هفته پیش رو FX: GBP/USD، AUD/USD و USD/JPY

هفته پیش رو FX (DXY، GBP/USD، AUD/USD و USD/JPY)

  • ریسک رویداد اصلی ناشی از بریتانیا: داده های بیکاری و تورم
  • بازار نرخ های ایالات متحده احتمال کاهش از ماه مارس را افزایش می دهد، بازده اوراق قرضه ضعیف است، اما DXY محدوده معاملات را احتمالاً در پناهگاه امن حفظ می کند.
  • داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم چین برای اطلاع از چشم انداز اقتصاد جهانی
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

دلار آمریکا علیرغم بازدهی ضعیف تر خزانه داری و پیش بینی های کاهش نرخ تهاجمی تر ادامه دارد

دلار آمریکا با وجود بازدهی کمتر و کاهش قریب‌الوقوع نرخ‌ها، دامنه معاملات فعلی خود را حفظ می‌کند. بازدهی 2 ساله ایالات متحده به کاهش شش روزه خود ادامه می دهد و بازارها پیش بینی می کنند که در هر جلسه از مارس تا نوامبر، نزدیک به 25 واحد کاهش یابد. با این حال، به خاطر داشته باشید که فدرال رزرو تمایلی به تعدیل نرخ ها در پیش از انتخابات ریاست جمهوری ندارد، به این معنی که ما عملاً پنجره های کمتری برای عمل فدرال رزرو داریم.

بازدهی خزانه داری 2 ساله آمریکا

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

سبد دلار آمریکا، که اغلب به عنوان نماینده ای برای عملکرد دلار در نظر گرفته می شود، در بخش بهتری از دو هفته گذشته در محدوده ای معامله شده است. سطح 103.00 با میانگین متحرک ساده 200 و 50 روزه که به منطقه مقاومت افزوده است، دلار را صعودی کرده است.

  PMI وحشتناک آلمان، EUR/USD را به زیر 1.11 می برد

دلار آمریکا با تعدادی باد مخالف از جمله کاهش بازدهی، دورنمای قریب‌الوقوع کاهش نرخ بهره و کاهش فشار قیمت‌ها مواجه است.

نرخ ضمنی وجوه فدرال رزرو از طریق بازار آتی صندوق های فدرال رزرو

image2.png

منبع: Refinitiv، LSEG، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

علیرغم افزایش اندکی شاخص‌های شاخص قیمت در ماه گذشته، انتظار می‌رود با پایان یافتن اثرات پایه قبلی (که منجر به ریسک‌های صعودی برای پیش‌بینی‌های تورم می‌شود)، تورم به کاهش خود ادامه دهد. به نظر می رسد دلار آمریکا به دلیل جذابیت پناهگاه امن خود پس از حملات مشترک ایالات متحده و بریتانیا به اهداف حوثی ها در پایان هفته گذشته، این محدوده را حفظ کرده است. طلا، قابل توجه ترین دارایی ایمن در آخر هفته افزایش یافت.

نمودار روزانه سبد دلار آمریکا

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

انتظار می رود نوسانات پوند/دلار در پاسخ به داده های اقتصادی عمده افزایش یابد

بریتانیا قرار است این هفته آمار مشاغل اصلی، میانگین درآمد و تورم را منتشر کند. بانک انگلستان بر میانگین درآمدها نظارت خواهد کرد، اگرچه، این موضوع برای سیاستگذاران کمتر نقطه کانونی بوده است، زیرا تورم خدمات در ماه های اخیر توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

انتظار می‌رود تورم بریتانیا بهبود بیشتری داشته باشد.

image4.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

GBP/USD بالاتر رفته است، اما همچنان تمایلی به پیشرفت بالاتر از نوسان اخیر ندارد. محدوده‌های قیمت روزانه کم بوده است، و همچنین نوسانات – وضعیتی که ممکن است در این هفته با توجه به داده‌های دریافتی تغییر کند.

  نگاه ویژه رسانه‌های عرب‌زبان به دیدار روسای جمهور ایران و چین

پس از مشاهده صلیب طلایی، قیمت اکشن بالای 200 SMA معامله می‌شود، اما مقاومت فوری در 1.2794 در شروع هفته، حداقل تا روز سه‌شنبه که داده‌ها وارد می‌شوند، وارد عمل می‌شود. با توجه به جریان داده، بالاترین قیمت اخیر 1.2828 بوده است. این امکان وجود دارد که شاهد یک آزمایش باشیم، به ویژه اگر دلار آمریکا تسلیم فشار نزولی شود یا به کاهش تنش ژئوپلیتیکی واکنش نشان دهد.

در جهت نزولی، 1.2736 به عنوان حمایت فوری و پس از آن 1.2585 در فاصله کمی به نظر می رسد.

پوند/ نمودار روزانه USD

image5.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

AUD/USD قادر به استفاده از پتانسیل صعودی نیست – به سمت پشتیبانی خط روند حرکت می کند

با وجود به‌روزرسانی قابل توجه مازاد تجاری در اوایل ماه جاری برای نوامبر، استرالیا برای حفظ هر حرکت صعودی تلاش کرده است. AUD/USD اکنون به سمت پشتیبانی خط روند و 50 SMA حرکت می کند که قبل از ارزیابی حرکت بعدی یک نقطه تصمیم گیری محکم برای جفت ارز فراهم می کند.

اگر واقعاً دلار آمریکا در این هفته کاهش یابد، می‌توانیم شاهد جهش بالاتری در AUD/USD باشیم، اما هرگونه پتانسیل صعودی ممکن است توسط داده‌های سه ماهه چهارم چین که در روز چهارشنبه منتشر شد، محدود شود. اقتصاد چین با بهبود داده‌های صادرات در ماه دسامبر، اما تضعیف رشد اعتباری، بدون ذکر مشکل کاهش تورم که ادامه دارد، همچنان شاهد بهبودی نابرابر است.

image6.png

منبع: DailyFX تهیه شده توسط ریچارد اسنو

USD/JPY در تمرکز پیش از داده های تورم ژاپن – فوریت های BoJ کاهش می یابد

USD/JPY امروز صبح پس از یافتن مقاومت در 50 SMA (خط آبی) و سطح 146.50، افزایش یافت. ین پس از تداوم تورم و رشد دستمزدها، جایگاه خود را در برابر دلار از دست داده است.

  قیمت طلا، نزدک 100 در معرض خطر تصحیح بزرگتر پس از داده های داغ CPI ایالات متحده است. چرا؟

داده‌های اخیر CPI و رشد دستمزدها درخواست‌ها برای کناره‌گیری بانک ژاپن از نرخ‌های منفی را کاهش داده است. در روز پنج‌شنبه، داده‌های تورم ژاپن در ماه دسامبر به روایت اضافه می‌شود، یا بر اساس تغییر سیاست‌ها یا اگر شاهد حرکتی پایین‌تر باشیم، علیه آن کار کنیم.

حمایت از کانال و قیمت پایه 145، با 150 همچنان سطح اصلی صعودی است، اما روند صعودی دلار آمریکا همچنان در تردید است.

نمودار روزانه USD/JPY

image7.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/fx-week-ahead-gbp-usd-aud-usd-and-usd-jpy-20240115.html