قیمت طلا برای بهترین هفته از اوایل آوریل تعیین شده است، آیا داده های NFP این را از بین خواهند برد؟

طلا، XAU/USD، داده‌های ISM، تجزیه و تحلیل فنی – جلسه توجیهی آسیا و اقیانوسیه:

  • قیمت طلا رالی روز پنجشنبه، برای بهترین هفته از ابتدای آوریل تعیین شده است
  • ناامیدی قابل توجه در داده های ISM Price Paid فدرال رزرو را تقویت کرد کاهش نرخ شرط بندی
  • XAU/دلار آمریکا سوگیری فنی به دلیل صلیب مرگ نزولی به سمت پایین باقی می ماند

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

طلا در ناامیدی داده های ISM ایالات متحده شتاب می یابد

قیمت طلا روز پنجشنبه بیش از 0.7 درصد افزایش یافت و مجموع رشدهای این هفته را تا کنون به حدود 1.6 رساند. این بهترین هفته برای فلز زرد از ابتدای آوریل است. نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد که XAU/USD در حالی که بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا در حال تضعیف بوده‌اند، افزایش یافته است، که بر خاصیت ضد فیات طلا تأکید می‌کند.

در 24 ساعت گذشته، تولید ISM ایالات متحده در ماه می به 46.9 رسید که کمتر از تخمین 47 بود. اما آنچه شگفت‌انگیزتر بود این بود که قیمت‌های پرداخت شده از 44.2 عبور کردند که به طور قابل توجهی کمتر از پیش‌بینی 52.3 بود. یادآوری اینکه مقادیر زیر 50 نشان دهنده فعالیت قراردادی است و بالعکس. به طور موثر، داده ها نشان می دهد که مولفه چرخه ای اقتصاد به انقباض ادامه می دهد.

اکنون، قیمت‌ها ظاهراً پایین‌تر را دنبال می‌کنند، که این موضوع را تقویت کرد که شاید تورم ممکن است در کوتاه‌مدت تضعیف شود. در نتیجه، بازارهای مالی سریعاً نرخ‌ها را از سوی فدرال رزرو کاهش می‌دهند، بنابراین بازدهی کاهش یافته و ارز نرم‌تر می‌شود. وال استریت با این خبر کاملاً خوشحال شد و نزدک 100، اس اند پی 500 و داو جونز به شدت بالا رفتند.

  واژگونی کشتی ماهیگیری چین در آبهای اقیانوس هند / مفقود شدن ۳۹ خدمه کشتی

با توجه به اینکه بانک مرکزی سیگنال‌های توقفی را نشان داده است، با توجه به اینکه بانک مرکزی به شدت وابسته به داده‌ها باقی می‌ماند (این شامل احتمال افزایش و کاهش می‌شود) این شرایط فعلی بازار است. یک روز معیار تورم ترجیحی بانک مرکزی شرط‌های افزایش نرخ را افزایش می‌دهد، امروز داده‌های ISM آب سرد روی آن می‌ریزد.

با نگاهی به 24 ساعت باقی مانده، جلسه تجاری آسیا-اقیانوسیه فاقد ریسک رویداد اقتصادی قابل توجهی است. در عوض، طلا به عنوان داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده بسیار مورد انتظار خواهد بود که در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ ارائه می شود. درک کنید که اگر معامله گران را وادار به فکر کردن در مورد احتمال انقباض بیشتر فدرال رزرو کند و بار دیگر جذابیت طلا را کاهش دهد، یک چاپ جامد دیگر می تواند واکنش بازار را که در روز پنجشنبه مشاهده شد معکوس کند.

تحلیل تکنیکال طلا

قیمت طلا با مانع فنی بعدی در نمودار روزانه زیر روبرو است. اخیراً یک تلاقی مرگ نزولی بین میانگین‌های متحرک ساده 20 و 50 روزه شکل گرفته است که یک سوگیری فنی را ارائه می‌دهد. قیمت ها تا خط 20 روزه افزایش یافته اند، که ممکن است به عنوان مقاومت باقی بماند، با معادل 50 روزه اندکی بعد. به این ترتیب، اینها می توانند تمرکز منفی را بازگردانند. به نظر می رسد پشتیبانی کلیدی در سال 1936 باشد.

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-prices-set-for-best-week-since-early-april-will-nfp-data-take-this-away-20230601.html