قیمت نفت خام جهش می کند اما قادر به شکستن محدوده WTI نیست؟

نفت خام، اوپک پلاس، WTI، دلار آمریکا، ایران – معامله آمریکا، چین – نقاط گفتگو

  • نفت خام شاهد نوسانات قابل توجهی در روز بود اما در همان جایی که یک شبه شروع شد به پایان رسید
  • توافق بین آمریکا و ایران می تواند تولید بیشتری را برای جبران کاهش اوپک پلاس شاهد باشد
  • اقتصاد ایالات متحده و چین ممکن است کلید مسیر WTI را داشته باشند

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پس از گزارش‌های خبری مبنی بر توافق احتمالی آمریکا و ایران برای آزاد کردن عرضه برای بازار جهانی در یک شب، نفت خام به حرکت پر دست‌انداز خود در این هفته ادامه داد تا در جلسه جمعه ادامه یابد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از مقامات دفاعی اسرائیل گفته است که پیشرفت به سوی توافقی حاصل شده است که به نفت ایران اجازه می دهد در ازای توقف روند غنی سازی اورانیوم در سطح بالا، به بازار آزاد بازگردد.

گزارش شده است که این معامله ممکن است منجر به اضافه شدن یک میلیون بشکه در روز به عرضه شود. این خبر پس از اعلام آخر هفته گذشته مبنی بر اینکه عربستان سعودی از اول ژوئیه تولید خود را به همان میزان کاهش خواهد داد، داغ شد.

نشست اوپک پلاس یکشنبه گذشته باعث افزایش قیمت و نوسانات برای شروع هفته شد، اما نفت خام پس از آن دوباره به محدوده کاهش یافت.

در حالی که اخبار یک شبه کاهش قابل توجهی را شاهد بودیم، قیمت به سرعت با افت دلار آمریکا در پی افزایش غیرمنتظره ادعاهای اولیه بیکاری در ایالات متحده بهبود یافت. آنها در هفته منتهی به 3 ژوئن با قیمت 261 هزار در برابر پیش بینی 235 هزار چاپ شدند.

بازده خزانه داری در طول منحنی با زیان بزرگتری که در انتهای منحنی مشاهده شد، کاهش یافت. اسکناس 10 ساله بنچمارک حدود 10 واحد پایه کاهش یافت و در روز جمعه به 3.72 درصد رسید.

اسپرد بازده 2s 10s نزدیک به رکورد وارونگی در حدود -0.80 درصد باقی می ماند. این همچنان یک نشانه شوم برای چشم انداز اقتصاد جهانی است. چنین وارونگی هایی از لحاظ تاریخی پیش درآمدی برای کاهش سرعت فعالیت اقتصادی بوده است.

باید دید که آیا این اتفاق می افتد یا خیر، اما نگرانی برای تقاضای نفت در ذهن تجار چینی است که نمی توانند اقتصاد خود را پس از بازگشایی از محدودیت های همه گیر شروع کنند.

برخلاف بسیاری از کشورهای غربی که دیوانه وار در تلاش برای مهار تورم شدید و ناراحت کننده هستند، شاخص قیمت مصرف کننده در چین تا پایان ماه مه امروز 0.2 درصد سال به سال منتشر شد. علاوه بر این، PPI -4.3٪ برای مدت مشابه بود.

فقدان فشارهای قیمتی در دومین اقتصاد بزرگ جهان ممکن است به تضعیف نفت خام ادامه دهد.

نفت خام WTI در حال حاضر در محدوده به دام افتاده است

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

  ماهاتیر محمد: پکن برای پایان جنگ اوکراین تلاش می کند

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-price-bounces-around-but-is-unable-to-break-the-range-where-to-for-wti-20230609.html