ین ژاپن دوباره کاهش یافت، بازار USDJPY شانس مداخله را می سنجد

به روز رسانی ین ژاپن – قیمت ها، نمودار، و تجزیه و تحلیل

  • USD/JPY در سطح 155.00 بسته می شود
  • بازار مشکوک است که این ممکن است برای مقامات ژاپنی خیلی زیاد و سریع باشد
  • بانک ژاپن تصمیم سیاست خود را روز جمعه اعلام خواهد کرد

یاد بگیرید چگونه تجارت کنید دلار آمریکا/JPY با راهنمای متخصص ما:

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله USD/JPY

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا روز چهارشنبه کاهش یافت و USD/JPY نزدیک به سطحی بود که ممکن است مقامات توکیو را مجبور به مداخله کند.

البته دلار در برابر اکثر ارزهای رقیب از قیمت گذاری مجدد گسترده انتظارات نرخ بهره سود می برد. انعطاف‌پذیری قیمت‌گذاری و رشد اقتصادی در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، چشم‌انداز کاهش نرخ‌ها را به عقب انداخته است، در حالی که مقیاس احتمالی کاهش در سال جاری نیز مهار شده است.

علیرغم انقباض تاریخی پولی در سال جاری، ین هنوز بازدهی نسبتاً ناچیز ارائه می دهد، بنابراین شاید دیدن آن در طناب ها تعجب آور نباشد. USD/JPY از 140.00 به سبیل 155.00 در سال جاری افزایش یافته است و ین به پایین ترین حد در 35 سال گذشته رسیده است. رئیس موقت حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن، ساتسوکی کاتایاما، روز سه‌شنبه گفت که مداخله در بازار ارز برای تقویت ین ممکن است در هر زمانی صورت گیرد، زیرا ضعف آن بیش از حد و خارج از اصول اقتصادی است. این تنها آخرین مورد از یک رشته نظرات مشابه در خارج از توکیو است، و بازار به وضوح منتظر اقدام در صورت افزایش ارزش دلار به بالای 155 است.

  ین ژاپن پس از نظرات آداچی مقداری سود را به ارمغان می آورد

هفته آینده فصل تعطیلات “هفته طلایی” را در ژاپن به ارمغان خواهد آورد. کاهش نقدینگی بازار ممکن است مداخله گران را وسوسه کند و سود بیشتری را برای آنها به ارمغان بیاورد. بانک مرکزی ژاپن روز جمعه سیاست های پولی خود را اعلام خواهد کرد. در حالت تعادل، ممکن است قبل از اینکه دوباره نرخ‌ها را کاهش دهد، شواهد تورمی بیشتری بخواهد، اما با این وجود، با توجه به حق بیمه‌ای که اکنون بر تفکر رسمی در ژاپن گذاشته شده است، این جلسه برای معامله‌گران مهم خواهد بود.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY با استفاده از TradingView گردآوری شده است

این جفت از ابتدای سال جاری به طرز چشمگیری افزایش یافته است، به طوری که روند صعودی تند آن اکنون میانگین متحرک 200 روزه را نزدیک به هشت ین کامل پایین تر از بازار فعلی گذاشته است. ممکن است این مهمات برای کسانی در توکیو باشد که فکر می کنند عملکرد فعلی بازار از اصول اولیه جدا شده است.

در حال حاضر، سطح مقاومت روانشناختی 155.00 بازار را محدود کرده است و هر چه مدت طولانی تری به این روند ادامه دهد، با توجه به سرعت محض روند صعودی، شانس بازگشت معنی دار بیشتر می شود.

در واقع، ممکن است تا زمانی که باند معاملاتی بین 9 فوریه و 10 آوریل مشاهده شود، حمایت چندان معنی داری در جهت نزولی وجود نداشته باشد. بالاترین آن در 151.86 و پایه در 149.16 قرار می گیرد.

اگر گاوهای دلار مجبور به شکست به بالای 155.00 شوند، احتمالاً با مقاومت کاملاً قوی در اطراف 155.50 مواجه خواهند شد، حتی اگر هیچ اقدام رسمی از سوی توکیو برای کاهش سرعت پیشرفت دلار وجود نداشته باشد.

  ین ژاپن به سمت 150 حرکت می کند

— توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-lower-again-usdjpy-market-weighs-intervention-chances-20240424.html