مجموعه نفت خام برنت برای دومین بار در هفته با افزایش تنش

اخبار و تحلیل نفت خام برنت

  • درگیری ها در چندین جبهه ادامه دارد، زیرا تلاش های دیپلماتیک برای کاهش تنش ها کم است
  • قیمت نفت خام برنت در آستانه آخر هفته افزایش یافت
  • احساسات مشتری IG حاکی از ادامه حرکت صعودی است زیرا معامله گران در شلوارهای کوتاه جمع می شوند
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

نبرد در چند جبهه ادامه دارد زیرا تلاش‌های دیپلماتیک برای آرام کردن تنش‌ها ناچیز است

دیدارهای اخیر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، نتایج متفاوتی به همراه داشته است. پس از لغو نشست مهم بین بایدن و رهبران کشورهای عرب در اوایل این هفته، گفتگوهای روسای جمهور آمریکا و مصر به توافقی برای تسهیل کمک به غزه از طریق مصر به شیوه ای مناسب منجر شد. در حالی که نمی توان جدول زمانی مشخصی ارائه کرد، سخنگوی کاخ سفید تایید کرد که این اتفاق در روزهای آینده رخ خواهد داد. ایران علیه طرح‌های احتمالی حمله زمینی توسط اسرائیل صحبت کرده و هشدار داده است که انجام چنین کاری می‌تواند جرقه‌ای برای «اقدام پیشگیرانه» باشد.

قیمت نفت خام برنت در آستانه آخر هفته افزایش یافت

قیمت نفت برای رسیدن به دومین هفته متوالی افزایش سرعت دارد. معامله گران به افزایش قیمت ها در جمعه گذشته توجه خواهند داشت، زیرا بازار برای حمله زمینی احتمالی به شمال غزه آماده می شود.

  چین، آمریکا را به دروغگویی درباره «نسل‌کشی» اویغورها متهم کرد

در حالی که قیمت امروز نسبت به یک هفته قبل آرام بوده است، قیمت ها همچنان در حال افزایش هستند زیرا تنش ها همچنان نگران کننده است. نفت اکنون به نوسان ماه سپتامبر در حدود 95.90 دلار نزدیک شده است، در حالی که سطح روانی 100 دلار دور از انتظار نیست. تأثیر درگیری ژئوپلیتیکی بیش از آن که تأثیر افزایش بازدهی ایالات متحده و دلار قوی را بر بازارهای جهانی کالاها جبران کند. حمایت در حول و حوش نوسان قبلی نزدیک به 89.00 دلار ظاهر می شود.

نمودار روزانه نفت (خام برنت).

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نمودار هفتگی نشان می دهد که قیمت نفت تا چه حد می تواند در مواجهه با بحران های جهانی و درگیری های بزرگ افزایش یابد. جنگ روسیه و اوکراین با بازگشایی جهان پس از قرنطینه های اجباری در واکنش به شیوع کووید-19، بهبود چشمگیر را تقویت کرد. قیمت ها به بالای 38.2% اصلاح فیبوناچی مربوط به حرکت گسترده تر الهام گرفته از کووید از سال 2020 تا 2022 رسیده است.

نمودار هفتگی نفت (نفت برنت).

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

آشنایی با مبانی اصلی تجارت نفت

احساسات مشتری IG به تداوم حرکت صعودی اشاره می کند زیرا معامله گران در شورت ها جمع می شوند

انباشت کوتاه مدت موقعیت های کوتاه در نفت WTI، یک سوگیری مخالف از طریق ابزار احساسات مشتری IG ارائه می دهد.

image3.png

روغن نفت خام ایالات متحده: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 61.31 درصد معامله‌گران دارای سود خالص هستند با نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 1.58 به 1.

  پنج استراتژی برتر معاملات کریپتوکارنسی در سال 2021 مجله فارکس | persianforexacademy

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله گران خالص هستند نشان می دهدروغن– قیمت نفت خام آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

تعداد معامله گران نت لانگ نسبت به دیروز 14.65 درصد و نسبت به هفته گذشته 24.76 درصد کاهش داشته است، در حالی که تعداد معامله گران خالص معاملاتی نسبت به روز گذشته 13.46 درصد و نسبت به هفته گذشته 57.02 درصد افزایش داشته است.

با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که جریان نفت – علیرغم این واقعیت که معامله گران به صورت خالص باقی می مانند، روند قیمت نفت خام ایالات متحده ممکن است به زودی افزایش یابد.

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/brent-crude-oil-set-for-second-weekly-advance-as-tensions-ramp-up-20231020.html