قیمت طلا با کاهش ارزش دلار و افزایش تقاضای بیکاران، افزایش چشمگیر XAU/USD

طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، مطالبات بیکاری، تحلیل فنی – جلسه توجیهی آسیا و اقیانوسیه:

  • قیمت طلا تجمع در روز پنجشنبه به عنوان دلار آمریکا ضعیف شده است
  • افزایش غیرمنتظره مطالبات بیکاری در ایالات متحده باعث کاهش بازدهی خزانه داری شد
  • XAU/دلار آمریکا صعودی غرق در تمرکز به عنوان قیمت پشتیبانی تست

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قیمت طلا در بحبوحه کاهش بازدهی دلار آمریکا و خزانه داری سود می برد

قیمت طلا در روز پنجشنبه 1.3 درصد افزایش یافت و بهترین عملکرد یک روزه از دوم ماه مه که بیش از یک ماه پیش بود را رقم زد. صعود فلز زرد همزمان با کاهش ارزش دلار آمریکا بود. شاخص دلار DXY – 0.76 درصد سقوط کرد که بدترین عملکرد در طول 24 ساعت از 13 مارس که تقریباً 3 ماه پیش بود، بود.

طلا اغلب به عنوان یک ابزار معاملاتی ضد فیات عمل می کند. لازم به ذکر است که بازدهی اوراق خزانه داری روز پنجشنبه کاهش یافت، به ویژه سررسیدهای بلندمدت. نرخ 10 ساله 2.03 درصد سقوط کرد، که یک روز پس از افزایش 3.74 درصدی بود. به سفت شدن غیر منتظره از بانک های مرکزی بزرگ در این هفته به این ترتیب، کاهش ارزش دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه دولتی ضعیف‌تر با هم ترکیب شدند تا فضای مناسبی برای طلا ایجاد کنند.

نگاهی دقیق تر به 24 ساعت گذشته نشان داد که بازارهای مالی توجه زیادی به آخرین گزارش اولیه مطالبات بیکاری ایالات متحده داشته اند. آن ها به طور غیرمنتظره ای در هفته گذشته 261 هزار افزایش یافتند که بسیار بالاتر از اجماع 235 هزار نفری بود. همچنین بالاترین نقطه از نوامبر 2021 را به خود اختصاص داده است. این داده ها برخی از به موقع ترین داده هایی است که در مورد وضعیت بازار کار ایالات متحده داریم.

  عناوین روزنامه‌های جهان؛ عضویت سوئد در ناتو در گرو تایید ترکیه

افزایش غیرمنتظره مطالبات بیکاری کمی آب سرد را روی شرط بندی هایی که فدرال رزرو مجبور به افزایش مجدد نرخ ها در ماه ژوئیه شود، ریخت. اجماع هفته آینده این است که بانک مرکزی انقباضات را متوقف کند. با توجه به اینکه اقتصاد عمدتاً در بحبوحه نگرانی های فزاینده رکود متوقف شده است، گزارش ادعاهای بیکاری به خودی خود احتمالاً برای ایجاد وحشت در مورد رکود قریب الوقوع کافی نیست. بازارهای سهام به طور گسترده رشد کردند.

با در نظر گرفتن این موضوع، این امر طلا را برای پیگیری بالقوه در 24 ساعت باقی مانده تنظیم می کند. سند اقتصادی به طور قابل توجهی در پایان هفته کاهش می یابد. به این ترتیب، این ممکن است احساسات بازار را در صندلی راننده برای جایی که XAU/USD ممکن است از اینجا برود، باقی بگذارد.

تحلیل تکنیکال طلا

با نگاهی به نمودار روزانه، طلا در سال 1936 یک الگوی شمعدانی صعودی را پشت سر گذاشته است. به این ترتیب، از اینجا به دنبال پیگیری دقیق باشید. افزایش سود، تمرکز را بر اوج ماه می قرار می دهد. در غیر این صورت، شکستن سطح پایین تر، سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% در سال 1903 را نشان می دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-rallies-as-us-dollar-sinks-on-jobless-claims-surge-xau-usd-eyes-bullish-engulfing-20230608.html