سوخت معکوس احساسات بازیابی AUD

تحلیل دلار استرالیا (AUD/USD, AUD/NZD).

  • تنش‌های ژئوپلیتیکی سرد می‌شوند و به AUD اجازه می‌دهند تا فضای محدودی برای بهبود پیدا کند
  • AUD/USD نشانه هایی از بهبود را نشان می دهد، اما باد مخالف فنی همچنان باقی است
  • پرچم گاو AUD/NZD زمانی که این جفت از قلمروی که بیش از حد خرید شده بود بهبود پیدا می کند
  • مهارت های معاملاتی خود را بالا ببرید و مزیت رقابتی به دست آورید. امروز چشم انداز سه ماهه دوم دلار استرالیا را برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد، دریافت کنید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

تنش‌های ژئوپلیتیک سرد، به اتاق محدود AUD اجازه می‌دهد تا بهبود یابد

در ساعات اولیه بامداد دوشنبه، دلار استرالیا با ریسک تلاش کرد تا ضررهایی را که اوایل روز جمعه پس از گزارش‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل به ایران ایجاد شده بود، جبران کند. به نظر می رسد که اکنون که مقامات ایرانی بر این عقیده خود ایستاده اند که اسرائیل قبلاً پاسخ خود را دریافت کرده است، این درگیری به پایان رسیده است.

قبل از آرامش نسبی، بازارهای FX ترجیح خود را برای ارزهای امن نشان دادند، چیزی که در ساعات اولیه معاملات روز دوشنبه کاملاً معکوس شد. در نتیجه، دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا افزایش یافته است و تلاش می‌کند تا افزایش روز جمعه در برابر دلار کیوی را افزایش دهد.

عملکرد ارز اصلی یک شبه (زمان استاندارد شرقی)

image1.png

منبع: Financial Juice تهیه شده توسط ریچارد اسنو

  اقتصاد ژاپن با رشد پایین و کاهش ارزش «ین» دست‌وپنجه نرم می‌کند

یک پس‌زمینه ژئوپلیتیکی آرام‌تر ممکن است فضای محدودی را برای بهبود AUD ایجاد کند، اما داده‌های تولید ناخالص داخلی و PCE ایالات متحده در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، می‌تواند روی دارایی‌های ریسک تا پایان هفته تاثیر بگذارد. داده‌های رشد قوی، مشاغل و تورم منجر به قیمت‌گذاری مجدد در نرخ صندوق‌های فدرال رزرو شد که در صورت مشاهده شگفتی‌های بیشتر در داده‌ها در اواخر این هفته – حمایت از دلار – ممکن است شتاب بیشتری بگیرد.

در روز چهارشنبه، داده های تورم استرالیا برای سه ماهه اول انتظار می رود کاهش دیگری را نشان دهد، از 4.1٪ به 3.4٪ که ممکن است AUD را قبل از تاثیر بالای داده های ایالات متحده، آسیب پذیر کند.

image2.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

AUD/USD علائم بازیابی را نشان می دهد اما بادهای فنی باقی می مانند

رد شدید 0.6365 مبنای بهبود کوتاه مدت امروز را فراهم می کند، اکنون که تهدید فوری ادامه درگیری اسرائیل و ایران از بین رفته است و به نظر می رسد هیچ یک از طرفین انگیزه ای برای ادامه مبادلات مستقیم ندارند.

احساس ریسک بهبود یافته در حال حاضر دلار استرالیا را تقویت می کند، با 0.6460 سطح مقاومت فوری که مانع افزایش بیشتر به سمت میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) است که در حال حاضر حدود 0.6530 است.

پتانسیل صعودی بلندمدت AUD/USD پس از اظهارنظر جان ویلیامز، معاون رئیس فدرال رزرو، که به صراحت افزایش نرخ بهره را مطرح کرد، در صورتی که داده ها نیاز به چنین پاسخی داشته باشند، به نظر می رسد در تردید است. احتمالات ضمنی به دست آمده از معاملات آتی صندوق های فدرال رزرو نشان می دهد که بازار نسبت به کاهش چندگانه نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری با اطمینان کمتری رشد می کند. و با بعید به نظر می رسد بانک مرکزی نرخ ها را در حوالی انتخابات تغییر دهد، پنجره برای کاهش بیشتر بسته می شود.

  در حال حاضر افزایش ارزش دلار آمریکا پس از FOMC، طلا همچنان به صعود خود ادامه می دهد

نمودار روزانه AUD/USD

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

به دنبال ایده های معاملاتی عملی هستید؟ راهنمای فرصت های معاملاتی برتر ما را با نکات روشنگرانه برای سه ماهه دوم دانلود کنید!

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

پرچم گاو AUD/NZD با بهبودی جفت از منطقه بیش از حد خرید ظاهر شد

AUD/NZD در ماه آوریل پس از روند صعودی عظیم که در اواخر فوریه سرعت خود را افزایش داد، کاهش یافته است. در معاملات اولیه روز دوشنبه، اقدام قیمت نسبتاً ثابت است و سعی می‌کند مرز بالایی کانال شیب‌دار نزولی را آزمایش کند. این کانال به طور بالقوه به عنوان یک پرچم گاوی بالقوه برای ادامه صعودی عمل می کند.

تا زمانی که قیمت‌ها بالای 1.0885 باقی بمانند، سوگیری صعودی سازنده باقی می‌ماند – نوسان پایین اوایل نوامبر 2022 که پیشرفت‌های قبلی را محدود کرده است. میانگین‌های متحرک ساده 50 و 200 روزه با هم همگرا می‌شوند و امکان یک متقاطع صعودی را باز می‌کنند – یک سیگنال معمولاً صعودی. یکی از انتقادات به میانگین متحرک متقاطع این است که به عنوان یک شاخص عقب مانده در نظر گرفته می شود و می تواند به سادگی به عنوان تأییدی بر آنچه قبلاً رخ داده است وجود داشته باشد.

خوشه ای از اوج های قبلی در حدود 1.0833 با پایین پرچم گاو نر منطبق است و منطقه مورد علاقه خرس های AUD/NZD را نشان می دهد در صورتی که بازار از اینجا کمتر معامله شود.

نمودار روزانه AUD/NZD

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

  اعتراض‌ها به افزایش قیمت سوخت در اندونزی/تصمیم دولت برای خرید نفت از روسیه

با عضویت در خبرنامه هفتگی DailyFX ما از اخبار و موضوعاتی که بازار را به حرکت در می‌آورند مطلع شوید.

هوشمندانه تر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/aussie-dollar-outlook-sentiment-reversal-fuels-aud-recovery-20240422.html