همزمان با آغاز سمینار اوپک در وین، WTI و Brent Trickle Higher می شوند

قیمت WTI، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی Q3 جدید منتشر شده در نفت را دانلود کنید

بیشترین خوانده شده: اوپک چیست و نقش آن در بازارهای جهانی چیست؟

قیمت نفت صبح امروز به دنبال نشست ضعیف آسیایی به دلیل داده های ضعیف PMI چین افزایش یافت. انبوهی از اظهارات صبح امروز از سمینار اوپک در وین که وزیر انرژی عربستان سعودی پیشتاز آن بود، مطرح شد.

سمینار اوپک در وین، داده های جهانی PMI همچنان ناامید کننده است.

در نشست آسیایی، نفت تحت فشار فروش قرار گرفت، زیرا داده‌های PMI چین Caixin نشان داد که کاهش قابل توجهی در تعداد PMI ترکیبی و خدماتی وجود دارد. این امر چین را به فهرست کشورهایی اضافه می‌کند که اخیراً با وجود تداوم تنگنای بازار کار، داده‌های ضعیف PMI را افزایش داده‌اند.

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

دیروز مؤسسه مدیریت عرضه ایالات متحده (ISM) گزارش داد که ایالات متحده اکنون در یک دوره انقباضی 8 ماهه در بخش تولید قرار دارد زیرا داده های ISM همچنان زیر مرز 50 فرو می رود. از آنجایی که اقتصاد جهانی نشانه هایی از کندی را نشان می دهد، انتظار می رود بانک های مرکزی جهانی به چرخه های پیاده روی خود ادامه دهند و فعالان بازار عمدتاً رویکرد محتاطانه ای را در خصوص نفت اتخاذ کنند.

صبح امروز در سمینار اوپک در وین اظهارات تازه‌ای از وزیر انرژی عربستان سعودی به همراه داشت. وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که بازارها تنها یک روز پس از اعلام تمدید کاهش تولید به مدت یک ماه دیگر بی‌توجه نمی‌مانند. وزیر امور خارجه روسیه در مورد اعلامیه کاهش صادرات روسیه تأیید کرد که این کاهش ها داوطلبانه بوده و معنادار خواهد بود زیرا تأثیر مستقیمی بر صادرات خواهد داشت. از سوی دیگر، وزیر انرژی امارات متحده عربی اعلام کرد که کشور خلیج فارس در این مرحله هیچ کاهش داوطلبانه ای را بدون رد هرگونه کاهش در آینده اجرا نخواهد کرد.

  رئیس جمهوری کره جنوبی خطاب به ارتش: روحیه جنگ و تلافی داشته باشید

کاهش اخیر در تولید تاثیری را که از کاهش تولید مارس یا ژوئن شاهد بودیم نداشته است، که احتمالاً ناشی از ترس از کاهش تقاضا در نیمه دوم سال است، زیرا اقتصاد جهانی همچنان تاثیر تنگ‌شدن بانک مرکزی را احساس می‌کند. چرخه ها

پیشنهاد شده توسط زین وودا

آخرین ایده های تجارت برای Q3 از تیم DFX اکنون در دسترس است

تقویم اقتصادی و خطر رویداد

سیاستگذاران فدرال رزرو امروز با انتشار صورتجلسه FOMC از نشست ژوئن، فعالان بازار را در جریان خود نگه می دارند. اخیراً شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه در مورد مسیری که ممکن است فدرال رزرو برای باقیمانده سال 2023 و رفتن به سال 2024 باید طی کند، اختلاف نظر وجود دارد. این صورتجلسه ممکن است در مورد جایگاه اعضا و انتظارات از جلسه ژوئیه که در آن انتظار می رود تا حدودی شفافیت ایجاد کند. دقیقا سه هفته دیگر است

همچنین با اطلاعات API Crude Oil که در یک رگه دو ماهه کاهش داشته است، اطلاعات بیشتری در مورد ذخایر نفت ایالات متحده دریافت خواهیم کرد. رشد موجودی ها به طور بالقوه می تواند رشد امروز را از بین ببرد، همانطور که به نظر می رسد شتاب بیشتری پیدا کند و ممکن است ارزش توجه کردن را داشته باشد.

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از منظر فنی، هر دو WTI و برنت برای صعود بیشتر به نظر می‌رسند که می‌تواند با پخش تصویر کلان تغییر کند. WTI در تلاش برای شکستن MA 50 روزه در تلاش است تا به سطح 75 دلار در هر بشکه برسد.

  USD/ZAR: پیش بینی قیمت: Relentless Rand Eyes FOMC

نفت در حال حاضر در یک الگوی مثلث متقارن معامله می شود که شکست از MA 50 روزه به احتمال زیاد منجر به آزمایش مجدد الگوی بالای مثلث و همچنین قیمت 100 روزه در حدود 73.70 دلار در هر بشکه می شود.

از طرف دیگر، یک شکستن و بستن شمع روزانه در زیر مثلث متقارن می‌تواند منجر به آزمایش مجدد پایین‌ترین سطح سالانه در حدود 63.60 دلار شود. با این حال، برای به ثمر نشستن این امر، پشتیبانی ارائه شده توسط الگوی پایین سه گانه اخیر در اطراف دستگیره 67.10 دلاری باید شکسته شود و می تواند یک مهره سخت برای شکستن باشد.

نمودار روزانه نفت خام WTI – 5 ژوئیه 2023

نموداری از توضیحات بازار سهام به طور خودکار ایجاد شد

منبع: TradingView

نفت برنت

با نگاهی به مشخصات فنی برنت، شباهت های کمی با WTI وجود دارد، اما تعداد زیادی از آن تفاوت. قیمت در حال حاضر بالاتر از MA 20 و 50 روزه با مقاومت فوری ارائه شده توسط خط روند نزولی که بخشی از یک الگوی مثلث بزرگتر در بازی است، معامله می شود.

مقاومت فوری در حال حاضر بر روی دسته 77.00 دلار قرار دارد، با شکست بالاتر احتمالاً آزمون مجدد MA 100 روزه در 78.40 دلار را تسهیل می کند.

نمودار روزانه نفت برنت – 5 ژوئیه 2023

image4.png

منبع: TradingView

استراتژی های معاملاتی و مدیریت ریسک

وضعیت بازار

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-oil-price-forecast-wti-and-brent-trickle-higher-as-opec-seminar-in-vienna-kicks-off-20230705.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار