سریع از بین بروند. “پول هوشمند” همانطور که اغلب از آنها یاد می شود، به وضوح در موقعیتی قرار دارند که از حمل مثبت سود ببرند، اما هرگونه مداخله FX از توکیو، پتانسیل نوسانات عظیم و حرکت شدید پایین تر USD/JPY را دارد. موارد قبلی اگر مداخله حدود 500 حرکت پیپ را بلافاصله پس از آن مشاهده می کرد.

گزارش تعهد معامله‌گران (CoT) که ین لانگ، شورت و USD/JPY را نشان می‌دهد (معکوس)

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

رویدادهای ریسک عمده برای باقیمانده هفته

داده های ایالات متحده از بازگشت به شهرت این هفته با اولین نگاه به تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات متحده در روز پنجشنبه قبل از پایان شلوغ هفته جمعه با داده های تورم PCE ایالات متحده و اعلام نرخ بانک مرکزی ژاپن استقبال می کند.

پیش‌بینی GDPNow Fed آتلانتا نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه اول 2.9 درصد در مقابل برآورد 2.5 درصد است. در هر صورت، داده ها نشان دهنده رشد تعدیل کننده در ایالات متحده است، اما اقتصاد بر اساس نسبی قوی باقی می ماند – برای مثال در مقایسه با بریتانیا و اتحادیه اروپا.

  تورم آمریکا در ماه اکتبر به 3.2 درصد کاهش یافت، دلار آمریکا کاهش یافت اما طلا افزایش یافت

بانک مرکزی ژاپن قرار است گزارش چشم انداز سه ماهه به روز شده خود را در نشست روز جمعه با تمرکز بر چشم انداز تورم میان مدت بانک ها با در نظر گرفتن رکورد رشد دستمزدها، افزایش قیمت نفت (ژاپن واردکننده خالص نفت است) و ین ضعیف تر منتشر کند. همه به طور بالقوه به نقطه داده اضافه می شوند – از افزایش بیشتر BoJ در آینده پشتیبانی می کنند.

داده‌های تورم PCE نقطه داده بعدی در مجموعه‌ای از چاپ‌های داغ‌تر از آغاز سال جدید است. انتظار 2.6 درصد نشان می دهد که انتظار می رود تورم داغ تر ادامه یابد و تمرکز زیادی بر روی رقم ماه به ماه برای درک بهتر فشارهای اخیر قیمت ها معطوف شود.

image3.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

با ثبت نام در خبرنامه هفتگی DailyFX، از اخبار و موضوعات مهم بازار به‌روز باشید:

هوشمندانه تر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/yen-alert-suzuki-stresses-trilateral-support-ahead-of-golden-week-20240423.html