پیش نمایش درآمد سه ماهه اول 2024 اپل

مقاله توسط تونی سیکامور، تحلیلگر بازار IG

اپل چه زمانی آخرین درآمد خود را گزارش می کند؟

اپل قرار است اولین درآمد (سه ماهه اول) خود را در روز پنجشنبه 1 فوریه 2024 گزارش کند.

پس زمینه

درآمد سه ماهه چهارم سال 2023 اپل که در اوایل نوامبر گزارش شد، از انتظارات تحلیلگران برای فروش و درآمد هر سهم فراتر رفت، اما این شرکت اعلام کرد که درآمد سه ماهه آن نسبت به سال گذشته 1 درصد کاهش یافته است.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، گفت: «ما اکنون قوی‌ترین مجموعه محصولات خود را داریم که تا به حال وارد فصل تعطیلات می‌شوند، از جمله سری آیفون 15 و اولین مدل‌های اپل واچ بدون کربن، نقطه عطفی در تلاش‌های ما برای تولید همه محصولات اپل. کربن خنثی تا سال 2030.

با کنکاش عمیق تر در گزارش درآمد سه ماهه چهارم 2023، نکات برجسته زیر قابل مشاهده است.

• رکورد درآمد تمام دوران در خدمات 22.31 میلیارد دلار در مقابل 21.35 میلیارد دلار مورد انتظار. بخش خدمات شامل اشتراک هایی مانند iCloud Storage، App Store و Apple Music است.

• رکورد درآمد سه ماهه سپتامبر برای آیفون 43.81 میلیارد دلار. علاوه بر این، آیفون تنها خط سخت افزاری بود که اپل در سه ماهه رشد نشان داد، زیرا تجارت مک و آیپد اپل در طول سه ماهه کاهش یافت. این دوره فقط حدود یک هفته از فروش آیفون 15 را شامل می شد.

• بخش ابزارهای پوشیدنی که شامل Air Pods و Apple Watches می‌شود، سالانه بیش از 3 درصد سقوط کرد.

فروش خالص بر اساس دسته

  تایوان رزمایش نظامی با ادوات جنگی واقعی برگزار می‌کند

منبع Apple.com

از نگرانی سهامداران، فروش اپل در چین بزرگ، سومین بازار بزرگ آن، در سال ثابت بود. مقامات دولت چین از استفاده از دستگاه های اپل به نفع محصولات داخلی مانند هواوی منع شده اند. در خارج از بخش دولتی، مصرف کننده چینی محتاط است، زیرا اقتصاد چین ولرم است.

فروش خالص بر اساس بخش

منبع Apple.com

در Q2 به دنبال چه چیزی باشیم؟

لوکا ماستری، مدیر ارشد مالی، در تماس سه ماهه چهارم خود با عنوان درآمد سه ماهه چهارم اعلام کرد که اپل انتظار دارد درآمد سه ماهه دسامبر مانند سال گذشته باشد.

پس از ارتقای کارگزاری اخیر، که به جرقه حرکت شدید در قیمت سهام اپل کمک کرد، علاقه‌مندی به نظرات پیرامون موضوعات زیر وجود خواهد داشت.

• با ادغام هوش مصنوعی توسط این شرکت در آیفون‌ها، پتانسیل دستاوردهای بلندمدت را دارد.

• چشم اندازها برای هدست واقعیت مجازی Vision Pro، که قرار است در 2 فوریه عرضه شود – عرضه ای که به نظر می رسد فاقد “زنگ” باشد.

• آیا اپل همچنان به کسب سهم بازار در بازار چین در حال انقباض ادامه می دهد یا خیر.

• به روز رسانی در فروش آیفون 15.

• تاثیر حذف قابلیت اکسیژن از اپل واچ ها پس از شکست قانونی آن.

• اطلاعاتی در مورد آیفون 16 که قرار است در سپتامبر سال جاری عرضه شود.

کلیدهای مالی – خلاصه

انتظارات وال استریت برای نتایج آتی به شرح زیر است.

• EPS: 2.11 دلار در مقابل 1.46 دلار برای هر سهم سه ماهه قبل

• درآمد: 117.95 میلیارد دلار در مقابل 89.5 میلیارد دلار

  خرید قسطی مبل و سرویس خواب؛ مبل اقساطی با سود صفر درصد توکامارت

درآمد فروش اپل

منبع اقتصاد تجارت

تحلیل فنی

پس از رشد تقریباً 48 درصدی در سال 2023، قیمت سهام اپل برخی از اعصاب سال نو را از بین برد تا در ژانویه بالاتر از حد مجاز معامله شود، یعنی فقط 2.5 درصد کمتر از بالاترین قیمت 199.62 دلاری خود.

با توجه به اینکه قیمت سهام اپل بالاتر از محدوده حمایتی نزدیک به 180.00/75 دلار است که شامل میانگین متحرک 200 روزه در 181.45 دلار، پایین‌ترین سطح اخیر در منطقه 180 دلار و حمایت از روند صعودی است، انتظار می‌رود که سهام اپل از مقاومت 199 دلار در بازار عبور کند. ماه های آینده به 220.00 دلار می رسد.

آگاه باشید که اگر قیمت سهام اپل به زیر 180/75 دلار سقوط کند، هشدار می دهد که عقب نشینی عمیق تری در حال انجام است، در ابتدا به سمت پایین 165.57 دلار از اکتبر گذشته.

خلاصه

اپل قرار است اولین درآمد (سه ماهه اول) خود را در روز پنج‌شنبه، 1 فوریه 2024 گزارش کند. قبل از انتشار، قیمت سهام اپل بالاتر از حمایت مهم 180/75 دلار است، اما پایین‌تر از بالاترین قیمت خود در 199.62 دلار است. افزایش سود و هدایت مثبت رو به جلو باید باعث افزایش رکوردهای جدید در تاریخ شود.

توصیه شده توسط IG

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید



منبع: https://www.dailyfx.com/news/apple-q1-2024-earnings-preview-20240131.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار