نزدک 100 اسلاید در حالی که احساسات صعودی محو می شود، ارزش گذاری های نامطلوب زیر سوال رفته است

چشم انداز NASDAQ 100:

  • نزدک 100 معامله کاهش در روز دوشنبه، افزایش ضرر نسبت به هفته قبل و کاهش بیش از 1% با ادامه کاهش احساسات صعودی
  • علیرغم عقب نشینی اخیر، شاخص فناوری در سال جاری بیش از 35 درصد افزایش یافته است
  • این مقاله به سطوح فنی کلیدی Nasdaq 100 می پردازد که ارزش دیدن در روزهای آینده را دارند

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: پیش بینی ین ژاپن – USD/JPY پس از انفجار انفجاری متوقف می شود. حالا چی؟

Nasdaq 100 روز دوشنبه عقب نشینی کرد و ضررهای هفته قبل را افزایش داد که به دلیل فروش سنگین در فضای مگا کپ پایین آمد. از نظر زمینه، آلفابت، تسلا و انویدیا با کاهش احساسات صعودی مواجه شدند و به شرکت‌هایی که در چند ماه گذشته از جنون «هوش مصنوعی» سود برده‌اند، آسیب رساندند.

در معاملات اوایل بعدازظهر، شاخص فناوری حدود 1.05 درصد کاهش یافت و به 14900 رسید و افزایش 0.9 درصدی ثبت شده در اوایل روز را معکوس کرد. علیرغم افت اخیر، نزدک 100 همچنان در وال استریت در سال 2023 با بیش از 35 درصد افزایش، بهترین عملکرد را دارد و S&P 500، داو جونز صنعتی و راسل 2000 را با اختلاف زیادی در معرض خطر قرار داده است. .

با نگاهی به آینده، ممکن است با توجه به واقعیت، سهام‌های فناوری در مسیری پر از دست‌انداز قرار بگیرند. با این حال، چرخه افزایش نرخ‌های تهاجمی فدرال رزرو، کند شدن فعالیت اقتصادی و کاهش نقدینگی باید در برابر دارایی‌های ریسکی که در تابستان حرکت می‌کنند، بازی کند، به‌ویژه اگر بانک مرکزی ایالات متحده باشد. به رهنمودهای خود پایبند بوده و در نیمه دوم سال به عنوان بخشی از مبارزه با تورم، تشدید بیشتری را اعمال می کند.

  فدرال رزرو دقایقی را سیگنال می دهد که موضع شاهین کمتری داشته باشد، دلار آمریکا سود خود را حفظ می کند

شاید خوشت بیاد: آخرین قیمت طلا – XAU/USD با کاهش بازده اوراق قرضه ایالات متحده بالاتر می رود

در حالی که اقتصاد انعطاف‌پذیر بوده است، اگر نرخ‌ها برای مدت طولانی بالای 5 درصد باقی بمانند، برای مدت طولانی‌تری با مشکل مواجه خواهد شد. هنگامی که تأثیر سیاست های سخت گیرانه تر در سیستم به طور کامل تر وارد شود، شکاف ها ظاهر می شوند و یک محیط خصمانه برای سهام ایجاد می کنند. در این مرحله، دارایی‌هایی که از اصول بنیادی دور شده‌اند و در طول صعود سال 2023 به ارزش‌های کف‌آلود رسیده‌اند، در برابر اصلاحات نزولی عمیق‌تر آسیب‌پذیر خواهند بود.

از نقطه نظر فنی، اگر نزدک 100 کاهش اخیر خود را افزایش دهد، حمایت اولیه در 14800 به نظر می رسد، اما ممکن است زیان های بیشتری در نزول به زیر این منطقه، با هدف نزولی بعدی در 14300 و به دنبال آن سطح روانی 14000 در انتظار باشد. برعکس، اگر خریداران کاهش قیمت بازگردند و جرقه ای برگرداند، مقاومت سربار روی 15275 و 15500 پس از آن قرار می گیرد.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

نمودار فنی نزدک 100

تصویری از صفحه نمایش رایانه شرح به طور خودکار با اطمینان کم تولید می شود

نمودار آتی نزدک 100 با استفاده از TradingView تهیه شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/nasdaq-100-slides-as-bullish-sentiment-fades-frothy-valuations-questioned-20230626.html