ین ژاپن به سمت 150 حرکت می کند

تجزیه و تحلیل USD/JPY و نکات صحبت

  • تعدیل تورم ژاپن، ین را تا هفته آینده به صورت پیشنهادی حفظ می کند.
  • تورم ایالات متحده، تولید ناخالص داخلی و کالاهای بادوام در این هفته در کانون توجه قرار گرفت.
  • واگرایی نزولی با الگوی مثلث صعودی در نمودار روزانه در تضاد است.

با یک تحلیل عمیق از چشم انداز ین ژاپن، که بینش هایی را از دیدگاه بنیادی و فنی ارائه می دهد، قدرت معاملات خود را افزایش دهید. اکنون راهنمای تجارت Q4 رایگان خود را درخواست کنید!

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی رایگان JPY خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی ین ژاپن

ین ژاپن دوباره در مرزهای قابل توجه قرار دارد 150 پس از اظهارات اوئدا، رئیس بانک ژاپن (BOJ) چندین اظهارات محتاطانه ارائه کرد (به پایین مراجعه کنید) اما یکی از آنها به ویژه در مورد سیاست پولی برجسته بود. وی ادامه اجرای سیاست های پولی تطبیقی ​​را برای دستیابی به اهداف تورمی پس از کاهش تورم ژاپن در همه معیارها از جمله چاپ اصلی و سرفصل، تکرار کرد. این تاثیر منفی بر ین و در مقابل پس‌زمینه‌ای داشت که دلار آمریکا به میزان کمی عرضه می‌شود.

عدم اطمینان پیرامون اقتصاد ژاپن بسیار زیاد است.

بانک مرکزی آمریکا با حفظ صبورانه سیاست آسان فعلی، دستیابی پایدار و پایدار به هدف تورم ۲ درصدی همراه با رشد دستمزدها را هدف قرار خواهد داد.

ما باید به دقت حرکت‌های بازارهای مالی و ارز، همراه با تأثیر آن‌ها بر اقتصاد و قیمت ژاپن را تماشا کنیم.»

همانطور که گفته شد، قیمت انرژی در حال افزایش بوده است و می تواند تاثیر مثبتی بر تورم در آینده داشته باشد. بازارهای پول در حال حاضر افزایش نرخ بهره را در حدود ژوئیه/سپتامبر 2024 پیش‌بینی می‌کنند و با توجه به افزایش قابل توجه دستمزدها، در صورتی که این داده‌ها به مسیر فعلی خود ادامه دهند، ممکن است چشم‌انداز بدتری از سوی BoJ وجود داشته باشد.

  روزنامه چینی: سفر آیت‌الله رئیسی به پکن با هدف توسعه همکاری دوجانبه انجام می‌شود

احتمالات نرخ بهره بانک ژاپن

image1.png

منبع: Refinitiv

با نگاهی به JGB 10 ساله زیر، بازدهی به طور پیوسته به رقم نزدیک می شود 1% طبق دستورالعمل های کنترل منحنی بازده. BoJ این معیار را به دقت زیر نظر خواهد داشت تا از افزایش سریع صعودی جلوگیری کند.

اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن

image2.png

منبع: Refinitiv

با افزایش تنش ها بین اسرائیل و حماس، جذابیت ین به طور موقت تحت الشعاع اظهارات کفرآمیز فوق قرار گرفته است، اما مداخله در این سطوح ممکن است در کار باشد.

هفته پیش رو بیشتر بر عوامل خاص ایالات متحده متمرکز خواهد شد، اما معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم (شاخص قیمت PCE) بیشترین اهمیت را خواهد داشت. سایر داده های کلیدی شامل سفارشات کالاهای بادوام، احساسات مصرف کننده میشیگان و تولید ناخالص داخلی است.

تقویم اقتصادی USD/JPY (GMT +02:00)

image3.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

آیا می خواهید با مرتبط ترین اطلاعات معاملاتی به روز بمانید؟ برای خبرنامه دو هفته‌ای ما ثبت‌نام کنید و از آخرین رویدادهای متحرک بازار مطلع شوید!

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تحلیل فنی USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY

image4.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

حرکت قیمت روزانه USD/JPY شبیه یک مثلث صعودی با مقاومت در برابر است 150.00 دسته روانی به طور سنتی، یک سیگنال صعودی اما با شاخص قدرت نسبی (RSI) که بالاترین حد پایین‌تری را نشان می‌دهد، واگرایی نزولی/منفی می‌تواند نشان‌دهنده کاهش احتمالی عقب‌نشینی باشد.

سطوح مقاومت کلیدی:

  قیمت طلا، یورو/دلار آمریکا، نزدک 100 چگونه به داده های CPI واکنش نشان خواهند داد؟

سطوح پشتیبانی کلیدی:

  • 148.16
  • میانگین متحرک 50 روزه (زرد)
  • 147.37
  • 145.91
  • 145.00

احساس مشتری IG: صعودی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر خالص هستند کوتاه در USD/JPY، با 86% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های فروش دارند (تا لحظه نگارش این مقاله).

کنجکاو هستید که بدانید موقعیت یابی در بازار چگونه می تواند بر قیمت دارایی تأثیر بگذارد؟ راهنمای احساسات ما بینش ها را در اختیار دارد – اکنون آن را دانلود کنید!

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

احساسات بازار

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-usd-jpy-weekly-forecast-japanese-yen-staggers-towards-150-wv-20231021.html