افزایش قیمت طلا با بازده ریسک متوقف شد، داده های اقتصادی ایالات متحده در کانون توجه قرار گرفت

طلا (XAU/USD) قیمت و تجزیه و تحلیل

  • این فلز گرانبها به دلیل افزایش دارایی های ریسکی در خلال درگیری اسرائیل و ایران به شدت سقوط می کند.
  • تولید ناخالص داخلی و داده های اصلی PCE سه ماهه اول ایالات متحده، در اواخر این هفته باعث افزایش قیمت خواهد شد.

جدیدترین ما را دانلود کنید طلا پیش بینی های فنی و اساسی به صورت رایگان

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: درک تورم و تاثیر جهانی آن

آرامش اخیر در مناقشه اسرائیل و ایران، اندکی به دارایی های ریسکی کمک کرده و توجه را از دارایی های بهشتی از جمله طلا دور می کند. تعطیلات مذهبی این هفته عید فصح (Pesach) خصومت ها بین دو کشور را آرام کرده است و حداقل در حال حاضر دارایی های بهشتی را در حاشیه گذاشته است. طلا با توجه به حرکت اخیر ریسک به شدت افزایش یافته است و درصد کمی از سودهای اخیر خود را پس می دهد زیرا معامله گران به سمت طبقات دارایی های پرریسک تر حرکت می کنند.

در اواخر این هفته، سه گزارش مهم اقتصادی ایالات متحده منتشر خواهد شد و هر یک از آنها توانایی تغییر حرکت بازار را دارند. در حالی که کالاهای بادوام ایالات متحده همیشه ارزش توجه دارد، این هفته شاهد دو عرضه سنگین وزن هستیم، اولین نگاهی به تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول و شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، Core PCE. تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات متحده از 3.4 درصد در سه ماهه قبل به 2.5 درصد کاهش می یابد، رقمی که همچنان قوی است و تغییر چندانی در برنامه های فدرال رزرو برای کاهش نرخ نخواهد داشت. با این حال، یک عدد بالاتر از پیش بینی ممکن است کاهش نرخ را بیشتر به عقب براند. پیش‌بینی می‌شود که نسخه Core PCE نشان دهد که تورم اصلی به سمت هدف کاهش می‌یابد، در حالی که تورم اصلی ممکن است کمی افزایش یابد. این اعداد به دقت مورد بررسی قرار خواهند گرفت و ممکن است انتظارات نرخ را حداقل در کوتاه مدت تغییر دهند.

  کره‌جنوبی در حال بررسی خرید سیستم شناسایی پهپادها از رژیم صهیونیستی

image1.png

طلا اکنون به زیر 2300 دلار در هر اونس باز می گردد. و میانگین متحرک ساده 20 روزه را آزمایش می کند. بسته شدن و باز شدن زیر این شاخص طلا را در برابر ضررهای بیشتر آسیب‌پذیر می‌کند، اگرچه قدرت رالی اخیر باید 2800 دلار در هر اونس باشد. و 2300 دلار در هر اونس. به عنوان سطوح معقول حمایت عمل کنند. در اینجا 2193 دلار مورد توجه قرار می گیرد، اما این سطح ممکن است طولانی باشد مگر اینکه درگیری در خاورمیانه بیشتر آرام شود.

نحوه تجارت طلا را با راهنمای متخصص ما بیاموزید

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

نمودار قیمت روزانه طلا

image2.png

نمودار از طریق TradingView

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 54.89 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 1.22 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص خرید 4.10 درصد بیشتر از دیروز و 2.03 درصد بیشتر از هفته گذشته است. نت-شورت معامله گران 10.85 درصد کمتر از دیروز و 12.96 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم و این واقعیت که معامله گران دارای سود خالص هستند نشان می دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

گزارش کامل را در زیر ببینید:




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -4٪ -7٪ -5٪
هفتگی -2٪ -8٪ -5٪

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم انتهای این قطعه به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-s-surge-halted-as-risk-appetite-returns-us-economic-data-in-focus-20240423.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار