قیمت طلا، یورو/دلار آمریکا، نزدک 100 چگونه به داده های CPI واکنش نشان خواهند داد؟

پیش بینی طلا، یورو/دلار آمریکا، نزدک 100

  • قیمت طلا، یورو/دلار آمریکا و نزدک 100 نسبت به ایالات متحده آینده بسیار حساس خواهد بود تورم گزارش
  • اداره آمار کار ایالات متحده اطلاعات شاخص قیمت مصرف کننده اکتبر را در روز سه شنبه منتشر خواهد کرد
  • CPI سرفصل در مادران 0.1% و سالانه 3.3% افزایش یافته است. در همین حال، انتظار می‌رود که گیج اصلی در 0.3% مادر و 4.1% سالانه باشد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: چشم انداز دلار آمریکا به تورم ایالات متحده بستگی دارد، تنظیمات بر اساس EUR/USD، USD/JPY، AUD/USD

اداره آمار کار ایالات متحده اعداد شاخص قیمت مصرف کننده را صبح روز سه شنبه منتشر خواهد کرد. با توجه به حساسیت فدرال رزرو به اطلاعات دریافتی و آگاهی از ریسک های تورمی صعودی، آخرین گزارش CPI وزن بیشتری در چشم بازارهای مالی خواهد داشت. این می تواند به معنای نوسان بیشتر قیمت طلا، یورو/دلار آمریکا و نزدک 100 در جلسات معاملاتی آینده باشد.

از نظر تخمین‌ها، پیش‌بینی می‌شود که CPI سرفصل در ماه اکتبر 0.1% بر مبنای تعدیل فصلی افزایش یابد. این باید نرخ سالانه را از 3.7 درصد قبلی به 3.3 درصد برساند. در همین حال، گیج اصلی، که غذا و انرژی را حذف می کند، 0.3 درصد در شرایط ماهانه افزایش می یابد، با قرائت مربوط به 12 ماه بدون تغییر در 4.1 درصد.

داده های آینده ایالات متحده

image1.png

منبع: DailyFX Economic Calendar

فدرال رزرو موضعی مبتنی بر داده را پذیرفته و خاطرنشان کرده است که “با دقت پیش خواهد رفت”. علیرغم این رویکرد محتاطانه، این موسسه به طور کامل در را به روی تحکیم سیاست های اضافی نبسته است، با رئیس پاول نشان می دهد که مقامات مطمئن نیستند که به یک موضع محدود کننده کافی برای بازگرداندن تورم به 2.0 درصد دست یافته اند و پیشرفت بیشتر در کاهش فشارهای قیمتی است. تضمین نشده است

  وعده مداخله بیشتر دولت ژاپن برای جلوگیری از کاهش ارزش ین

در مجموع، نظرات پاول حاکی از آن است که FOMC در یک مسیر از پیش تعیین شده قرار ندارد و آماده است تا به تحولات نامطلوبی که ممکن است مانع اجرای وظایفش شود، پاسخ مناسب دهد. در این زمینه، هر گونه انحراف رو به بالا در ارقام CPI اکتبر از انتظارات اجماع، می‌تواند سیاستگذاران را به سمت افزایش نرخ بهره در یکی از جلسات آتی سوق دهد.

احتمالات ملاقات FOMC

image2.png

منبع: CME Group

اگر به دلیل گزارش داغ CPI، انتظارات نرخ بهره در جهت مخالف تر تغییر کند، بازدهی ایالات متحده باید افزایش یابد و دلار آمریکا را تقویت کند. این به نوبه خود ممکن است بر طلا، نزدک 100 و EUR/USD فشار نزولی وارد کند. مخالفش هم درست است؛ یک شگفتی نزولی در داده‌های تورم ماه گذشته باید از فلزات گرانبها، سهام فناوری و یورو/دلار آمریکا با محدود کردن بازدهی و تضعیف استدلال بیشتر برای طولانی‌تر حمایت کند.

آیا مشتاق به دست آوردن بینشی در مورد مسیر آینده طلا و کاتالیزورهایی هستید که می تواند باعث نوسانات شود؟ پاسخ ها را در پیش بینی معاملات Q4 ما کشف کنید. اکنون راهنمای رایگان را دریافت کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

تحلیل فنی قیمت طلا

طلا در این ماه پس از شکست در برداشتن سقف کلیدی در منطقه 2010/2015 دلار کاهش یافت. به دنبال این عقب نشینی، فلز در اطراف میانگین متحرک ساده 200 روزه قرار می گیرد و در نزدیکی آن نوسان می کند. اگر قیمت ها به سمت بالا حرکت کنند و در بالای این شاخص فنی به شکلی قاطع تثبیت شوند، مقاومت اولیه در 1980 دلار ظاهر می شود و به دنبال آن 2010 دلار / 2015 دلار است.

