ثابت ماندن نرخ های نگهدارنده فدرال رزرو؛ چشم انداز سیاست برای هدایت بازارها، دلار آمریکا

بیشترین خوانده شده: چشم انداز ین ژاپن و احساسات بازار: USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY

فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلامیه سیاست پولی خود را در ماه مارس منتشر خواهد کرد. برآوردهای اجماع اکثراً حاکی از آن است که مؤسسه به رهبری جروم پاول، نرخ معیار خود را بدون تغییر در محدوده فعلی 5.25 تا 5.50 درصد حفظ خواهد کرد و عملاً وضعیت موجود را برای پنجمین جلسه متوالی حفظ خواهد کرد. علاوه بر این، تحلیلگران به طور گسترده پیش بینی می کنند که بانک مرکزی برنامه انقباض کمی خود را در حال حاضر دست نخورده نگه می دارد و به کاهش تدریجی دارایی های اوراق قرضه خود ادامه می دهد.

در حالی که تصمیم گیری در مورد نرخ بهره ممکن است شگفتی های چشمگیری را به همراه نداشته باشد، بازارها بر روی هدایت رو به جلو تمرکز لیزری خواهند داشت. با در نظر گرفتن این موضوع، FOMC ممکن است تکرار کند که انتظار ندارد تا زمانی که اطمینان بیشتری پیدا کند که تورم به طور پایدار به سمت 2 درصد همگرا می شود، کاهش هزینه های استقراض مناسب باشد – حرکتی که نشان می دهد قبل از برداشتن به شواهد بیشتری در مورد کاهش تورم نیاز است. ماشه تفنگ. احتمالات جلسه فعلی FOMC در زیر نشان داده شده است.

image1.png

منبع: CME Group

از نظر پیش‌بینی‌های اقتصاد کلان، فدرال رزرو احتمالاً تولید ناخالص داخلی و پیش‌بینی‌های اصلی کاهش تورم PCE خود را برای سال نشان می‌دهد، که منعکس‌کننده انعطاف‌پذیری اقتصادی و فشارهای ثابت قیمت است که توسط دو گزارش اخیر CPI و PPI نشان داده شده است. چشم انداز تجدید نظر شده می تواند سیاست گذاران را وادار کند نشان دهنده کاهش سیاست پولی در میان مدت است، به طور بالقوه کاهش سه کاهش نرخ را که در ابتدا برای سال 2024 پیش بینی شده بود به تنها دو کاهش داد (این اطلاعات در نمودار نقطه ای در دسترس خواهد بود).

  کره جنوبی: چین توانایی تغییر رفتار کره شمالی را دارد

جدول زیر پیش بینی های نشست دسامبر FOMC را نشان می دهد.

برای یک مرور کلی از دلار آمریکادیدگاه فنی و اساسی، یک کپی از پیش بینی سه ماهه رایگان ما را بگیرید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

image2.png

منبع: فدرال رزرو

اگر فدرال رزرو قبل از برداشتن محدودیت های سیاستی تمایل بیشتری به صبر و حوصله نشان دهد و تمایل کمتری برای کاهش چندگانه نرخ بهره نشان دهد، می توانیم ببینیم. بازده خزانه داری آمریکا و هزینه دلار آمریکا در کوتاه مدت به سمت بالا می رود، افزایش بازگشت اخیر خود را. در همین حال، سهام و طلا که اخیراً با این فرض که بانک مرکزی در آستانه چرخش به سمت یک موضع سست‌تر است، به شدت افزایش یافته‌اند، ممکن است در معرض بیداری گستاخانه (اصلاح نزولی) قرار بگیرند.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-fed-seen-holding-rates-steady-policy-outlook-to-drive-markets-us-dollar-20240319.html