چشم انداز سه ماهه دوم نفت خام – کاهش اوپک قیمت ها را ثابت نگه می دارد

چشم انداز بنیادی سه ماهه دوم نفت خام

قیمت نفت خام ممکن است در سه ماهه دوم سال 2024 به افزایش خود ادامه دهد، اما این قیمت ها همچنان در معرض عدم اطمینان قابل توجهی در کوتاه مدت است که در آغاز سال آنها را تحت تأثیر قرار داد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (گروه موسوم به “اوپک +”) توافق کردند که کاهش تولید خود را به میزان 2.2 میلیون بشکه در روز تمدید کنند. عربستان سعودی البته عضله جدی این گروه است. سهم داوطلبانه یک میلیون BPD آن از این کاهش ها قرار است تا پایان ژوئن اعمال شود.

این کاهش ها شاید دلیل اصلی افزایش قیمت نفت در سال جاری باشد. حفظ آنها در جای خود، حمایت اساسی زیادی را به بازار ارائه می دهد. با این حال، اوپک دیگر کاملاً داوری نیست و عرضه از خارج از کارتل به طور اجتناب ناپذیری اثر کاهش تولید در داخل آن را کمرنگ خواهد کرد. به این ترتیب تولید نفت آمریکا در دسامبر 2023 به رکورد رسید. حداقل در کوتاه مدت ممکن است جایی برای کاهش نداشته باشد. این چشم انداز ممکن است اوپک را تشویق کند که به کاهش تولید پایبند بماند، زیرا بداند که این کاهش تولید بسیار موثرتر خواهد بود.

با داشتن درک کامل از عوامل بنیادی تأثیرگذار بر سهام ایالات متحده در سه ماهه دوم، چرا با دانلود پیش‌بینی کامل سه ماهه دوم، تنظیمات فنی چه چیزی را پیشنهاد نمی‌کنند؟

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه تجارت نفت

تصویر تقاضا امیدوارتر به نظر می رسد

قیمت نفت از بالاترین سطح سال 2022 به دلیل همه‌گیری کووید عقب‌نشینی کرد، تورم فزاینده و نرخ‌های بهره بالاتر به بازاری که به خوبی عرضه شده بود، تقاضای بسیار نامشخص را برآورده کرد.

  استقبال پکن از توافق تهران-ریاض و تمایل برای ادامه میانجیگری

امسال شاید توازن بهتری را نوید می دهد. انتظار می‌رود تقاضای کلی نفت افزایش یابد، حتی اگر بازیگران کلیدی بازار نتوانند در مورد میزان احتمالی آن توافق کنند. اوپک فکر می کند که این رقم در سال جاری به 2.25 میلیون بشکه در روز خواهد رسید، در حالی که آژانس بین المللی انرژی 1.1 میلیون بشکه در روز را بسیار محدودتر پیش بینی کرده است. این یک تفاوت چشمگیر است.

همچنین نشانه هایی وجود دارد که تقاضای چین در حال بازگشت به سطح قبل از همه گیری است. در اقتصادهای صنعتی غربی، کنترل تورم در حال کاهش است و اجماع بانک مرکزی گسترده ای وجود دارد که نرخ بهره به اوج خود رسیده است. کاهش نرخ‌ها و اعتبار ارزان‌تر نیز باید خبر خوبی برای تقاضای انرژی باشد.

با این حال، احتیاط لازم است. درگیری در اوکراین و غزه از طریق هر کانالی به بازار انرژی ادامه خواهد داد. روسیه همچنان تحت تحریم غرب است و به نظر می رسد حملات اوکراین به زیرساخت های انرژی این کشور در حال افزایش است. جی پی مورگان گفته است که حملات 900000 بشکه در روز از ظرفیت پالایشی روسیه را خارج کرده است و می تواند تا 4 دلار به ازای هر بشکه حق بیمه به بازار جهانی اضافه کند.

شورشیان یمن به حمله به کشتی های غربی، ظاهراً در حمایت از آرمان فلسطین، ادامه می دهند.

مبارزه با تورم ممکن است بیشتر از آنچه بازارها در حال حاضر انتظار دارند طول بکشد و نرخ بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارد. فدرال رزرو هنوز فکر می کند که هزینه های استقراض تا پایان سال به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، اما این آمار تورم سخت است که در نهایت این موضوع را تعیین می کند.

  رهبر کره شمالی خواستار آمادگی هسته‌ای در برابر آمریکا و کره جنوبی شد

چشم انداز اساسی قیمت نفت خام ممکن است نسبتاً صعودی باقی بماند، اما مسیر بالاتر احتمالاً مسیری ناهموار خواهد بود.

به دنبال ایده های معاملاتی عملی هستید؟ راهنمای فرصت های معاملاتی برتر ما را با نکات روشنگرانه برای سه ماهه دوم دانلود کنید!

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-q2-outlook-opec-s-cuts-will-keep-prices-underpinned-20240330.html