کاهش قیمت طلا در واکنش به افزایش بازدهی، USD پس از FOMC

تحلیل طلا (XAU/USD).

  • لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه ژانویه باعث کاهش احتمال کاهش نرخ می شود
  • بازدهی ایالات متحده پس از تایید NFP و پاول مبنی بر اینکه ماه مارس مورد اصلی برای کاهش نرخ اول نیست، همچنان به رشد خود ادامه می دهد.
  • کاهش قیمت طلا به دلیل کاهش نرخ بهره و تقویت دلار آمریکا کاهش یافت
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

داده های NFP بر اساس مومنتوم دسامبر ساخته می شوند – کاهش شانس کاهش نرخ

داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه ژانویه باعث افزایش ناگهانی نوسانات در آخر هفته شد. داده های اشتغال نشان می دهد که در ژانویه 353 هزار شغل جدید در مقایسه با 180 هزار شغل پیش بینی شده ایجاد شده است.

نه تنها این، بلکه بازنگری قابل توجهی به سمت بالا در داده های دسامبر نشان داد که ژانویه یک پدیده منزوی نیست و بازار کار نه تنها قوی است، بلکه قوی است. علاوه بر این، نرخ بیکاری در مقایسه با پیش‌بینی 3.8 در 3.7 درصد باقی ماند.

بازار کار تنها نقطه داده ای است که بازارها به شدت آن را تماشا می کنند، زیرا به نظر می رسد سیاست های پولی محدودکننده تأثیر کمی بر بازار کار در مبارزه برای بازگرداندن تورم به 2 درصد داشته است.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

بازدهی ایالات متحده در پاسخ به داده‌های NFP، بازپس‌گیری مارس پاول، افزایش یافت

بازدهی دولت ایالات متحده به سمت انتهای کوتاه‌تر منحنی منحنی من از روز جمعه به شدت افزایش یافته است و باد مخالفی را برای طلا ایجاد می‌کند. طلا معمولاً به صورت معکوس نسبت به بازدهی ایالات متحده و دلار آمریکا پاسخ می دهد. نمودار زیر عملکرد قیمت طلا را با بازده اوراق قرضه دو ساله آمریکا (به رنگ آبی) نشان می دهد. رابطه معکوس را می توان همراه با افزایش شدید اخیر در بازدهی شما مشاهده کرد که به کاهش طلا کمک کرده است.

طلا در مقابل بازدهی 2 ساله آمریکا (رابطه معکوس)

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

علاوه بر این، جروم پاول مصاحبه ای با CBS داشت که در آن برنامه فدرال رزرو برای سه کاهش نرخ بهره در سال 2024 را تایید کرد و پتانسیل ماه مارس را به عنوان ماه اولین کاهش کاهش داد. رئیس فدرال رزرو همچنین راهنمایی هایی در مورد داده های تورم دریافتی ارائه کرد که نیاز به بهبود کمی دارد تا فدرال رزرو را متقاعد کند که کاهش نرخ بهره در ماه های آینده مناسب خواهد بود.

کاهش قیمت طلا، کاهش قدرت دلار

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت و نتوانست بالاتر از سطح روانی 2050 دلار بسته شود که ادامه حرکت نزولی کوتاه مدت را در آغاز هفته ایجاد کرد. روز دوشنبه آزمایش اولیه همیشه این بود که آیا قیمت طلا می‌تواند برای شکستن میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) که به صورت روزانه در پایان نشست لندن انجام داده است، بیشتر پیش برود یا نه.

  تست پشتیبانی با نزدیک شدن داده های تورم ایالات متحده

قیمت طلا تابعی از متغیرهای بسیاری است که همه معامله گران زیرک از آن آگاه هستند. از طریق راهنمای معاملاتی اختصاصی ما، اینها چیست و چگونه از روش معاملات طلا استفاده کنید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله طلا

دلار قوی‌تر بر کالاهای قیمت‌گذاری شده دلار تأثیر می‌گذارد و بازدهی بالاتر در ایالات متحده باعث می‌شود این فلز بدون بهره جذابیت کمتری داشته باشد. طلا اکنون به نظر می رسد سطح 2010 دلار را با سطح حمایت ثانویه 1985 دلار آزمایش کند.

نمودار روزانه طلا (XAU/USD).

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-prices-fall-in-response-to-rising-yields-usd-post-fomc-20240205.html