گاوها کنترل را در درخواست تجدید نظر پناهگاه امن در حال رشد به دست می گیرند، 2050 دلار در مرحله بعد

پیش بینی قیمت طلا (XAU/USD):

خوانده شده ترین: پیش بینی قیمت AUD/USD: شکست کانال برای کنترل گاوها؟

قیمت طلا در جلسه آمریکا در حال افزایش به بالای سطح مقاومت در سطح 2040 دلار در هر اونس بود. افزایش اندکی دلار آمریکا باعث شد تا طلا در جلسه اروپا در بازار باقی بماند، اما اظهارات مداوم سیاستگذاران فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره همچنان بر گرینبک تاثیر می گذارد.

با نکات و ترفندهایی برای تجارت طلا، قدرت معاملاتی خود را افزایش دهید!

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله طلا

درخواست پناهگاه امن و ضعف دلار آمریکا

تنش های ژئوپلیتیکی این هفته به دنبال تحولات خاورمیانه به یک محرک اصلی تبدیل شده است. دریای سرخ به محل پرورش عدم قطعیت تبدیل شده است و به نظر می رسد که این امر فقط تشدید خواهد شد. اگر راه حلی برای نزاع و تنش ادامه دار در خاورمیانه یافت نشود، طلا را در صندلی راننده با دستاوردهای بیشتری در انبار می گذارد.

کاهش مجدد دلار آمریکا همچنین به طلا کمک کرده تا سطح بالایی را حفظ کند و به پیشرفت خود ادامه دهد. سیاستگذاران فدرال رزرو در این هفته لحن بسیار ناپسندی را اتخاذ کردند و بیشتر آنها در مورد میزان کاهش نرخ بهره در سال 2024 با فشار بسیار کمی به غیر از اظهارنظرهای عجیب در مورد نظارت بر داده های رو به جلو صحبت کردند. تنها عقب‌نشینی از نظر اظهارنظر توسط سیاست‌گذار بارکین انجام شد که گفت فکر می‌کند تورم از یک مقام متوسط ​​فدرال رزرو سرسخت‌تر است.

بازده خزانه داری ایالات متحده نیز امروز با بازدهی 2 و 10 ساله که به نفع طلا نیز است، به مبارزه خود ادامه داد.

  برنامه فرود" اوموتناشی " روی ماه لغو شد

نمودار روزانه US2Y و 10Y

image1.png

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

داده های ایالات متحده در پیش است

داده‌های ایالات متحده با چاپ کلیدی داده‌های PCE ایالات متحده که در روز جمعه منتشر می‌شوند، پیش‌رو هستند. این ممکن است تاثیر قابل توجهی بر انتظارات نرخ ایالات متحده قبل از پایان سال داشته باشد، در حالی که ما همچنین عدد GDP نهایی Q3 را داریم.

داده‌های ایالات متحده «تأثیر بالا» دیگری نیز وجود دارد که به دلیل اعتماد مصرف‌کننده CB و عدد تمایل مصرف‌کننده نهایی میشیگان است که نباید تأثیر مادی داشته باشد، بلکه باید حرکت‌های کوتاه‌مدتی داشته باشد که می‌تواند در پایان جلسه معاملاتی پاک شود.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

چشم انداز فنی

طلا

از دیدگاه فنی، طلا پس از فروش اخیر که هفته گذشته متوقف شد، جالب توجه است. این باید نشانه‌ای به ما می‌داد که ممکن است در این هفته روند صعودی بیشتری داشته باشیم که به ثمر نشسته است، اما به نظر من روند صعودی بیشتر محدود به نظر می‌رسد.

از آنجایی که همه چیز یک شمع روزانه بالاتر از علامت 2040 دلار بسته می شود، این می تواند حرکت به سمت مقاومت در مرز 2050 دلار و فراتر از آن را با تصویر بنیادی حمایت از این روایت تسهیل کند. با این حال، من این احساس را دارم که یک اصلاح ممکن است به زودی با مجموعه ای از ناحیه مقاومت بین دستگیره های 2050 تا 2078 دلار وارد بازی شود که ممکن است مانعی برای دور جلوه دادن باشد.

  دلار نیوزیلند پیش از داده های PCE ایالات متحده؛ تنظیمات قیمت NZD/USD، AUD/NZD، GBP/NZD

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

طلا (XAU/USD) نمودار روزانه – 19 دسامبر 2023

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

احساس مشتری IG

با نگاهی گذرا به احساسات مشتری IG، معامله‌گران خرده‌فروشی نسبت به GOLD بسیار طولانی هستند و 60 درصد از معامله‌گران خرده‌فروشی دارای موقعیت‌های طولانی هستند. با توجه به دیدگاه مخالفی که در اینجا در DailyFX به احساسات جمعیت پذیرفته شده است، آیا این نشانه ای است که طلا ممکن است در آینده برای به دست آوردن سود بیشتر تلاش کند.

برای نگاهی عمیق تر به احساسات مشتری Gold و نکات و ترفندهای استفاده از آن، راهنمای رایگان زیر را دانلود کنید.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 0% 15% 5%
هفتگی -1٪ 6% 2%

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-forecast-bulls-seize-control-on-growing-safe-haven-appeal-2050-up-next-20231219.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار