کاهش CPI کانادا کاهش نرخ را نزدیکتر می کند در حالی که کاهش نرخ های فدرال رزرو با تاخیر به نظر می رسد

CPI کانادا، تحلیل USD/CAD

  • تورم کانادا در ماه فوریه بیش از حد انتظار کاهش یافت – USD/CAD را افزایش داد
  • بازارها کاهش بالقوه BoC را نزدیک تر می کنند و در عین حال شروع کاهش فدرال رزرو را به تاخیر می اندازند
  • پاسخ صعودی USD/CAD کاهش یافت، اما برای مقاومت کانال جفت شد
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

تورم کانادا در ماه فوریه بیش از حد انتظار کاهش یافت – USD/CAD را افزایش داد

تورم کانادا، هم معیارهای اصلی و هم شاخص اصلی، کمتر از ارقام ماه گذشته بود در حالی که CPI بسیار کمتر از برآورد 3.1 درصد، 2.8 درصد بود. معیار اصلی کاهش یافت و به کمترین میزانی رسید که بیش از دو سال دیده نشده بود – فشار بر بانک کانادا برای شروع به فکر کردن در زمانی که ممکن است برای کاهش شرایط مالی مناسب باشد، افزایش یافت.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

نمودار زیر نرخ تورم را برای اقتصادهای بزرگ منتخب نشان می‌دهد و کانادا (خط قرمز) را به‌عنوان یکی از برجسته‌ها نشان می‌دهد، به‌ویژه در مقایسه با کشورهایی که شاهد تورم 8 درصد به اضافه بودند.

درصد تغییر سالانه تورم (CPI)

image2.png

منبع: Refinitiv Workspace تهیه شده توسط ریچارد اسنو

پاسخ صعودی USD/CAD کاهش یافت، اما برای مقاومت کانال جفت شد

USD/CAD به حرکت صعودی در لحظات پس از داده‌های تورم ملایم‌تر ادامه داد، اما با ادامه جلسه نی یورک، اندکی قدرت را از دست داد. حرکت صعودی فعلی ناشی از آزمایش و جهش حمایت کانال در 1.3420 است که بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) و 1.3500 در این روند شکسته شد.

  تورم ژاپن رکورد ۴۰ ساله خود را شکست

1.3500 در اکتبر 2022 به عنوان حمایت مطرح شد و پس از آن مجدداً برای ایجاد حمایت یا مقاومت ظاهر شد. حرکت جهت‌دار کنونی بر روی آزمون مقاومت کانال قرار دارد که احتمالاً همزمان با اصلاح فیبوناچی 61.8 درصدی حرکت اصلی 2020 تا 2022 (1.3651) است. با این حال، فتیله فوقانی عظیمی که امروزه در حال توسعه است، می تواند نشان دهد که گاو نر ممکن است قبل از یک فشار بیشتر به جمع آوری مجدد نیاز داشته باشد. کانادا یکی از برجسته‌ترین کشورها در بازگرداندن تورم به سطح معقول بوده است و در حال حاضر در محدوده 1 تا 3 درصدی قرار دارد که معمولاً توسط بانک هدف گذاری شده است.

نمودار روزانه USD/CAD

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

احتمالات ضمنی از طریق بازارهای نرخ نشان می دهد که بانک کانادا ممکن است مجبور شود خود را برای اولین کاهش نرخ در ماه ژوئن آماده کند، زیرا بازارها تقریباً 62 درصد احتمال کاهش در اواسط سال را دارند. Cad ممکن است همچنان تحت فشار قرار گیرد زیرا تورم مداوم پایین تر دلیل محکمی برای در نظر گرفتن کاهش سیاست پولی در تلاش برای مهار کمتر اقتصاد است.

از سوی دیگر، بازارها تخمین‌های مربوط به زمانی که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را از ژوئن تا جولای کاهش دهد، عقب می‌اندازند. به تعویق انداختن تسهیلات پولی به این روش، طبیعتاً از دلار حمایت می‌کند، زیرا احتمالاً برای مدتی طولانی‌تر، دلار از اختلاف نرخ بهره بالاتری نسبت به اکثر ارزهای G7 برخوردار خواهد بود.

image4.png

منبع: Refinitiv

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

  XAU/USD و XAG/USD ممکن است از روندهای کلان تقویت شوند

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/lower-canadian-cpi-brings-rate-cuts-closer-while-fed-cuts-appear-delayed-20240319.html