  اجلاس سران گروه ۲۰ زیر سایه بحران‌های جهانی

از طرف دیگر، اگر فروشندگان دوباره ظاهر شوند و فشار نزولی را دوباره شروع کنند، طبقه اولیه برای تماشا 1935 دلار است که درست بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه قرار دارد. در حالی که ممکن است طلا با کاهش قیمت، جای پای خود را در این منطقه ایجاد کند، شکستن به سمت نزولی می‌تواند باعث افت تا 1920 دلار شود. در زیر این آستانه، توجه به 1900 دلار تغییر می کند.

نمودار قیمت طلا (قراردادهای آتی)

تصویری از صفحه نمایش رایانه توضیحات به طور خودکار تولید شد

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد

در مورد مسیر مورد انتظار برای EUR/USD و محرک های بازار که باید در رادار شما باشد کنجکاو هستید؟ بینش های کلیدی را در راهنمای معاملاتی Q4 یورو کشف کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

پس از مواجهه با مقاومت در سطح فیبوناچی در 1.0765، EUR/USD زمین را واگذار کرده است و قیمت ها اکنون بالاتر از حد پایین محدوده حمایتی نزدیک به 1.0650 هستند. حفظ این طبقه برای گاو نر ضروری است. عدم انجام این کار ممکن است منجر به حرکت نرخ ارز به سمت حمایت خط روند در 1.0555 شود. تداوم ضعف، خطر بازگشت مجدد به پایین‌ترین سطح ۲۰۲۳ را افزایش می‌دهد.

با تغییر تمرکز بر روی چشم‌انداز صعودی، اگر احساسات روند صعودی پایدار را ببینند و گاوها مجدداً کنترل خود را در بازار اعمال کنند، مقاومت اولیه در 1.0765 قرار می‌گیرد، ناحیه‌ای که میانگین متحرک ساده 200 روزه با 38.2% اصلاح فیبوناچی جولای همگرا می‌شود. /رکود اکتبر. شکست موفقیت آمیز این سقف پتانسیل تقویت فشار صعودی را دارد که منجر به صعود به سمت 1.0840 می شود.

  برای قیمت طلا، دلار آمریکا و سهام چه چیزی در پیش است؟

نمودار فنی EUR/USD

تصویری از صفحه نمایش رایانه توضیحات به طور خودکار تولید شد

نمودار EUR/USD با استفاده از TradingView ایجاد شد

اگر به دنبال تحلیل عمیق شاخص‌های سهام ایالات متحده هستید، پیش‌بینی معاملات بازار سهام ما در سه ماهه چهارم مملو از بینش‌های بنیادی و فنی عالی است. اکنون آن را دانلود کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

تحلیل فنی نزدک 100

Nasdaq 100 هفته گذشته به سمت بالا رفت و مقاومت خوشه ای را در منطقه 15,400-15,500 از بین برد. اگر شکست ادامه یابد و شاخص فناوری بالاتر از این محدوده باقی بماند، که اکنون نشان دهنده پشتیبانی فنی است، می‌توانیم شاهد حرکت به سمت بالاترین سطح سپتامبر در 15720 باشیم. با قدرت بیشتر، تمرکز به اوج سال 2023 در 16062 تغییر می کند.

برعکس، اگر فروشندگان دوباره ظاهر شوند و گاوها به دلیل ترس از اصلاح بالقوه پس از روند صعودی اخیر، شروع به نقد کردن موقعیت های خرید خود برای ثبت سود کنند، حمایت اولیه 15500/15400 خواهد بود. اگر این طبقه وارد غار شود، می توانیم شاهد عقب نشینی به سمت 15200 و به دنبال آن 14850 باشیم. ضعف طولانی مدت احتمال افت به 14600 را افزایش می دهد.

نمودار فنی نزدک 100

تصویری از صفحه نمایش رایانه توضیحات به طور خودکار تولید شد

نمودار Nasdaq 100 با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-usd-inflation-preview-how-will-gold-price-eur-usd-nasdaq-100-react-to-cpi-data-20231113.html