وال استریت در حالی که اپل نتوانست به بالاترین سطح تاریخ خود متعهد شود، نفس می کشد

توصیه شده توسط IG

ویژگی های معامله گران موفق

نمایش متفاوتی در وال استریت در نهایت باعث شد که نزدک سودهای اولیه خود را تا حدودی کاهش دهد، تا حدی به دلیل اینکه خوش‌بینی‌ها در مورد قیمت سهام اپل پس از رونمایی از هدست واقعیت افزوده ویژن پرو از بین رفت. قیمت سهام شرکت برای مدت کوتاهی به بالاترین حد خود در طول روز رسید، اما نتوانست تعهدی برای بسته شدن تایید پیدا کند. با توجه به شرایط فنی بیش از حد خرید و رد شدن از بالاترین حد خود، هرگونه ضعف متعاقب این شاخص (اپل) می تواند به معنای فشار نزولی بر بازارهای گسترده تر باشد.

در بخش داده های اقتصادی، شکاف های بیشتر در شرایط اقتصادی ایالات متحده با یک شگفتی نزولی در PMI خدمات ISM ایالات متحده آشکار شد (50.3 در مقابل 52.5 پیش بینی). در حالی که تعدیل در زیرشاخص قیمت‌ها در جبهه تورم امیدوارکننده به نظر می‌رسد، به وضوح با کاهش در زیرشاخص اشتغال خدمات در قلمرو انقباضی در حالی که سفارش‌های جدید به میزان قابل‌توجهی کاهش یافتند، مبادله رشد به وضوح نشان داده می‌شود. سفارشات کارخانه آوریل نیز عملکرد ضعیفی داشتند (0.4٪ در مقابل 0.8٪ پیش بینی شده).

داده‌های ضعیف‌تر، بازدهی خزانه‌داری را پایین‌تر آورد و باعث شد دلار آمریکا سودهای اولیه خود را کاهش دهد. کاهش ارزش دلار آمریکا خبر مثبتی برای قیمت طلا است که حداقل در حال حاضر از حمایت خط روند اصلی خود در سطح 1940 دلار دفاع کرده است. گذشته از این، خوش بینی در قیمت نفت به چشم انداز کاهش عرضه تا حد زیادی شاهد محو شدن بود.

  قیمت طلا (XAU/USD) آخرین - همه چیز درباره فدرال رزرو است

پس از معامله در محدوده ای از مارس سال جاری، شکستن مرز بالایی در شاخص راسل 2000 در هفته گذشته می تواند نشان دهنده کنترل بیشتر خریداران باشد، اما سطح مقاومت جدید که به حمایت 1800 تبدیل شده است، باید شاهد برخی دفاع ها باشد. وسعت بازار در حال حاضر حمایت کننده بوده است، به طوری که درصد سهام بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه خود به بالاترین سطح چند ماهه رسیده است. هر گونه شکست در دفاع از سطح 1800 پیش رو می تواند به یک سناریوی شکست نادرست بالقوه اشاره کند که می تواند فشار فروش را در به چالش کشیدن سطح 1740 بعدی ایجاد کند.

image1.png

منبع: نمودارهای IG

آسیا اوپن

به نظر می‌رسد که سهام آسیایی با 0.22–٪، ASX -0.72٪ و NZX -0.36٪ در زمان نگارش این مقاله، افت قیمتی باز دارند. بازارهای کره جنوبی برای تعطیلات تعطیل هستند.

تصمیم نرخ بهره RBA رویداد اصلی امروز خواهد بود، با قیمت گذاری آتی نرخ نقدی برای توقف نرخ (احتمال 64٪) در جلسه آتی، اما همچنان انتظار افزایش اضافی در جلسات بعدی وجود دارد. این به یک سناریوی مکث جنگ‌طلبی گرایش پیدا می‌کند، زیرا تورم رام‌نشده در آوریل نتوانست باور لازم را برای توقف طولانی‌مدت فراهم کند.

هر گونه اشاره به نرخ پایانه در نظر گرفته خواهد شد. قیمت‌گذاری فعلی بازار به سمت نرخ 4.1 درصد (نرخ فعلی 3.85 درصد) متمایل است، که هنوز نشان می‌دهد که ما به سمت فاز نهایی چرخه انقباض حرکت می‌کنیم. هر گونه عقب نشینی در این جبهه احتمالاً باعث تجدید نظر در آن انتظارات و حمایت از AUD در کوتاه مدت خواهد شد.

  برگزاری مرحله دوم رزمایش هوایی کره جنوبی و آمریکا

AUD/USD پس از شکستن به زیر مرز پایین الگوی مستطیل (منطقه تثبیت) در اواخر ماه مه، به سرعت سطح 0.656 را در هفته گذشته به دست آورد، با یک متقاطع صعودی MACD در نمودار روزانه که به یک چرخش بالقوه در کوتاه مدت اشاره می کند. حرکت مدت با این اوصاف، به نظر می‌رسد که این جفت از فوریه امسال در یک الگوی گوه نزولی در سطوح پایین‌تر و پایین‌تر معامله می‌شود، که همچنان می‌تواند یک سوگیری نزولی را تا زمانی که یک سری مقاومت‌ها غلبه کند، باقی بگذارد. این ممکن است شامل مقاومت خط روند گوه بالایی، ابر ایچیموکو، میانگین متحرک 100 روزه و مرز بالای الگوی تثبیت آن باشد که می‌تواند باعث تشکیل یک ارتفاع پایین دیگر شود.

image2.png

منبع: نمودارهای IG

در لیست پیگیری: قیمت نقرهتشکیل نوار پین صعودی در آزمون مجدد MA 100 روزه

یک نفس اندک در دلار آمریکا به انعطاف‌پذیری قیمت نقره در یک شب تبدیل شده است، زیرا آزمایش مجدد MA 100 روزه آن با تشکیل یک نوار صعودی مواجه شد که نشان‌دهنده نشانه‌هایی از خرید نزولی کوتاه مدت بود. هر حرکت صعودی در این نقطه به طور بالقوه می تواند به تکمیل شانه راست یک الگوی معکوس سر و شانه در محل از اواسط ماه مه امسال کمک کند، اگرچه در حال حاضر، هنوز زود است که نتیجه گیری کنیم که این الگو شکل خواهد گرفت.

سطح 24.00 دلار آمریکا مقاومت کلیدی برای غلبه بر آن خواهد بود تا اطمینان بیشتری برای گاوها فراهم شود. قیمت ها در دو نوبت طی ماه گذشته نتوانسته اند از سطح بالاتری عبور کنند. بازیابی این سطح همچنین ممکن است نشان دهنده شکسته شدن خط گردن الگوی معکوس سر و شانه باشد و به طور بالقوه راه را برای رسیدن به سطح 24.70 دلار آمریکا هموار کند.

  سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

image3.png

منبع: نمودارهای IG

دوشنبه: DJIA -0.59%؛ S&P 500 -0.20%؛ نزدک -0.09٪، DAX -0.54٪، FTSE -0.10٪

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

مقاله نوشته شده توسط استراتژیست IG Jun Rong Yeap



منبع: https://www.dailyfx.com/news/asia-day-ahead-wall-street-on-a-breather-as-apple-failed-to-commit-to-all-time-high-20230606.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار