نشانه های خستگی قبل از جلسه هفته آینده بانک مرکزی اروپا ظاهر می شود

تجزیه و تحلیل یورو (EUR/USD، EUR/JPY).

  • EUR/USD پس از رعایت مقاومت پویا، نشانه‌هایی از خستگی صعودی را نشان می‌دهد
  • موقعیت اخیر یورو در سمت کوتاه انباشته می شود، اما لونگ ها بی اعتنا به نظر می رسند
  • EUR/JPY نشانه هایی از تثبیت را در آستانه مقاومت مشاهده می کند، اما ین همچنان آسیب پذیر است
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله EUR/USD

EUR/USD نشانه هایی از خستگی صعودی را نشان می دهد

EUR/USD پس از اینکه بازارها انتظارات کاهش نرخ خود را با فدرال رزرو مجدداً همسو کردند، از قیمت گذاری مجدد در دلار استفاده کرد. چندی پیش، بازارها در شش کاهش 25 واحدی از نرخ وجوه فدرال رزرو قیمت گذاری می کردند و اکنون بیش از سه موردی را که فدرال رزرو در ابتدا در نشست دسامبر FOMC به بازار اعلام کرده بود، پیش بینی نمی کنند.

هفته گذشته قیمت ها سعی کردند بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه آبی (SMA) معامله شوند اما در نهایت شکست خوردند. مجدداً در روز سه‌شنبه، تلاشی برای آزمایش مجدد سطح پویای مقاومت انجام شد و شکست خورد و در را به روی عقب‌نشینی عمیق‌تر باز کرد. تخمین دوم تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه چهارم با 0.1% کاهش به 3.2% بازنگری شد که نشان می دهد این جفت ارز تلاش می کند تا زمین های از دست رفته را نسبت به اوایل روز بازگرداند.

  چشم انداز دلار آمریکا و احساسات بازار: USD/JPY، USD/CAD، USD/CHF

با توجه به بازارهای نرخ، بانک مرکزی اروپا به احتمال زیاد باید 100 واحد از نرخ بهره معیار را کاهش دهد که باعث ایجاد اختلاف بیشتر در نرخ بهره با ایالات متحده می شود. با این حال، یورو توانسته است کاهشی را که در پایان دسامبر به وجود آمد متوقف کند و در حدود 1.0831 باقی بماند. هر گونه کاهش بیشتر ممکن است سطح 1.0700 را مورد توجه قرار دهد، اما ممکن است رسیدن به آن دشوار باشد زیرا شورای حاکم ECB احتمالاً هرگونه صحبت در مورد کاهش قریب الوقوع نرخ بهره را رد می کند.

نمودار روزانه EUR/USD

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

موقعیت یابی یورو بر اساس گزارش تعهد معامله گران CFTC اکنون شاهد افزایش در موقعیت کوتاه (خط آبی) است، اما جالب اینجاست که لونگ ها نسبتا ثابت مانده اند. افزایش شدید شورت نشان می دهد که یورو ممکن است به زودی تحت فشار قرار گیرد.

تعیین موقعیت یورو از طریق گزارش تعهد معامله گران (کاهش موقعیت یابی خالص)

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 2% -10% -5٪
هفتگی -5٪ -2٪ -4٪

EUR/JPY نشانه های تثبیت پیش از مقاومت را نشان می دهد اما ین آسیب پذیر است

روند صعودی EUR/JPY همچنان در تدبیر باقی می ماند، اما اقدامات اخیر قیمت به کاهش بالقوه قبل از 164.31 اشاره دارد. ین در غیاب مداخله مستقیم FX از سوی مقامات ژاپنی آسیب پذیر باقی می ماند، زیرا تجارت حمل و نقل ادامه دارد. عقب نشینی EUR/JPY به سمت منطقه حمایت در حدود 161.70 یک چالش خواهد بود و به یورو ضعیف تر در کل متکی است.

ادغام موقت محتمل تر به نظر می رسد و آزمایش مجدد سطح 164.31 دور از ذهن نیست، به خصوص اگر مقام ارشد ارز ژاپن از استقرار ذخایر FX برای تقویت ین اجتناب کند.

EUR/GBP نمودار روزانه

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

داده های یورو در هفته آینده افزایش می یابد

تورم اصلی اتحادیه اروپا و نشست مارس ECB هسته اصلی ریسک برنامه ریزی شده اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند، اما داده های بسیار مهم ایالات متحده نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. بازارها به دنبال همان اطلاعات خدمات ISM خواهند بود که یک رگه 13 ماهه را بالای 50 نگه می دارد و جمعه آینده گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده نسبتاً دیرهنگام خواهد بود.

image4.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-outlook-signs-of-fatigue-appear-ahead-of-next-week-s-ecb-meeting-20240228.html